Středa 12. srpna 2020, svátek má Klára
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 12. srpna 2020 Klára

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84u41m25í45r 79V31i47t76h91a 2467237746432

Popsal jste to trefně. I když poněkud zlehčujete tvrzení, že Babiše si vyrobily tradiční strany tím, že začali s demolicí důvěry občanů.

Já naopak myslím, že Babiš je z největší části právě důsledkem toho, že tradiční strany se uzavřely do svých krunýřů a přestaly s lidmi komunikovat. A když ano, pak nasadily Langera, Bendu, či Němcovou, jejichž projev je lidem cizí. Koncentrací opovržení vnímaného dnešními voliči AB je Kalousek. Arciďábel, stvořitel a hybatel všeho zla.

Když projdete diskuze a shromáždíte argumenty příznivců AB, pak narazíte v podstatě na dvě věci - "všichni kradli" a "Kalousek".

Čili stačilo, aby přišel někdo, promluvil trochu hysterickým tónem a lidovým jazykem, a bylo vymalováno. AB navíc správně rozpoznal (a věru to nebylo těžké), že tihle lidi ze všeho na světě nejvíc nesnášejí Kalouska, a jsou ochotni podstoupit a prominout cokoliv, aby se tenhle arcilotr neobjevil zpět ve vrcholné politice.

Takže vytvořil program "Antikalousek". Jemu to stačí. Jeho ovečky na to slyší a vždycky slyšet budou.

A opět se tak ukazuje schizofrenní pokrytectví Babišova elektorátu. Zatímco vyčítají opozici, že jejím jediným programem je "Antibabiš", sami neslyší na nic jiného, než na "Antikalousek". Včetně zvýšení důchodů, protože Andrej každý rok přidává 9 stovek, Kalůousek přidal usmolených 40 korun.

Zní to možná neuvěřitelně, ale jsem přesvědčen, že to je ten argument, který Babišovi vyhrává jedny volby za druhými.

A proto mám bohužel pocit, že Babišovi neublíží ani blížící se krize. Až dojdou peníze, proszě řekne, že Kalousek a tzv. tradiční strany rozkradly víc, než si myslel, a jeho voliči budou nadšeni...

+1/0
6.12.2019 10:03

J55a20r55o54s45l48a79v 83K63v28a33p55i88l 9896556774233

Začnu od konce vašeho příspěvku tím, že si nemyslím, že mu to neublíží. Retrospektivní poukazování na to, že Kalousek a tradiční strany rozkradli víc (asi by mělo být rozkradli s měkkým i, protože Kalousek, ač se to občas nezdá, je přece jen životný), už tolik nezabírá. S tím už si Babiš v současné situaci nevystačí.

Poukazování na "celoevropské spiknutí" proti Babišovi je už rovněž směšné a lidem, mám pocit, pomalu dochází, že je dost absurdní, aby republika šla do brutálního střetu s celou EU v Babišově zájmu.

Jinak vším, co jste napsal, vysvětlujete pouze to, proč se lidé (voliči) odklonili od takzvaných tradičních stran, ale nikoli to, čím ty voliče přesvědčil Babiš. Jenže právě na to jsem se ptal ve svém textu a jako odpověď mi opravdu vychází, že chtěli silného vůdce. Pokud tuto tezi připustíte, je všechno hned srozumitelnější.

0/0
6.12.2019 11:04

L18u42m50í42r 55V81i54t38h67a 2947537936612

Já se omlouvám, že jsem to nezdůraznil. To, že někteří - a Vy jste velmi dobře popsal, kteří - lidé potřebují silného vůdce, nijak nezpochybňuji. Naopak, pokládám to za tak samozřejmý fakt, že jsem nepovažoval za nutné to vůbec zmiňovat.

Nicméně nesouhlasím s Vámi v tom, že program "Antikalousek" je vyčpělý. Není. A nebude do té doby, než se objeví jiný vůdce. A prostor tu je. Jak Babiš, tak Zeman, společnost polarizují, může se objevit vůdce, který ji spojí. Otázkou zůstává, kdo to bude a kdy se objeví.

0/0
6.12.2019 11:30

J16a38r53o64s61l82a50v 94K33v66a86p28i65l 9186686564893

Neomlouvejte se, stačí, že jsme si to vyjasnili. Nemyslím si ale, že Kalousek a odpor proti němu bude v následující době hrát nějakou roli. Nemyslím si ani to, že se bude čekat na nějakého nového vůdce. Zeman už je nějaký čas v podstatě politicky mrtvý (od té doby, co prohlásil, že Babišovi udělí abolici, to přehnal a natrousil si do bot) a Babiš je právě teď na začátku své politické agónie. Bude záležet jen na tom, jak dlouho bude trvat, než to sám pochopí a něž to pochopí většina lidí.

0/0
6.12.2019 11:48

L74u69m62í82r 13V71i41t87h73a 2657277866492

To ano, ale on objektivně nemá náhradu. Není jiný vůdce.

0/0
6.12.2019 11:50

J94a85r32o57s89l78a90v 36K16v14a81p88i51l 9556326764473

Podle mého názoru bychom neměli poléhat dojmu, že za něj není náhrada. Nějaký čas bude jeho agonie trvat a během ní se věrohodný člověk (nechci použít slovo vůdce) najde. Napadá mě například Vít Rakušan. To, co nyní říká, zní velice rozumně a přijatelně pro leckoho.

0/0
6.12.2019 12:02

L22u96m47í92r 35V89i20t57h43a 2957657906952

V principu uvažujeme podobně. Jen myslím, že tím člověkem bude Klaus mladší. Rakušan zatím není čitelný pro Babišovy voliče, Klause přijmou spíš. A oni rozhodnou příští volby.

0/0
6.12.2019 12:20

J64a63r55o38s79l64a69v 75K38v77a29p82i70l 9876726414573

Klaus mladší je příliš kontroverzní a v rozhovorech v podstatě bezdůvodně používá obranně útočnou rétoriku. Navíc je hodně spojený se svým otcem, což pro něj rozhodně není přínosné.

0/0
6.12.2019 12:26

L49u64m49í60r 67V79i93t23h14a 2757737236922

Voličům Babiše se líbí. Je proti migrantům, má jednoduchá efektní vysvětlení prakticky na cokoliv (záměrně nepíšu "řešení"), a už je nějaký čas v politice. To lidi chtějí.

0/0
6.12.2019 14:16

J23a98r39o51s49l35a60v 70K89v61a10p19i44l 9776646314473

Mzslím, že ho silně přeceňujete.

0/0
7.12.2019 23:37

K27l77á98r93a 40T26r39n38k84o69v41á 2332144891566

Velká karma, zbývají jen oči pro pláč.

+3/0
5.12.2019 23:27

J81a25r77o88s41l30a61v 22K69v67a86p64i39l 9266896244713

Děkuji. Jenže jestli mám pravdu, pak to pro nás opravdu není příznivé.

0/0
6.12.2019 0:26

M75i86c96h74a29l 62S95e69d11m65í78k 3939365666101

Výborně napsáno. Hodí se podotknout, že nemalá část zlodějů a vychcánků po listopadu 89 se rekrutovala z lůna rodné strany, protože v ní dělali v rámci možností totéž, byli dobře připraveni a potenciál zbohatnutí se mnohonásobně vzrostl.

+5/0
5.12.2019 22:04

J15a28r93o65s87l33a11v 84K14v18a41p16i75l 9856226484693

Přesně tak, jak píšete.

0/0
5.12.2019 22:05

P97e64t45r 17B24u36r29i28a18n 4871746504678

R^ velká karma

Já vám řeknu, kdo byli voliči KSČ. Byli to většinou užitečné ovce.

Jen na jedinou otázku jsem neuměl StBákům odpovědět. Ze všeho ostatního jsem se vylhal a vybruslil. Ta otázka zněla: a ty si vážně myslíš, že ty miliony členů KSČ, lékaři, vědci, inženýři jsou hloupí lidé a kdyby bylo něco špatně, tak by to neviděli a neozvali by se proti tomu?

Tak to mě mátlo tehdy taky. Neuměl jsem odpovědět, protože jsem byl mladý. Dnes bych uměl: pokud jsou všichni tak morálně pokřivení jako ona blogerka, tak se nedivím, že tam jsou lokajsky nalezlí a drží přitom ještě hu..ústa.

+8/0
5.12.2019 19:14

M84i13c66h81a45l 45S60e11d90m70í90k 3819885426221

Odpovědět lze stručně - Orwellovský doublethink. Ovšem StBákům bych se s tímto sladkým tajemstvím nesvěřil. ;-D

+1/0
5.12.2019 22:07

J85a20r56o62s94l80a38v 89K59v84a77p97i74l 9566106574593

Voliči KSČ byli téměř všichni, takže se dá říct, že "jsme" byli ovce. Proto mě nyní štve, že tolik lidí zůstává ovcemi stále, i když je k tomu vlastně nikdo nenutí.

+1/0
5.12.2019 22:09
Foto

J27a29k14u73b 33R39o49t61h 5469783371736

Tak Bicera volil ODS už v roce 1990 (to nenapsal prvně), a to i přesto, že strana byla založena o rok později. A tak to má ten soběslavský bard se vším. ;-D;-D;-D

+8/0
5.12.2019 18:25

J63a27r81o24s43l18a61v 35K78v69a38p93i53l 9816146474703

No jo. Myšlení takový lidí, jako je pan Bicera, mě vždy zaskočí. Takže to, že volil ODS dřív než vznikla, je už jen detail, ač pikantní.

+3/0
5.12.2019 22:12

P13e11t43r 21K72o62r84e68c87k55y 2693937253261

Nemyslím si,že voličská základna AB je tvořena bývalými členy KSČ, tedy výhradně. Ty jsou rozprostřeny v celém voličském spektru od ANo až po strany opoziční. Příkladně ve vesnici, kde chalupařím doživotně jsou členové bývalé strany většinou zemědělci a jen nepatrné množství volí AB, zbytek je ODS a socialisti. Ńo ty uvědomělí zůstali u pana Filipa ale zbytek rozhodně nepodporuje ANO.

+1/−1
5.12.2019 17:22
Foto

J53a63k36u41b 13R62o64t65h 5949733771886

Můžete mi, prosím, sdělit, kolik ve vaší vsi bylo před 89 komunistů? Podle vašich slov to vypadá, že spousta. Nu a například v mé skororodné obci, která není ani malá, ani velká, jich bylo 5 a to sousedi volili komouše do čela vsi až do roku tuším 2008. Takže u vás to musel být asi pěknej Komančov. :-/

+4/0
5.12.2019 18:23
Foto

P87a35v59e91l 29D91v78o58ř44á44k 5259105114420

Však se to na něm také pěkně podepsalo. ;-D

+3/−3
5.12.2019 18:30

P23e35t87r 47K66o19r62e25c74k66y 2223787503811

Není to mé rodné místo a bylo zde, dle starosty asi 15 komunistů a v okolních vesnicích je to číslo o něco menší. Je to malá víska a po sametu zde komunisti dostali asi 3 hlasy.

+1/0
5.12.2019 19:16

J14a17r36o64s31l84a36v 34K75v68a62p90i45l 9796806374623

To snad ani nikdo netvrdil, že voličskou základnu AB tvoří samí bývalí členové KSČ. Dost velkou část tvoří lidé, kterým říkám konjunkturalisté. Když viděli, že ANO šlo nahoru, hned se přidali a dokud z toho něco budou mít, zůstanou u něj.

+2/0
5.12.2019 22:15

M35i97c89h36a76l 28K38a64n25d73a 7230687473235

Podle mých zkušeností se Babišovi voliči rekrutují především z té části populace, která od státu víc bere než mu dává. Babiš si je prostě kupuje a jeho ovečky hýkají blahem nad každým drobečkem odpadlým od jeho stolu.

+9/−1
5.12.2019 16:47

J77a19r73o50s18l79a93v 25K73v18a46p66i34l 9566306384803

S tím, co píšete, souhlasím. Chtěl jsem ale polemizovat s tím, co napsala paní Fuchsová.

0/0
5.12.2019 22:16

M87i21c40h23a87l 24K15a85n78d71a 7490577703675

Vy jste přijal tezi a rozporujete důvody. Já odmítám už tu tezi. Polemizujeme oba.

0/0
6.12.2019 6:00

J86a62r89o52s27l94a71v 11K42v46a61p89i52l 9686516714173

Ano, v přijetí a odmítnutí teze se lišíme.

0/0
6.12.2019 11:34

S35l43a84v11o37m33í34r 63B14e86n71e45š 6392467540164

Když napíši, že volby jsou výrazně ovlivněny tím, že lidé reagují na migrantskou krizi, můžete mi odepsat, že to není k tématu článku, protože vy o migrantské krizi nepíšete.

Ale i když o ní nepíšete, tak se zamýšlíte, proč lidé volí ANO (a já dodávám i Okamuru nebo v budoucnu Klause juniora).

Ta otázka prostě ve vzduchu visí. Lidé si ji kladou. A podle toho volí.

Kdybyste mi odepsal, že je to nesmysl, protože Babiš podle Vás tomu nezabrání, tak já vám odepíši ještě jednou:

I kdybyste měl pravdu a Babiš tomu nezabránil, lidé ho v tuto chvíli považují za mnohem přijatelnější možnost než TOP09, STAN a podobné strany. Podle toho hlasují. Hlasy se počítají na kusy a nikoli na to, zda se voliči mýlí, či nikoli.

Příčinou, proč Babiš nebo Okamura mají tolik hlasů, je migrantská krize. Příčina může být i mylně vyhodnocena, ale prostě po početní stránce to v současnosti příčina je.

+4/−6
5.12.2019 16:24

M82i76c80h38a35l 66K79a54n73d78a 7330457543625

Jestli to je tak, jak píšete, pak to znamená že Babišovi voliči jsou ještě hloupější než to vypadá. Volit podle migrantské krize v zemi, kde o ilegálního migranta prakticky nezavadíte, svědčí o absenci rozumu.

+9/−2
5.12.2019 16:44

S24l70a46v16o71m68í40r 63B38e36n48e39š 6332357710944

Kdyby Brusel pořád nekřičel o těch kvótách, kdyby proti nám nevedl nějaké arbitrážní řízení, tak by to lidi tolik netrápilo.

Jestli se vám nelíbí, že Babiš dostává hlasy podle tohoto, tak se obraťte na bruselskou centrálu EU, ať s tím přestanou. Dokud o tom bude Brusel žvanit, dotud lidé na to budou reagovat.

Když někdo bude tvrdit, že vám zapálí barák, budete podle toho reagovat, i když zatím u vás nikdy nehořelo.

Prostě klást si otázky, proč lidé volí tak, jak volí, a nebrat v potaz migrantskou krizi, je postavené na hlavu.

Můžete na to mít jakýkoli názor, ale já nepíši o tom, zda se lidé mýlí, či mají pravdu, já píši o tom, co je k tomu vede.

A vede je k tomu právě tohle.

0/−6
5.12.2019 16:56

M91i54c68h69a91l 69K42a81n67d63a 7390377573985

A já zase píšu o tom, že to nesvědčí o jejich přílišné inteligenci. K nám žádní uprchlíci nechtějí. Nemají tu zázemí a vědí, že je nemáme rádi. Neumí česky a bez češtiny si u nás ani ruce neumyjí. I těch pár, které sem přemístili z Německa, odtud stejně uteklo.

A žádné kvóty na tom nic nezmění. Tak co chcete řešit? Pokud se někdo i navzdory těmto skutečnostem cítí být tlačen k volbě podle uprchlíků, pak moc rozumu nepobral.

+6/−3
5.12.2019 17:12

K88l19á50r72a 10T98r32n73k84o75v66á 2542494421976

Jenže ono je dost velké procento jedinců, kteří moc rozumu nepobrali a těm pak stačí málo. Je to těžké, pro vidění věcí v souvislostech je přeci jen trochu inteligence potřeba.

+3/0
5.12.2019 23:35
Foto

R11o40m17a58n 80K33o63z74e61l 4917816883774

Také se ale jednalo o jednotné azylové politice EU, všem je snad jasné, co by to znamenalo a je mnoho lidí, co si pořád myslí, že když to jde z EU, tak je to dobré. Mne naopak děsí, že ten, co mluví o úprchlících a kvótách pravdu, tak je označován za populistu a kdo naopak, tak je oslavován...typický případ je slovenský exprezident Kiska.

0/0
6.12.2019 7:59

P52e41t41r 81K63o49r26e97c66k32y 2353487303171

v tom co píšete bude hodně pravdy..

+2/−2
5.12.2019 17:23

J78a11r24o52s37l43a79v 36K55v79a55p34i45l 9236576574893

To si nemyslím, že za úspěchem AB a ANO je strach z migrantů. Možná, že u pár lidí ano, ale to je celkem zanedbatelná skupina. ANO slavilo úspěch přece už v roce 2013, kdy žádná migrační krize nebyla.

0/0
5.12.2019 22:21

S21l31a79v42o52m92í13r 15B32e43n41e78š 6142687370734

Konečně protiargument, který reaguje na to, co jsem napsal!

Protiargumenty pana Kandy byly stylu "Beneš vo voze, Kanda vo Koze".

Ano, do znamčné míry vám musím dát za pravdu, pokud jde o minulost, ale domnívám se, že v současnosti hodně voličů uvažuje tak, jak popisuji já.

Konec konců ono se to nevylučuje, že důvody mohou být různé, ale v obou případech vyzní pro jednu a tutéž stranu.

Avšak opakuji, že i když vám dávám za pravdu jen částečně, oceňuji, že jste na rozdíl od pana Kanady reagoval na to, co jsem napsal a jak jsem to napsal.

0/0
5.12.2019 22:39

J53a62r60o19s64l47a18v 50K96v61a85p57i27l 9356686504753

Pane Beneši, mě by zajímalo jenom to, co všechno jste ochoten Babišovi tolerovat ve jménu vašich iluzorních představ například o imigrantské hrozbě? Vždyť vám přece musí být jasné, že nemůže být pravda, když pan Babiš stále dokola vykládá o kampani, účelovce a spiknutí proti němu, a teď už do toho spiknutí zatáhl celou EU. Jak potom může být takový člověk zemi prospěšný?

+1/0
6.12.2019 0:20

M21i14r68o87s63l85a96v 18B29u92č11e11k 6313853511804

Vypadá to tak, že v lidské přirozenosti je něčemu věřit. Oblouk obrovský, od náboženství po tu občansko politickou. Mnohdy člověk opomíjí sám sebe a tak se k něčemu - někomu upírá. Vše běží v čase a dojde i k poznání, že se mýlil ! Co teď ? Věk se krátí, člověk byl v KSČ, tak se hodlal vykoupit s ODS - Zase ostuda a blbě ! Tak konečně přišlo to pravé - AB ! No ještě větší ostuda, kam se proboha už vrtnout ? Nikam, zavřít oči, sklopit uši a věřit tomu, že jej neodešlou do basy ! A dnes večer, (je čtvrtek) - Absolvovat další díl PŠM. M. Zeman sdělí, co si má člověk myslet a konat - TV Barrandov. Zlatí kluci vzpruží, s těmi se mi žije fakt lépe ... :-)

+5/0
5.12.2019 16:10

J79a82r61o47s92l52a13v 80K82v79a66p45i84l 9786636924643

Tomu rozumím, co píšete. Nějak mi ale nejde do hlavy, čím lidi zrovna Babiš přesvědčil? Ať o tom dumám sebevíc, stále mi vychází, že lidi chtějí nějakého vůdce, který by se o ně postaral.

+2/0
5.12.2019 22:25

K66l10á10r48a 19T67r64n51k89o70v45á 2162284201196

Já si myslím, že je to taková směska důvodů. Pro začátek - miliardář nepotřebuje nejde do politiky pro peníze, neboť už je má, nezaložil stranu, jsou hnutí, tedy žádné politikaření (makáme). Pak už jen říká to, co v té které chvíli chtějí lidé slyšet, bez ohledu na skutečnou situaci. Jsou v tom i ti migranti, ty už ale přestali zajímat, tak oslovíme důchodce a posléze podle příležitosti nějakou skupinu, které nabídneme jakousi výhodu.Buď to vyjde nebo ne, tak oslovíme jinou skupinu a naoko rozdáváme. Velkou výhodou je prosperující ekonomika, na které ovšem nemá premiér žádné zásluhy, ale dá se dobře využít. Mezitím neustálý nářek o účelovém a nespravedlivém pronásledování "nevinného" také působí na méně obdařené, kteří v tom spatřují závist a nenávist vůči jejich milovanému guru.

Konjunktura zpomaluje, rezervy jsou rozfrcány, vystřízlivění bude strašné.

+3/0
5.12.2019 23:55

J14a77r44o73s30l57a33v 18K32v84a18p96i50l 9226396644103

Ano, to jste popsala dost přesně a plasticky. Toho vystřízlivění se bojím také. A pak se objeví li, kteří budou tvrdit, že to říkali vždycky, i když dnes podporují Babiše.

+1/0
6.12.2019 0:24

K46l43á31r85a 12T71r21n28k19o57v31á 2162954621716

Na druhou stranu, přežili jsme komunisty, tak snad přežijem i tohle neštěstí. Bude hůř, tak se zase budeme muset víc snažit.

+2/0
6.12.2019 0:29

J70a61r67o50s15l42a45v 41K58v76a24p40i22l 9276516224343

Jsem stejného názoru, že to přežijeme. Na druhé straně mi tahle "přežívací" filosofie už leze krkem, když si vzpomenu, kolikrát v životě jsem už takto musel uvažovat.

+1/0
6.12.2019 0:35

K70l98á72r95a 33T16r42n65k26o63v71á 2352274221696

Taktéž, to bude tím věkem.;-D

+1/0
6.12.2019 0:37

J22a46r44o81s70l33a32v 63K14v84a53p71i71l 9586936754963

Asi ano. A já už teď jdu spát, takže se s vámi loučím, ale v debatě můžeme pokračovat zítra, vlastně dnes, ale až někdy dopoledne. Dobrou noc. :-)

0/0
6.12.2019 0:55

K33l60á16r33a 65T48r63n29k12o33v51á 2692204231466

Ono to mimochodem přišlo v pravou chvíli. Po skandálech, kde šlo především o prachy, zjevil se "dobroděj", který, jak to zpočátku vypadalo, neměl zapotřebí zvyšovat majetek. Stačilo ovšem zjistit jak přišel ke svým firmám a bylo jasno. Protože ale charakter u nás málokdo staví na přední místo, tak to vlastně nevadí.

+2/0
6.12.2019 0:36

J17a11r92o76s44l80a88v 12K17v93a86p52i61l 9446826704503

Když jsem před volbami v roce 2013 dostal do schránky Babišův dopis, tak mi tam to tvrzení, že už má dost peněz a další už nepotřebuje, připadalo jako nejabsurdnější. Jistě, na soukromý život by dost peněz měl, ale na podnikání ne, protože musí expandovat. A pak - má vůbec někdo někdy dost peněz?

0/0
6.12.2019 0:53

J65a48r74o20s88l14a73v 81L25i79m47a 1805617521

Pane Kvapile. Odpoved na clanek pani Fuchsove je odpoved, ktera se bude opakovat v budoucnu jeste mnohokrat. Dnes to muze byt, jak poukazujete vy, byvali komuniste. Zitra to mohou prebrat jine skupiny s demagogickou koncepci. Protoze mame system volby bubliny, ktera skyva volbu IDEOLOGIE.

Nase volba vedeni je vzdy volbou ideologie. Ta je obalena bublinou stran a predlozena volici. (viz pan Bicera a jeho novy bojovnici). Jeji clenove NEJSOU prozkoumani obycejnymi obcany, volici. Ten obcan svoji volbou dostane tu bublinu celou.

Reseni?

Snadne!! Volba jedince do kazde pozice v Parlamentu je zakladem. Zniceni te bubliny nam prinese kontrolu zvoleneho prave temi, kdo jej zvolili. Vedeni statu dat do rukou jedinci (volba jako pro prezidenta) s dukladnou kontrolou Parlamentem. Od schvalovani clenu vlady az po vydej penez na vyvoj statu.

Tento system je dukladna odpoved vsem podobnym pani Fuchsove. Take tem "demokratum" kteri o tom pisi. Je mi smutno z pohledu na tech 26 let CR!!!

+2/0
5.12.2019 15:55
Foto

P89a48v46e69l 77D81v59o94ř17á31k 5539215454220

Jsem také pro, aby se volilo podobně jako v komunálních volbách, tzn. možnost vybrat z různých stran solidní poslance.

+1/0
5.12.2019 18:33

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS