Středa 27. května 2020, svátek má Valdemar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. května 2020 Valdemar

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15l76a93d26i66m17i91r 82M47e43r69t23a51n 8915548876299

Často sa dočítame, že oteplovanie sa skrylo do oceánov, že keď sa ohrejú potom sa to začne. Autor tu poukázal na zjavný fakt, že oteplenie vplyvom zvýšeného skleníkového efektu CO2 by sa malo prejaviť okamžite. Chápem to tak, že sa zohreje predovšetkým pevnina krátkovlným slnečným žiarením a atmosféra potom zachytáva dlhovlné žiarenie ktoré vyžaruje zohriata pevnina - pôda. Dusík a kyslík nie sú schopné dlhovlné žiarenie zachytiť, zachytáva ho predovšetkým vodná para a časť aj CO2. Ako a prečo by sa mali zohriať najskôr oceány mi nie je jasné.

+2/0
21.10.2019 10:07

M56i87c23h83a80l 67Š44t53a92j34n60r92t 4804741122187

Oteplení vlivem sklenikoveho efektu se z principu nemůže projevít okamžitě. Protože existují takové věci jako tepelná kapacita rovnovážně stavy a tak.

Jinak myslim, že nikdo neříká, že by se oceány měly ohřát nejdříve.

0/0
21.10.2019 13:58

V79l62a39d95i28m19i62r 50M73e95r88t51a36n 8835778536959

Nikto nehovorí, že oceány by sa mali zohriať najskôr, ale často prichádzajú vysvetlenia tvz. pauzy v globálnom oteplení trvajúcej cca 15 rokov tým, že sa oteplenie skrylo do oceánov.

0/0
21.10.2019 20:01

M17i80c95h22a88l 34Š19t58a72j73n82r40t 4884651672667

Skrylo Do oceánu je dost nepřesná interpretace. Biosfera má nějakou tepelnou kapacitu. Pokud se stane něco méně dramatickeho a planeta najednou není ve vyrovnané tepelné bilanci docela dlouho trvá, než se biosfera ohřeje nebo vychladne a ustaví se nová rovnováha mezi příjmem a vydejem tepla. No a naprostá většina tepelne energie, co v biosfere je, je naakumulovana v mořské vodě. Takže sledovat globální teplotu vzduchu je určitě fajn a pro lidi důležitější. Ale to, co definuje teplotu celého systému, je globální teplota mořské vody, jejíž trend je přesně to, co řekne jestli se biosfera otepluje nebo ochlazuje. Problém je v tom, že stanovení je to dost obtížné

0/0
21.10.2019 21:04

V15l71a39d24i90m11í46r 34M71o20r83a78v91e26c 3198550173953

Souhlas a karma.

On je totiž problém globálního oteplování jinde. Kde je příčina nevím, něco si myslet mohu, ale skutečnou příčinu nevyřkli zatím ani vědci. Smutné, v 21. století.

Ale jedno vím jistě. Ať to pomáhá nebo ne, pak snižování emisí a stím spojené emisní odpustky jsou byznys. Emisní opatření v autech je také, chtě nechtě byznys a zaplatíme ho my. (Zvláštní je, že v letecké a lodní dopravě, která se již dnes podílí na znečištění asi 17% se neděje nic, žádné ekologické úpravy motorů atd..) Solární panely a solární baroni, no, sakra byznys.

Paradoxně jsem nikdy neviděl studii, která by se zabývala ekologickým dopadem, tedy tzv uhlíkovou stopou solárních panelů či elektromobilů nebo větrníků.

Veškerá opatření, která jsou činěna jsou pouze taková, která mohou být byznysem. A výsledek? Zatím nikde.

A jedno z možných a již odzkoušených řešení je třeba zde https://www.youtube.com/watch?v=oFOqiVyOzUw&t=263s a zde https://www.youtube.com/watch?v=GTyJHt8H3Ag&t=981s

+7/0
21.10.2019 9:16

V72a92s15e94k 89K38r30p47e54j45s 4790205832401

Když mi dáte dostatek času a vařečku, nakonec tu vanu tím fenem ohřeju, to je hodně přehnané zjednodušení celé problematiky. To je dost mimo.

0/−3
21.10.2019 8:45
Foto

P30a84v31e21l 48D38v14o16ř44á71k 5509785504400

A kolik energie budete potřebovat?

0/0
21.10.2019 14:57

L65u55m63í36r 32V91i92t74h60a 2197817106932

Záleží na výkonu fénu, rozloze hladiny vany i na složení optického rozhraní mezi vodou a plynným obalem nad ní. Pokud nebudete mít dostatečně výkonný fén vzhledem k rozloze hladiny, nebo pokud optické rozhraní nebude zpět odrážet tepelné záření, nepomůže Vám ani vařečka. Prostě tu vanu neohřejete.

0/0
22.10.2019 8:53

P53e55t11r 53N60e35d53o57m17a 4949977178770

p. Policky, velmi dobre si vas pamatuju jako zatvrzeleho obhajce prijimani africko/islamskych ekonomickych migrantu. Lidejako vy jsou nebezpecni, protoze nekriticky prijimaji pravdy servirovane mainstreamovymi medii, aniz by byli schopni kritickeho mysleni.

+6/−1
20.10.2019 21:35

J91i65ř58í 43K54i20n86d88l 2808987813537

Mořská voda neustále cirkuluje. Motorem toho neustálého pohybu je nejen samotné otáčení Země a zemská gravitace, ale také sluneční záření, převládající směr větrů a rozdíly v teplotě a hustotě vody dané obsahem v ní rozpuštěných solí. Mořské proudy se nacházejí v různých hloubkách oceánu - ty nejspodnější, tzv. hlubinné, obíhají v jakési smyčce celou Zemi. Jejich směr ovlivňuje kromě jiného i členění mořského dna. Jejich začátek je severním Atlantiku - právě tady se prudce ochlazují teplé proudy z jihu a klesají ke dnu. Po dně Atlantského oceánu zamíří zpátky k jihu - až k Antarktidě. Systém podmořských hřbetů udržuje kolem Antarktidy studený proud, který kolem ní krouží jako obrovský vír. Právě do tohoto "víru" se připojí hlubinný proud ze dna Atlantiku. A protože voda nemůže jen přitékat, musí také odtékat, oddělují se z antarktického proudu dvě hlavní větve - jedna do Tichého oceánu, druhá do Atlantiku. Tady se mísí s teplejšími vodami, dostávají se blíže k povrchu a dál se ohřívají, aby nakonec po obkroužení celé Země zamířily zpět Atlantickým oceánem k severu. Vzniká tak uzavřený koloběh, který vědci pojmenovali termohalinní cirkulace. Pokud dojde ke změně tlaku nad Tichým oceánem, který způsobí, že pasáty změní směr, zeslábnou nebo dokonce ustanou. Tím se zpomalí nebo zastaví jižní rovníkový proud a teplá povrchová voda ze západního Tichomoří se rozšíří až k břehům Jižní Ameriky. Ta je za normálních okolností omývána chladným Humboltovým proudem, který zde vystupuje k povrchu. Ale v okamžiku, kdy ho překryje vrstva teplé vody, úplně se změní klimatické podmínky v celém Tichomoří a na celé zemi.

0/0
20.10.2019 21:30

L86u91m46í55r 33V21i39t47h44a 2597607426272

To je teoreticky správný scénář, který ale nepočítá s tím, že Země je +- kulatá. Takže úhel dopadu záření přicházejícího ze Slunce je jiný na rovníku (90°) a jiný na pólech (0°). Kolem rovníku se tedy k ohřevu povrchu (včetně vodního) využije prakticky veškeré dopadající záření, zatímco v okolí pólů se záření pouze odrazí zpět do vesmíru bez užitku. Takže teplá voda, která se neustále ohřívá v rovníkových mořích, postupuje směrem k pólům, kde se ochlazuje (protože vyzařuje tepelné záření, je ovívána chladnějšími větry atd.) a tam pomalu klesá ke dnu, protože na její místo se tlačí další okolo rovníku ohřátá voda. Ale u dna nemůže zůstat, protože se na její místo tlačí další ochlazená voda od pólů, a tak postupuje tam, kde je více místa, resp. kde má nejmenší odpor, tedy k rovníku. Tam je voda teplejší, tedy má menší hustotu, takže stejně vysoký sloupec vody na rovníku váží méně a dá se snadněji vytlačit.

Takže, pokud to shrneme - souhlasím s tím, že podnebí v určitých částech světa se může výrazně změnit, Dokonce lze předpokládat, že se změní podnebí na celém světě. Ale zcela jistě ne tak, že se celý svět změní v neobyvatelné místo. Dál zůstanou zaledněné plochy i pouště, i mírné pásy, na které jsme zvyklí. Jen budou jinde. A člověk na tom nic nezmění, a to ani k horšímu, ani k lepšímu, protože jeho podíl na energetické bilanci Země činí asi 2/1000 procenta energetického příkonu od Slunce. Stačí jedno drobné zakolísání sluneční aktivity a dopadneme daleko hůř.

0/0
22.10.2019 9:13

M88i53c96h81a57l 60Š65t29a54j10n36r25t 4264631702227

Problém je, že kvůli masivnímu tání se může změnit salinita kolem pólů a celé se to zastaví. Za chvilku to sice proudit zase začne, ale bude to taková geologická chvilka. Jinak samozřejmě souhlas, svět bude obyvatelný i po klimatických změnách, sem tam něco zmizí pod vodou, Antarktida se zazelená a život půjde dál

0/0
22.10.2019 10:00

M14i71c56h28a10l 72Š43t16a12j83n83r67t 4684421412157

Tak ono především platí, že oceán přijímá teplo ze slunečního záření a ostatní vlivy jsou minoritní. Příjem je ovlivněn především globální oblačností, zaprášením atmosféry, podílem zalednění a intenzitou slunečního záření.

Výdej tepla probíhá především radiací(vyzařováním), evaporací(odparem) a konvekcí(tepelná výměna prouděním okolního vzduchu).

Rozdíl mezi přijatým a vydaným teplem pak definuje změnu teploty oceánu.

Vliv na výdej tepla má teplota proudícího vzduchu, rychlost a rozsah proudění nad hladinou(= síla a výskyt větru), sekundární tepelné záření z atmosféry, intenzita a směry mořských proudů(pokud probíhá intenzivnější výměna mezi chladnými a teplými oblastmi výdej tepla je větší)

Nějaký myšlenkový experiment s ohřevem vody vzduchem a povídání o fénu je úplně mimo mísu.

+6/−2
20.10.2019 20:12

M25i26c65h66a89l 17S32e48d25m33í42k 3909205396161

Jevy jsou složitější, než popisujete. Významnou roli v oceánech hrají mořské proudy, které jsou povrchové, klesající, hlubinné a stoupající. Tím dochází k přenosu tepla do hlubin. Oceány mají o mnoho řádů větší tepelnou kapacitu než atmosféra, proto se změny v globálu projevují s velkým zpožděním. Navíc rozložení a trendy teplot v oceánech v celém objemu jsou velkou neznámou, v hloubkách až donedávna byla měření poněkud sporadická. Globální měření povrchových teplot moří je družicové, ale dlouhodobé trendy zatím k dispozici nejsou.

0/0
20.10.2019 19:16
Foto

P56a67v34e40l 87D14v24o26ř25á20k 5899785734750

Ovšem vzduch se také podobnými proudy promíchává, takže ten teplý, co je na povrchu, se zase dostane do větší výšky, kde se zase ochladí - energii vyzáří do prostoru, A ten studený se zase odfoukne dolů, čímž nás ochladí - proto např. i v létě někdy padají kroupy.

Pokud se oceán od vzduchu ohřívá, tak se zase vzduch musí ochlazovat, kvůli zákonu o zachování energie. Můžete to spočítat, vezměte si hmotu litru vody a hmotu litru vzduchu, celkové objemy a jejich teploty a ostatní fyzikální veličiny, jako skupenské teplo apod. S přihlédnutím, jaká je teplota vzduchu už v jednom či dvou km.

+4/0
20.10.2019 19:41

J96i60ř21í 67K30i10n10d97l 2138327953487

Vědci a Konference v září 2018 San Francisco a Global Climate Action Summit (GCAS)upozorňují, že není dostatek dat, která by umožnila jednoznačně říct, zda oteplování je krátkodobý výkyv, anebo zda se jedná o zásadní změnu a zda na to má vliv člověk. Jedině jak se dá zjistit jaké množství CO2 bylo v ovzduší, se dá zjistit z geologických vrstev a z odvrtáním ledu. Z pos ledních 400 miliónů let, nalezené geologické důkazy naznačují, že množství CO2 i teploty byly značně vyšší než v dnešní době. Proto se nemůže tvrdit, že skleníkové plyny vyprodukované lidskou činností způsobují či přispívají ke globálnímu oteplování. Vědci předložili důkazy, že v historii Země byly na této planetě velké průměrné teploty, které nebyly způsobené zvýšeným obsahem CO2 v atmosféře. Vzorky z ledovců ukazují, že vzrůst množství CO2 vždy spíše následoval po vzestupu teploty než obráceně. Bylo zjištěno, že na Zemi se střídá teplé a ledové období. Jk jsem psal již dole..Dusíku v atmosféře je 78 procent, kyslíku 21 procent všechny zbývající plyny tvoří jedno procento. Oxid uhličitý je obsažen v atmosféře 0,004 procenta

. Za 200 let se obsah uhličitého atmosféře se zvýšil o 0, 0012 procentního bodu. Tohle tvrdí vědci. Já ne. Tonemám ze své hlavy.

+14/−1
20.10.2019 17:51

J18i13r75i 40T51i94c72h76y 2366989432127

A presto nam levicovi politici tvrdi, ze vedci se uplne shodli, ze to otepleni zpusobil KYSLICNIK uhlicity.

+5/−1
20.10.2019 19:33
Foto

P53a10v11e98l 49D56v10o37ř58á71k 5279725314330

A dokonce to odhlasovali. ;-D

+9/0
20.10.2019 19:42

P88e39t16r 58Š64i12r43o48k95ý 4201503847

A to už ve fyzice něco znamená:-).

+5/0
20.10.2019 19:47

J67a94n 16V96a49i96s26h18a23r 1296971115578

"Proto se nemůže tvrdit, že skleníkové plyny vyprodukované lidskou činností způsobují či přispívají ke globálnímu oteplování."

Na tom, že skleníkové plyny způsobují skleníkový efekt, díky kterému je Země obyvatelná se shodují snad všichni. Člověk by řekl, že čím víc skleníkových plynů, tím větší skleníkový efekt. Vy tvrdíte, že v určité situaci (nebo jen skleníkové plyny uvolněné lidskou činností, což by bylo zvláštní) to neplatí. Ne že by ten efekt byl zanedbatelný nebo neměřitelný, ale že vůbec není. Proč? Čím je tato situace tak zvláštní?

"Vzorky z ledovců ukazují, že vzrůst množství CO2 vždy spíše následoval po vzestupu teploty než obráceně."

Tohle ale přece na dnešní situaci vůbec nesedí. My víme naprosto přesně, jakým způsobem se uvolňuje CO2 a nemá to nic společného s teplotou.

0/−2
20.10.2019 22:19

B56o31h68u89m45i84l 13D18y28m15á43č70e76k 7447404670153

Závidím vám vaši jistotu, že něco víte naprosto přesně (obzvlášť v souvislosti s CO2).

Pokud informace které mám jsou pravdivé, tak nejvíce volného CO2 je pohlceno právě v oceánech. A jak nás učí fyzika základní školy, množství plynu, který se může rozpustit v kapalině je nepřímo úměrné teplotě. Tedy není pravda "nemá to nic společného s teplotou".

A když už jsme u těch skleníkových plynů, největší vliv nemá CO2 ale voda.

Dovedete si představit ty zisky, který by se daly trhnout, kdyby se podařilo přesvedčit lidi, že snížíme množství jedovaté H2O vypouštěné do atmosféry?

A kolik pracovních míst by to přineslo, než bychom dali na všechny oceány pokličku ;)

+4/0
21.10.2019 11:18

J14a89n 58V64a87i15s30h61a31r 1306551225198

Co se týče toho organického cyklu, tak CO2 může být buď v organické hmotě, nebo v atmosféře. Člověk ničí organickou hmotu (uhlí, ropa, lesy, půdní život) a novou nevytváří, takže uvolňuje CO2 do atmosféry.

S tím oceánem máte asi pravdu. Otázkou je, jestli jde nějak porovnat množství uvolněné člověkem s množstvím uvolněným oceánem. A taky proč vzrostla teplota, která uvolňování CO2 způsobila.

Cyklus CO2 a H2O se v případě organické hmoty prolíná. Když organická hmota vzniká, tak se voda spotřebuje a CO2 naváže. Když zaniká, tak se CO2 uvolní a H2O vzniká.

0/0
21.10.2019 11:50

L40u15m10í17r 79V74i57t59h34a 2467757496882

Ačkoliv tvrdíte, že přesně víte, jak CO2, právě jste dokázal, že nevíte nic. CO2 se na nic neváže. CO2 vstupuje do živé hmoty procesem zvaným fotosyntéza. Při něm se v listech v barvivu zvaném chlorofyl rozkládá CO2, a uhlík a kyslík. Uhlík rostlina spotřebovává na tvorbu složitých uhlovodanů, ze kterých si staví své buňky a tkáně.. Kyslík se uvolňuje do ovzduší. Nebýt toho, na Zemi by nemohl existovat život v podobě, ve které ho známe.

Oxid uhličitý vzniká - jak už název napovídá - oxidací uhlíku. Tedy spalováním. Spalováním biomasy vzniká CO2, který tu v nedávné historii byl, byl absorbován a přeměněn rostlinami a nyní se zase vrací do své původní podoby. Spalováním fosilních paliv (uhlí, ropa, zemní plyn) se do ovzduší vrací CO2, který tu byl před miliony let.

0/0
22.10.2019 10:01

J35a71n 62V85a50i18s25h17a51r 1926681265488

No, pokud se nemýlím, tak při fotosyntéze je rozkládána voda na vodík a kyslík. Vodík, část kyslíku a oxid uhličitý vytvoří cukr, zbytek kyslíku je uvolněn do ovzduší. CO2 rozkládán není. Resp. možná v některé části té reakce ano, ale vzhledem k tomu, že při vzniku organické hmoty jde celý dovnitř a při zániku zase celý ven, tak je to v podstatě jedno.

S tou druhou částí souhlasím. Problém je v tom, že spalováním biomasy se množství CO2 v atmosféře víceméně nemění (za podmínky, že biomasa opět doroste), kdežto spalováním fosilních paliv se množství CO2 v atmosféře zvyšuje (on tam samozřejmě kdysi dávno byl).

0/0
22.10.2019 10:28

M38i24c64h57a95l 18Š45t12a65j76n37r59t 4924561532647

Množství vody, co jde fo atmosféry není závislé na lidské činnosti ale na klimatických podmínkách. Zatímco množství CO2 už na lidech závislé je a dost možná je to jemná spoušť, která když se zmáčkne, celé to začne pozitivně vazbit.

Trocha CO2 navíc vede ke zvýšení teploty, takže se zvýší odpary, množství vodní páry, uvolňuje se deponovaný CO2, sníží se zalednění, zvýší pohlcovani slunečního záření ...

Naštěstí vyzařování do vesmíru roste nelineárně takže jsou tam i negativní zpětné vazby a z historie víme, že biosfera takové podmink ustojí.

0/0
21.10.2019 13:50
Foto

P21a88v47e25l 57D35v58o66ř68á71k 5109535324620

Však také studenti jedné university se shodli na tom, že dihydrogen monoxid je nesmírně škodlivá látka a její výrobu a používání by měli zakázat.

0/0
21.10.2019 14:56

R17a48d62e36k 29P45o69l88i79c40k52ý 6691693941344

Slabiny mají především vaše vývody.

To navýšení ač malé má totiž kumulativní funkci.

Navíc vyznamné jsou již navýšení o desetinu stupně za rok tedy váš příklad s náírůstem teploty o 6 stupňů poud by k tomu došlo během roku by znamenal ekologickou katastrofu.

O tom, že dochází k nárůstu teploty země díky činnosti člověka není pochyb na tom se prakticky všichni odborníci shodnou (a ne to, že někdo na to téma vydá knihu nedělá třeba z ekonoma experta na klima) a jediné na čem se tak neshodnou je jak moc velký průšvih to je a jak dlouho máme na zvrácení toho trendu jestli roky nebo desítky let. O tom, že současný způsob je dlouhodobě neudržitelný prakticky není sporu.

0/−12
20.10.2019 17:04

D35a56n60i70e51l 39M13a30g11n89u13s 4643965874347

"Není pochyb"? Zdá se, že jste odborník :-)

+6/−1
20.10.2019 17:08

R18a91d79e12k 68P87o95l66i37c18k94ý 6321183161724

"není pochyb na tom se prakticky všichni odborníci shodnou"

0/−4
20.10.2019 19:43

L86u64d63ě42k 43J24a48š81a 7799326132275

Koukal jste někdy na poslední díly třeba National Geographic, ZOOM, Histori Channel? Tam byste se dozvěděl jednu zásadní, pro vás zřejmě těžce šokující věc,která v posledních týdnech začíná prosaovat na veřejnost. Globalisté-Gretenisté,zásadně odmítají zveřejňovat jiné názory vědců, co zkoumají klimatické jevy, které nejsou souhlasné s těmi vašimi. Takže oni VŠICHNI odborníci, jask jsou dosud Greténisty zveřejňováni, je jen hrstka, které si levičáci vybrali, aby je prezentovali. Kupodivu těch nesouhlasných je po světě daleko více, ale nedostane se jim publicity, takže dialog není možný Pak lidé jako vy zde šíří lži,že se odborníci shodují!!;-€

+7/−1
20.10.2019 20:12
Foto

K61a45r25e80l 71K11u55ž32e60l 8898666368452

Těch šest stupňů byl výsledek MYŠLENKOVÉHO EXPERIMENTU (říká vám tento termín něco?), který jsem uvedl pro názornost. Rozhodně to není žádný odhad budoucích dějů.

+5/−1
20.10.2019 18:01

R39a88d33e62k 56P17o93l23i37c13k47ý 6101643541194

To myšlenkové vynechte-to se vás netýká a rozhodně Vás z toho nepodezřívám.

0/−7
20.10.2019 19:42

V68á19c98l79a64v 70Z43e31l21i37n32k30a 2622830213962

Moc rád bych se zeptal na vaše nejvyšší dosažené vzdělání v oboru mechaniky tekutin a termomechaniky. Podle toho, jak se tu zaštiťujete "odborníky" z IPCC a podobných napůl politických organizací, bych to moc vysoko nehádal.

+3/−1
20.10.2019 20:40

J97i37ř95í 13K34i25n29d33l 2258187133337

Jak se manipuluje s teplotami, svědčí zpráva s letošního roku. Zpráva v mediích Pražské Klementinum zaznamenalo nejvyšší teplotu v letošním roce. Globální oteplování pokračuje. Nikdo neřekl už, že měření teploty se od roku 1775 změnilo. Teploměry jsou umístěné v jiné výši, mění se i metodika měření. Také se pomlčelo, že Praha měla kdysi 60 000 obyvatel lidé méně topili a Praha nebyla betonovou džunglí. Tak to vypadá s měření teplot všude na světě.

+8/−1
20.10.2019 18:05

R41a77d79e17k 56P45o63l51i89c86k70ý 6741943671224

Nejvyšší teploty naměřili i jinde než v Praze-i v místech kde počet obyvatel není významný

0/−2
20.10.2019 19:47

J35i33ř85í 41K39i26n16d48l 2728687503837

Kde je naměřili ???

0/0
20.10.2019 21:31

R52a88d75e63k 55P66o19l88i42c56k25ý 6731273291694

Letošní léto v Česku bylo s průměrnou teplotou 19,5 stupně nejteplejší od začátku sledování v roce 1961. To je o 0,2 stupně více než dosavadní držitelé rekordu, léta 2003 a 2018, a o 2,5 stupně více než dlouhodobá norma. Přispěl k tomu především horký červen, informoval Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/chmu-pocasi-rekord-leto.A190909_101438_domaci_knn

0/0
20.10.2019 22:21

A16l21o65i30s 18J66i13n93d98r38a 9760734177355

shodnou? Veda neni o tom necemu verit a shodnout se na tom. Veda je o dukazech. Ty stale chybi. Teplota na Zemi byla mnohem vyssi i dokonce v docela nedavne dobe pred cca 1000 lety. Ale byla taky podstatne nizsi pred cca 20000 lety.

+5/−1
20.10.2019 18:22

R38a16d48e16k 60P20o61l23i32c24k18ý 6841773781774

teplota na zemi před 1000 lety vyšší nebyla-byla vyšší v některýc regionech, le ne v celosvětovém průměru

0/−4
20.10.2019 19:44

J18i22ř24í 19K55i98n37d17l 2478417273497

Takže vědci podle vás lžou ??? Evropě byl v té době, tak brutální přírodní podmínky, že lidské osídlení se udrželo jen v útočištích na jihu dnešního Španělska, Francie i Itálie a v částech Balkánu. „Zbytek Evropy byl liduprázdný. Led pokryl naprosto celý kontinent Evropy. Během doby ledové se kontinent fakticky vylidnil. Dopady doby ledové populaci tehdejších Evropanů zlikvidovaly. Vědci odhadují její úbytek od 60 do 90 procent.

0/0
20.10.2019 21:07

R93a76d34e77k 92P12o63l14i50c76k67ý 6651193181914

Před 1000 lety?;-D

0/0
20.10.2019 22:12

L87u50b22o33š 87K33r26i89m26l 4627634610355

Teda vy jste rebel, tahat do diskuse fyzikální zákony když jsme si odhlasovali, že neplatí;-D;-DR^

+19/−1
20.10.2019 12:52
Foto

K11a97r10e73l 43K69u67ž46e96l 8458246828232

:-):-):-):-);-)

+2/0
20.10.2019 14:04

R74a36d41e53k 58P10o47l16i49c65k35ý 6181383251774

Fytzikální zákony platí a v diskuzi e objevují pravidelně-jen autor a očividně i Vy vůbec netuší o čem píše.

0/−7
20.10.2019 17:05

J85i18ř25í 39K49i38n12d51l 2758937313487

Na stoupání teploty má vliv hurikánů, zeslabení letního výměnné proudění vzduchu v atmosféře, které jindy chladí povrch oceánu, a nakonec se k pacifickému pobřeží Severní Ameriky, včetně břehů Aljašky, dostalo velké množství tepelné energie, která bývá jindy “uzamčena” v oblasti západního tropického Pacifiku. Oxid uhličitý je naprosto okrajový plyn. Dusíku v atmosféře je 78 procent, kyslíku 21 procent všechny zbývající plyny tvoří jedno procento. Oxid uhličitý je obsažen v atmosféře 0,004 prcenta. Za 200 let e obsah uhličitého s atmosféře se zvýšila o 0, 0012 procentního bodu

+4/0
20.10.2019 11:54

A50l55o89i14s 96J50i74n58d88r58a 9720144627245

Hurikany funguje jako prirozeny ochlazovac atmosfery (a more). Navic pocet hurikanu se nijak nezvetsuje. Co se zvetsuje jsou skody, ktere zpusobuji, protoze lide uz obsadili kdejaky kout Zeme a kdejaky pidi ostrov.

+3/0
20.10.2019 18:24
Foto

P28a60v42e74l 65D15v53o88ř59á88k 5309845424840

Podle grafu, který popisuje sluneční aktivitu (vyšel v časopise Praktická elektronika Amatérské radio), která ovlivňuje šíření elmag. vln, je vidět, že během posledních několika let aktivita stoupá.

Co se týče skleníkového efektu, tak ten lze prokázat pokusem. Stačily by dvě tepelně izolované nádoby s dobře světelně propustným víkem. Jedna naplněná normálním vzduchem, druhá s obohaceným o CO2. A nechat na to svítil sluníčko. A měřit teplotu. Kromě toho CO2 a vodní páry jsou těžké a drží se při zemi, kdežto metan stoupá. Což někdo dokládá tím, že na horách je chladněji.

A nemá vliv i posouvání magnetického pólu Země?

Obávám se, že pokusy, které by to či ono prokázaly, raději pro jistotu nikdo nedělá. Údajně i na Marsu stoupla za posledních asi 60 let teplota o 0,8°C, aniž tam mají bzdící krávy.

Kdosi tu napsal, že vědci věří, že ... Ale vědec nemá věřit, má vědět. A má-li hypotézu či teorii, má ji dokázat experimentem.

R^

+15/0
20.10.2019 11:20
Foto

K71a84r64e59l 36K61u96ž60e58l 8618376678632

Tak to jste otevřel několik témat najednou.

1. skleníkový efekt: ten považuji za dostatečně prokázaný. Bez něj by naše Země totálně zmrzla. Samozřejmě nevěřím na jeho zvyšování činností lidskou.

2. Zvýšení teploty na Marsu: slyšel jsem o tom, příčinou by mohlo být dočasné/periodické zvýšení zářivého výkonu Slunce.

3. vliv posouvání magnetického pólu Země: tady bych byl velmi opatrný. Mohli by se toho chopit klimaaktivisté a vyrukovat s požadavkem na budování obřích elektromagnetů na zastavení tohoto pohybu a následné uvedení do stavu před průmyslovou revolucí! ;-D;-D;-D;-D

+7/0
20.10.2019 14:17
Foto

P66a87v36e44l 20D75v34o19ř51á19k 5119375264930

Mnou naznačený pokus by ale mohl ukázat, kolik je třeba obsahu CO2 na zvýšení teploty o řekněme 1°C. A totéž platí pro vodní páry.

My technici to musíme mít přesně! !

0/0
20.10.2019 15:24

J60i94ř11í 83K21i17n89d86l 2148927223777

Během posledních tisíc let došlo k dramatickým změnám klimatu a k ochlazení a vzniku doby ledové. Mohl snad za to, člověk Neadrtálských oblečení v kůži ohřívající se u ohně a kolem kilometr silných ledovců. Přitom Co2 bylo v ovzduší stabilní.

+2/0
20.10.2019 15:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz