Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72o14k46o30u27n 31V60l58a19d74i50m26i92r 8692688989838

Ona uz je jaksi "pitomost" srovnavat ty to dva lidi.

+7/0
20.7.2019 16:36
Foto

J46i25ř74í 12T26u73r93n56e39r 8438621535613

To je opravdu zbytečné a ještě zbytečnější mi přijde na základě subjektivního srovnávání kvality a objektivního srovnávání úspěšnosti obhajovat nějaké politické názory.

+1/0
21.7.2019 9:47

J76i47ř89í 55S91c59h62m97i30d77t 5790443424755

Nezlobte se, ale když může Hutka kritizovat co chce, tak může kdo chce kritizovat Hutku a byť se snažíte v článku navodit pocit vaší nestrannosti, tak se vám to vůbec nepodařilo a Hutka prostě nesahá umělecky Nohavicovi ani po kotníky a z toho plyne jak počet lidí na koncertech, tak počet prodaných CD, to prostě neokecáte. Lidi jsou nejlepším měřítkem i kritikem a to tím, že jich je hodně, takže se tam ti jednostranně zaujatí ztratí a výsledek tak nijak zásadně nemohou ovlivnit. Ten se snažíte ovlivnit vy, ale tím, že jste jeden s tím prostě nic neuděláte ani článkem na iDnesu.

+20/−6
20.7.2019 14:23

J83i23ř31í 92C57a42j49t14h46a58m58l 9703867720362

Když se dnes bude promítat film Silnice od Felliniho, přijde hrstka lidí, když se bude promítat Kameňák, přijde plné kino b..ců...

Absolutní nesouhlas...!!

+9/−5
20.7.2019 15:04

P70e91t26r 94B65u23r73i77a12n 4241756494318

Dneska a v Horních Heršpicích, jo? Divnej vzorek.

+2/0
20.7.2019 16:18
Foto

A47l94e96š 31M81e41r28t72a 4262218698947

Myslím, že váš příměr je poněkud mimo. Hutkova tvorba rozhodně není na umělecké úrovni Felliniho a Nohavica nepíše komerční cancáky i když občas trochu sklouzne. Hutka co by písničkář nesahá Nohavicovi ani po kotníky a jestli se budeme bavit, které písničky více nahlodávali minulý režim, tak osobně soudím, že zde také na celé čáře vede "udavač" z Těšína, ale to ať si probere každý sám.

+5/−5
20.7.2019 19:48

V28o36k43o53u95n 43V87l74a35d92i16m87i27r 8462208699498

Klidne si p.s.Merto dovolim tvrdit, ze je tomu i naopak. Pan Nohavica dokaze jiste nalakat sve pratele na jeho koncerty.

Ale na neco podobneho jako pribehy zelezne opony (snad vite oc se jedna) se doposavad nezmohl.

+5/0
20.7.2019 20:43

M52a89r43e66k 10T81r97i63z60u49l15j40a17k 8960746147347

R^R^R^ Tak se zdá, že Hutku "někteří" stále nenávidí právě za to. A dle osvědčených komunistických manýr je přeci nejjednodušší dehonestace osoby, například tvrzením "že není dost dobrý umělec" (mírně řečeno)

+7/0
20.7.2019 23:38

M69i93l46a44n 58B28í42l60e55k 5214119891

Mám dojem, že srovnání Felliniho a Kameňáku nebylo přímo k Hutkovi/Nohavicovi, ale jako doklad nesouhlasu k vyjádření, že "lidi jsou nejlepším měřítkem i kritikem a to tím, že jich je hodně".

+3/0
21.7.2019 8:18

V42o63k93o18u12n 76V68l78a61d61i36m60i54r 8422818489698

Zaplat Panbuh, ze je tomu tak. Za minuleho rezimu mohli vsichni kritizovat jen Jaroslava Hutku.

A ta kritika stredoskolskeho pana ucitele mi tu dobu silne pripomina.

+4/0
20.7.2019 18:37

M94a85r18t22i22n22a 49M75o12u18d41r24á 7330493366869

Nevzpomínám si, že by Hutku lidé kritizovali. Jeho: "Krásný je vzduch, krásnější je moře..." znělo u všech táboráků, dokonce i na akcích organizovaných SSM. Ta píseň jim svým textem totiž vyhovovala, v zásadě nebyla protestsongem, ale právě naopak.

0/0
21.7.2019 9:15
Foto

J61a70n 16H51o45r98n94í97k 6453547175427

To teda neznělo. Za Hutkou se za totáče zavřela voda, hned jak zmizel za hranice.

+2/0
21.7.2019 16:30
Foto

P20a82v13e85l 59D21v85o26ř25á80k 5299515814670

Jak to víte, že na akcích SSM? Jako přímý a aktivní účastník? Já tohle nemohu potvrdit ani vyvrátit, neb jsem se žádné takové akce nikdy nezúčastnil. :-P

0/0
22.7.2019 11:27

Z36d73e59n47ě46k 37D85a33n67d79a 1211425

Vcelku souhlas jen dvě připomínky."Vyprodat O2 arénu není kritériem kvality " - jak se hodnotí kvalita a jaká je souvislost mezi oblíbeností a kvalitou ? Myslím, že vyprodání haly o kvalitě z pohledu konzumentů svědčí.

"

Nezaslouží si proto být kýmkoli za svoje politické společenské postoje dehonestován.

Zdroj: https://turnerjiri.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=721517

"

Kdyby dala "přiroda" tohle všem do vínku. Všem ohnivým diskutérům, kteří pod pláštíkem pokusu o vtip a nadhled uráží a chovají se přesně tak jak ve svých textech odsuzují. Jsme především lidé se svým životem a politický názor je jeden z dalších názorů na cokoliv. Některé články vzbuzují dojem, že každý kdo se v určitý čas rozhodl pro nějaké řešení - pro nějakou politickou volbu - je nadosmrti označen neinteligentním stádem, hlupákem a tupcem. Zvažte sám co se Vás týká. Hezký víkend ZdeDa.

+2/0
20.7.2019 12:01

D27a58n85i23e24l 75K66o42r42o90u35s 9371384739370

Ne každý posluchač musí být pouhý konzument

+3/0
20.7.2019 12:21

J50o70s45e89f 85U98l62m40a68n 8330850178695

Já bych s tímto Hornerovým názorem souhlasil. Interpret může zaujmout poměrně hodně početné publikum, pokud to publikum má špatný vkus. Typicky chlapecké a dívčí skupiny, po kterých touží miliony puberťáků celého světa, jsou kvalitativně dno nebo téměř dno. I takový Rytmus dokáže mít spousty fanoušků a jeho hudba se vlastně ani hudbou nazvat nedá.

+4/0
20.7.2019 13:39

J14i33ř58í 45S15c47h78m67i66d38t 5670153744255

to, že se nedá nazvat hudbou tvrdili i mí rodiče, když jsem si pouštěl AC/DC, Black Sabbath a další kapely, každá doba má svůj rytmus;-)

+1/0
20.7.2019 14:28

J35o92s82e34f 19U17l62m57a82n 8950440318555

Sakra, chtěl jsem napsat "Turnerovým". Oni jsou ti dva (stylově) skoro stejní, tak se mi pořád pletou.

0/−1
20.7.2019 22:25

Z27d95e54n53ě90k 88D58a71n37d67a 1751915

Můžete i nemusíte mít pravdu. "Publikum, které nemá vkus.." to je již tenký led, podobně jako kýč/nekýč, na kterém je nebezpečno bruslit. :-)

0/0
21.7.2019 9:44
Foto

J33a35n 58H82o13r16n31í80k 6343467155747

Vyprodat velkej sál - to svědčí hlavně o masové popularitě, nikoliv o umělecké kvalitě. A masová popularita neznamená automaticky kvalitu.

0/0
21.7.2019 16:32

Z50d61e97n61ě51k 74D75a48n70d26a 1331495

Však také píšu - kdo to posoudí? Kdo má certifikát ? Je to tenký a individuální led - vnímání umění.

0/0
21.7.2019 17:23
Foto

J69a82n 23H24o84r66n62í64k 6253577265837

Vždyť to píšu. Podle vyprodané arény to nepoznáte. Certifikát netřeba.

0/0
21.7.2019 20:34

K98r98y92š37t98o73f 92L58a49n77í49k 1379600205855

srovnate nesrovnatelne, pro Nohavicu je pisnicka cil, pro Hutku prostredek.

Nohavica umi slozit a interpretovat kvalitni tvorbu, kam zakomponoval nejake poznamky k rezimu. Hutka se chtel predevsim prat s rezimem a to prostrednictvim folku, jeho umelecke kvality jsou nulove.

+14/−5
20.7.2019 11:24

D91a10n52i62e19l 35K43o42r33o18u66s 9481794519200

V době totalitní byly - zjednodušeně řečeno - tři typy umělců. Hovořím o zpěvácích, textařích, skladatelích, písničkářích.

První se vezli na zavedené ideologické notě, nikdo neřešil jejich umělecké kvality, jejich produkce byla nutným zlem, které nikdo raději nekomentoval. Dveře měli všude otevřené.

Druhá skupina měla vlastní myšlení, které přenášela, velmi opatrně, do své tvorby. Často se pohybovali na hraně. Nebylo je příliš slyšet v rozhlase, vystupovali na (úřady sledovaných) koncertech. Byli často terčem vydírání ze strany StB ve smyslu něco za něco. A na spolupráci tohoto typu většinou dříve či později přistupovali.

A pak byla třetí skupina. Písničkáři, kteří vystupovali pouze na omezeném počtu koncertů, pořadatelé přitom velmi riskovali svou vlastní kůži. Tito lidé byli trnem v oku vládnoucí garnituře. Skrze StB je vydírali, perzekvovali, často internovali. A pokud s nimi ani tak nepohnuli, donutili je k emigraci.

Jaroslav Hutka patří mezi ty, kteří nikdy nesklonili hřbet. Léta strávil v nuceném exilu. Jeho tvorba měla v sedmdesátých letech nezaměnitelné postavení. Moravské lidové písně, protestsongy.

Takže co hodnotím daleko více než kvalitu jeho současné tvorby, jsou jeho morální vlastnosti. Stále si za svými názory stojí a vůbec se mu nedivím, že ti, kteří minulým režimem proplouvali, jsou mu stále trnem v oku. Dobře ví proč.

+15/0
20.7.2019 10:27
Foto

J35i13r80k77a 24V75a75n55o43u26r59e55k 6217434448730

To slovo "nuceny" je ale v tomto pripade problem ... podle meho byl Hutka prave jen takovy snilek, ktery volil tu cestu mensiho odporu .. a po navratu ocekaval uznani jen za to, ze byl v cizine .. nedostal ho a je zapskly ;-)

+3/−3
20.7.2019 23:44

M57a16r52e78k 32T57r73i30z27u73l65j59a14k 8890166547777

Re: Daniel Korous - Díky, popsal jste to velice přesně a výstižně R^R^R^

0/0
21.7.2019 20:40

J96i67ř24í 34F78o41g71e25l 2330961296912

Jaroslav Hutka je umělecký nýmand a v tomto směru nesahá druhému největšímu básníkovi písně u nás Nohavicovi ani po kotníky.

Společenskou kritiku může vyjafřovat svobodně jak chce, nejlépe v nějaké politické straně. Ale která by ho chtěla....

+9/−11
20.7.2019 9:18

M86a31r88e73k 92V90a73l98i40č12e54k 2171569964120

uz pod pane Nožičkův blog jsem napsal toto - volne prepisuju: nikdy jsem nebyl Hutkovym fandou, ale je mi na nem sympaticky to, ze rekne, co si mysli.

to je pro me vic nez vyprodane haly nebo jakakoliv vyznamenani

a ze nekdy mluvi hulvatskym zpusobem? no boze. vzdyt i nas nejvyssi ma casto z pusy zumpu a za vykaly, ktere z ni obcas vytekaji, mu jeho volici tleskaji. kdyz je hulvat umelec...ok, nic pozitivniho to neni, ale da se to s ohledem na profesi pochopit. kdyz je hulvat prezident - nevim, jak to napsat, abych nebyl sprostej

ztotoznuju se plne s Vasim textem, pane Turnere a preju fajn vikend

+22/−9
20.7.2019 9:16

M20a95r38e35k 52V11a42l45i75č59e32k 2361209174170

pani Pantlikove zrejme ".unda sem .unda tam" konvenvuje, jinak si jeji minus vysvetlit (pokud nejde o pouhou averzi na moje prijmeni) neumim

+8/−6
20.7.2019 9:30
Foto

M34i76r11k34a 97P78a37n24t26l23í63k14o97v36á 1217783718843

Myslím, že Vám Valíčku vyhovuje. Jste stejný jako oni - možná že ještě horší... Lžete. Vy totiž vJá jsem napsala prvdu. íte dobře, že porovnáváte nesrovnatelné. :-/

+3/−4
20.7.2019 10:00
Foto

M73i23r22k10a 89P65a32n84t87l53í96k43o67v47á 1877333948303

Vy totiž víte dobře, že porovnáváte nesrovnatelné. Já sem napsala pravdu, na rozdíl od Vás si nevymýšlím. . :-/

+3/−7
20.7.2019 10:02

Z40d54e72n13ě40k 67D24a19n39d47a 1381465

Je zajímavé, že by nikomu nevadilo anglické - originální - pojmenování a dodnes některým rádobymoudrým leží na srdci český překlad. Pokrytectví ?

+2/−1
20.7.2019 12:03

V48á47c53l64a35v 42R92o21u75d21e67n74s92k48ý 9702280781945

Ono totiž to původní anglické slovo nemá tak pejorativní význam, jako překlad pana prezidenta! Osloví-li tak anglický chlapec svoji dívku, tak ta to bere jako lichotku, použije-li český chlapec vůči své dívce slovo z překladu pana prezidenta, tak je to hrubá urážka a nejspíš dostane facku!

Správný překlad totiž je "kočička"! Pouze přeneseně se to používá pro ženský genitál, ale i tom případě to má spíše mazlivý charakter!

+5/−1
20.7.2019 14:16

V66o20k13o26u58n 40V39l11a19d80i41m74i56r 8912478599168

Vsak ma take cesky nazev pusinka. ;-D

+1/0
20.7.2019 17:21

Z58d95e23n81ě61k 90D11a18n63d43a 1141385

Angličtina, stejně jako i čeština má za jedním slovem několik významů a každý holt podle svého a podle potřeby údernosti. Když jsem slyšel hanlivý "překlad" od presidenta tak to se mnou trhlo. Od Zemana by to nevadilo od presidenta vadilo dost.

Nicméně nezastávám názor, že ty fretky si do pojmenování své skupiny daly něco významově zcela odlišného než velmi nahlas mňoukající kočičky. A v tomto konkrétním případě se spíše kloním k překladu pana presidenta i když se mnou jak výše uvádím trhnul.

0/0
21.7.2019 9:51

M47i29l53a89n 59B51í70l36e45k 5304949331

Vícevýznamové slovo by se mělo překládat podobně - a samozřejmě, že si často skupiny schválně volí "nejednoznačná" pojmenování:-). To ale nic nemění na tom, že použít v českém překladu jasně jednovýznamové vulgární slovo bylo chybou.

+2/0
21.7.2019 10:05

V95o40k83o39u44n 45V21l81a55d87i64m69i82r 8802838579218

Kdybyste pane Dando rozumel aspon trochu anglicky, nikdy byste tento nesmysl nemohl napsat.;-(

+3/−1
20.7.2019 16:34

V25o49k76o95u96n 80V43l22a31d65i42m94i88r 8782228749288

Tak ze Standa Novak o anglictine nema nejmensiho poneti vim uz od te doby co se zde zjevil. :-P

+1/0
20.7.2019 20:39

Z58d65e59n26ě77k 29D96a92n55d90a 1401885

Po takovém prohlášení nepochybuji, že již dávno znáte i výherní čísla nejbližšího tahu loterie.

+1/−1
21.7.2019 10:00

Z30d76e69n86ě78k 33D14a54n55d10a 1431125

Nerozumím jistotně tak dobře jako vy a o kousek výše se vyjadřuji. V každém případě - a to bude pro vás užitečná informace - i když nerozumím tak vím, že se dá v angličtině jednomu slovu přiřadit více významů.

0/0
21.7.2019 9:58

P94e31t24r 54B49u60r98i84a56n 4171626344918

Říct co si myslíte se dá sto různými způsoby od IV. cenové skupiny až po akademický projev. Ovšem vždy platí, že folkař by se měl vyjadřovat na úrovni lidového umělce a prezident jako státník.

+11/0
20.7.2019 9:54

M61a97r70e56k 97V13a35l52i81č42e44k 2641349114100

souhlas

ale "ujeti" od slusnosti dokazu u umelce akceptovat

u prezidenta ne

+8/0
20.7.2019 9:56
Foto

M88i70r72k12a 65P25a24n81t96l82í47k15o40v40á 1137733688173

On je zpěvák J. H. fakt umělec? Jo, ale s tím M.Z. máte pravdu, i když se mi zdá, že si poslední dobou dává pozor - aby se podobní jako jste Vy, p.Valíčku nemli do čeho strefovat. Doufám ale , že tak smýšlíte o všech prezidentech, (i o tom americkém D. T.), potažmo o všech veřejně činných osobách - a politicích, kteří se dostali na politické výsluní. S tím s Vámi souhlasím). ;-)R^

+4/−6
20.7.2019 10:11

M61a85r71e16k 83V97a11l40i76č52e49k 2801209834350

trochu zpomalil (zeman), to mate recht, sil ubejva

a jak smyslim o ostatnich prezidentech Vam muze byt, pani Pantlikova, jedno. mym prezidentem je - bohuzel - Zeman

+4/0
20.7.2019 12:00

Z96d84e66n46ě88k 31D35a45n83d87a 1581255

Máte plnou pravdu ale opět se dostáváme zpět k volbě. Na výběr byli jen dva. Ne ti nejlepší - jen ti dva.

+4/0
20.7.2019 12:08

P65e29t22r 50B38u70r95i26a49n 4231266634888

Ty dvě konkrétní písničky na Zemana jsou jarmareční kuplety, a to doslova.

+4/0
20.7.2019 12:16

Z13d64e84n46ě39k 57D11a37n30d14a 1421285

Tentokrát plný souhlas.

+1/0
20.7.2019 12:04
Foto

M16a31r28i39e 59J35a31n94d48o85v74á 8571403975526

Přesně, Marku, to, co pan Nožička a jemu podobní obdivuji na Zemanovi, vyčítají Hutkovi. Který na to notabene má mnohem větší právo.:-)

+9/−8
20.7.2019 11:38

M49a87r19e57k 70V49a81l98i27č70e60k 2471589114240

tak nejak, Marie

ale ze to nevidi me neprekvapuje

+2/−3
20.7.2019 11:56

M37a97r17e18k 20V63a73l96i19č62e90k 2421929634770

nedopsal jsem: zaslepenost neni dobrym kompasem

+4/0
20.7.2019 11:56

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz