Děkujeme za pochopení.
P70e31t56r 46L19a23n81g32e33r
Tak pokrok je viditelný i na železnici. Patrně nejvíc bude tam, kde ho my, běžní občasní pasažéři nevidíme - například zabezpečovací technika. To co vidíme je stav vlaků, vagonů, rychlost jízdy, intervaly, pohodlí, stav nádraží. Mnoho věcí se zlepšilo a mnoho na zlepšení čeká. Snad k tomu dojde. Jinak si třeba myslím, že kdyby se místo omílaného kanálu Labe-Odra-Dunaj budoval nový železniční koridor, bylo by to lepší. Ale to je jen názor laika.
Dost dobrý článek, Karma
D47a79n 60P13o18s72p92i14s90i20l
Jezdil jsem vlaky ve Spanelsku, po prve v roce 1969 a pak v roce 1973 to byl velky okruh na "carnet kilometrico" Barcelona - San Sebastian, Madrid, Toledo, Cordoba, Antequera, Granada a pak zpátky do Madridu. V roce 1969 byl stav tamnejsi zeleznice priblizne stejny, jako v CSSR v polovine sedesatych lete. I kdyz jsem potom navstivil Spanelsko vicekrat, jel jsem tam po delsi prestavce vlakem az v roce 1993 a nato v CR v roce 1994. Zatimco ve Spanelsku bylo cestovani v roce 1993 moderna, v CR v roce 1994 to za Spanelskem roky zaostavalo. Takze alespon co se tyka osobni vlakove dopravy, ma p. Ziegler pravdu v tom, ze behem socialismu zeleznice tvrde zaostala.
Z30d43e78n23ě86k 79Š12i91n21d71l13a65u64e92r
Asi jediné kritérium, v nemž ČSD skutečně, a někdy dost výrazně, v 60- a 70-tých letech předčily západoněmecké i rakouské dráhy, byly "hrubé tunokilometry" v nákladní dopravě v přepočtu na 1 km sítě. Ve všem ostatním, jako např. podíly elektrické a motorové trakce na výkonech, rychlost nákladní a zejména osobní dopravy, kvalita osobní dopravy, údržba tratí, modernizace a stavby tratí i stanic, stav zabezpečovací a sdělovací techniky, vývoj a výroba železničních vozidel aj, naše dráhy v průměru asi 25 let zaostávaly, někde méně, jinde více. Je pravda, že přes naše viditelná zlepšení dnes to zaostávání bohužel není výrazně jiné.
V49l74a80d15i16m92í78r 75B13l69a43ž93e41k
Nejsem expert, ale nezaostáváme za Německem stále stejně?
J71i96ř76í 96Ř55e43z35n13í40k
Neberu vám Vaše údaje, ale základní modernizací představovala elektrifikace tratí a nasazování dieselových lokomotiv. Takže jak jsme si v tom stáli v porovnání se zahraničím?
P10a94v52e31l 55D67v87o98ř51á17k
Na elektrifikaci zatím moc drátu nepadlo. Např. trať Liberec - Praha je stále jednokolejná, neelektrifikovaná a protlačit po ní vlak tak, aby se mohl jmenovat rychlík, vyžaduje mistrovské umění mašinfíry.
I59v45a21n 27M72a45r28e54k
Ano, je pravda pane Jene , že byla zaostalá. Ale kupodivu se tehdy po železnici přepravilo nesrovnatelně víc zboží, a nakonec i cestujících, než v dnešní době. Přeprava zboží po vedlejších tratích v dnešní době je téměř nulová. Posádku v osobních vlacích na vedlejších tratích dnes tvoří zhusta jen fíra a podřimující průvodčí. Za to silniční komunikace jsou přeplněny kamiony mezi nimiž se proplétají desetitisíce os. automobilů ve kterých zhusta sedí jen jejich řidič. Takže ano, máte pravdu, na železnici došlo k jakés takés modernizaci, ale to k čemu byla výhradně určená se vetšinou odehrává na silnicích, a podle toho to nich i vypadá, bohužel.
Š18t15ě24p24á25n 68B40i61c62e49r78a
Veškerá produkce n.p. Jitona Soběslav se expedoval v tuzemsku i do zahraničí po železnici a to v naprosté většině kontejnery a podobně to bylo i u jiných výrobců. Železniční doprava nezaostávala, horší to možná bylo s železničními tratěmi, lokomotivami a vagony.
J49a44n 26Z40i52e71g39l21e54r
Železniční doprava zaostávala stejně jako i jiné oblasti v komunistickém Československu v moderních technologiích, např. v zabezpečovací a sdělovací technice.
J27a45n 48Z17i96e25g78l40e41r
Kdybyste četl pořádně pane Hladíku, tak byste zjistil, že porovnávám situaci v komunistickém Československu a SRN a v Rakousku ve srovnatelném období. Čtěte tedy pořádně, tahle se zbytečně ztrapňujete.
- Počet článků 3317
- Celková karma 26,39
- Průměrná čtenost 1810x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz