Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H55o19r62s75t 46A29n25t68o69n 86H93a43s37l64b74a34u68e45r 3168834676516

Danuš, děkuji!R^R^R^R^

0/0
9.11.2018 20:37

D11a75n25a 44T26e11n78z35l87e28r 5270152115213

Já děkuju za návštěvu a přeju krásný večer. :-)R^

0/0
9.11.2018 21:20

J68i54r72k17a 36B76r40u91n11n74e72r 4318652659267

R^R^R^

0/0
8.11.2018 15:16

D91a75n29a 49T14e17n86z59l11e12r 5240882435973

Děkuju, jsem ráda že se líbilo. Přeju krásný večer. :-)

0/0
8.11.2018 17:36

P75a26v32e62l 62V64é23b72r 5979572902201

Jak vy to, paní Dano, děláte, že vám ty "vědecké" blogy tak jdou? Ta karma je věru zasloužená a já se těším na reportáž z přistání...

P.S. A co Babička - líbila?

+1/0
8.11.2018 11:15

D19a73n49a 71T94e45n23z19l95e51r 5970642965133

Babička je ... jak to říct... efektní! :-)R^

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo. Jestli jsem správně koukala, je přistání načasováno na osmou večer našeho času - takže budeme moci dostatečně kolem toho diskutovat. R^ Krásný den přeju, ať se vám vydaří.

+1/0
8.11.2018 14:39

P81a94v70e15l 21V86é95b92r 5359582492681

A teď se přiznejte: Kolikrát jste při poslechu vyprskla smíchy?

0/0
8.11.2018 19:39

D12a10n12a 28T77e71n58z92l97e23r 5190392175783

To nevím, ale přemýšlím, že bych si ji dala na CDčku do auta... :-)

0/0
8.11.2018 19:52

P75e33t12r 33P27a67l65e58č82e28k 3120915454132

To je to tak dobrý? Já se přiznám, že jsem to nikdy neslyšel.

0/0
9.11.2018 10:21

P23a25v47e90l 32V36é42b23r 5169762722351

Poslechni a uslyšíš. Ale raději ne před dětmi...

0/0
9.11.2018 11:23

D15a13n15a 67T84e40n96z41l21e71r 5900122405803

R^ U minulé diskuze je link.

0/0
9.11.2018 14:54

P12a52v26e82l 26V84é35b55r 5789822752281

Nééé, do auta nééé! Přitom se nedá řídit!

+1/0
9.11.2018 11:22

D17a80n46a 62T27e35n59z91l61e62r 5530242435703

:-) To je fakt, to by mohlo docela ovádět pozornost od provozu.

0/0
9.11.2018 14:54

P94e13t90r 50P34a45l60e50č33e88k 3950325594862

Opravdu super projekt, doufám, že to vyjde protože tohle posune znalosti nejen o Marsu hodně dopředu. Tohle ano. Ne házení aut nazdařbůh do vesmíru.

+1/0
8.11.2018 9:18

D10a59n33a 32T91e65n33z26l94e58r 5540652515483

Tohle asi neuslyší Muskonadšenci rádi - ale fakt je, že Velký vizionář hází sice velkými slovy, když na to ale přijde, je tam jen chaos, nesmyslné potácení z místa na místo a nesmyslná gesta.

Počínaje vývojem rakety, která nemá užití (existuje podobná a ani ta v té době neměla využití), přes chaotické změny projektu, vývoj nákladního modulu, který najednou díky novým změnám rakety je příliš malý... až po PR prodělečného auta, které se Velký Vizionář rozhodl poslat "k Marsu" místo alespoň nějakého užitečného nákladu (velkoryse pominu, že se do toho Marsu ani netrefí, což je kousek, který umí už i chudá a bosá Indie ... jejíž rakety jsou mimochodem o třetinu levnější než Muskovy).

Krásné odpoledne, Petře. :-)R^

+1/0
8.11.2018 14:37

P29a49v98e12l 49V55é89b31r 5639372572391

No jo, ale v jeskynních ponorkách exceluje!

+1/0
8.11.2018 15:21

D67a66n56a 56T65e93n74z71l90e12r 5380302315763

:-) Kdyby jen to, teď má nové hobby - vynalezl tunel. Tedy opravdový, pod zemí. Je daleko menší než tunely v metru, proto je levnější. Protože je levnější, chce tím vylepšit veškeré stávající budování tunelů.

Ještě chvíli to bude trvat, ale pak vynalezne i vlak! Tedy říkal to. A vlak bude jezdit v tom tunelu.

+1/0
8.11.2018 17:35

P46e78t18r 42P95a68l93e21č31e83k 3890935824142

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
8.11.2018 18:25

W96a77l94d94a 73W62i97n66t68e48r 6917599891789

:-) Levnější chce být taky nejhorší letecká společnost Ryanair, která chce přepravovat lidi na "stojáka", jako v tramway. Takto nacpe do letadel o 30-40 procent více lidí a slibují se od toho velké zisky na úkor bezpečnosti. Ziskový má být i hyperloop, ale ani ne objemem přepravy, ale cenou jízdenky. ;-D V krizi se možná využije jako kanalizace. Maglev - nejdražší kolejová přeprava na světě dobře funguje z místa A do místa B pochopitelně bez odboček, ale v případě války nebo přírodní katastrofy (stačí vyřazení jednoho elementu na trase) je nepoužitelný. TGV také musel přistoupit na kompromisy - vysokorychlostní trať musela mít běžné koleje a běžný rozchod, aby se v případě války nebo katastrofy mohl normálně přepravovat materiál do všech směrů. Tunel z Calais byl také budován s ohledem na kompatibilitu. Hyperloop může fungovat lokálně a spojovat třeba letiště s centrem města, ale delší trasy vyžadují mnoho servisních stanic atd. Ona ta komerce není vždy dobrá vzhledem ke skutečným potřebám a je snahou jít víc po ziscích, než účelu. Kde bylo skutečně něco třeba, nebo byla po tom poptávka, to se vyselektovalo a funguje s modifikacemi dodnes.

+2/0
8.11.2018 23:02

P56a26v21e77l 79V71é18b21r 5239302412881

Ty úvahy o snadném poškození mě (už dřív) vedly k úvaze na téma, že klasické knihy tu budou hodně, hodně dlouho. Možná tištěné na jiném materiálu (trvanlivějším), ale zůstanou. Protože v případě nějaké katastrofy, až všem dojdou baterky do mobilů, tabletů a čteček, zůstane tu vědění uložené v knihách. A kniha k přečtení vyžaduje pouze trochu světla (v mém případě navíc brýle) a je možno získávat vědomosti.

Elektronické prostředky mají všechny výhody možné (nosím v mobilu tolik knih, co v životě nepřečtu), kromě jediné: potřebují, na rozdíl od knih, široké technologické zázemí. Knihy ne a proto v případě nouze vyhrají.

+1/0
9.11.2018 11:54

W45a55l45d72a 65W71i21n70t74e22r 6177429561689

Přesně tak - jde o tu čtecí technologii, což kniha nevyžaduje. Ne že by už neexistovaly krystaly, do kterých je možné natrvalo zapsat informaci o hustotě ekvivalentu několika tisícovek knih a životností dat kolem 13 miliard let, nepřesáhne-li teplota 200 stupňů C (700 st.C = 200dní atd.) . Jde o to, jestli by nějakou generaci po apokalypse napadlo takový krystal prosvítit monochromatickým polarizovaným světlem a velmi jemným pohybem, nejlépe v nějakém naklápěcím přístroji s mikrometrickým noniusem, v něm "listovat". Bohužel, výrobcům komerční elektroniky vyhovuje, když si ji lidé budou kupovat, nejlépe každý rok, a záměrná nekompatibilita a update pod záminkou zkvalitnění funkcí má zabránit, aby se kšeft nezastavil. Data je tak nutno ukládat do cloudu, který nic negarantuje, stejně jako přehrání uložených dat v novém formátu.

+1/0
9.11.2018 13:33

D78a79n19a 68T50e45n77z24l63e15r 5720212235203

R^ Ono to všechno se vším nějak souvisí... a rozhodně to není tak lehké, jak si Muskonadšenci představují. I když to chápu - nadšenec, který nemá představu o technice a technologii, netuší, co všechno neví a má pocit, že všechno jde jednoduše, protože to Velký Vizionář říkal.

Stejně si myslím, že na žádný vlak ani jiný dopravní Muskoprostředek už nedojde. Vyšetřuje ho totiž FBI.

0/0
9.11.2018 15:03

W94a85l64d73a 63W84i26n52t31e94r 6817299481299

R^

V dokumentu NASA o raketoplánech bylo zmíněno, že jejich konec v podstatě začal s havárií. Vůbec nezáleželo, že proběhlo víc jak 130 misí v naprostém pořádku, že dopravil přes 800 lidí na orbitu a zpět, nic méně, zákazníci začali preferovat jiné subjekty, které by dostaly jejich drahá zařízení na orbitu, tedy nešlo přímo o peníze, protože NASA si v rámci těchto startů dělala svůj program s komplet vlastní posádkou. Drahé to začalo být až v rámci NASA SOBĚ, tedy bez soukromých zakázek a tím vznikl prostor k jinému řešení, aby byl odpovědný za dopravu někdo jiný - vyměnitelný za další dva nebo tři subjekty čekající ve frontě podle výsledků z tendru. Tím by se NASA odlehčilo, mohla by se věnovat svému a nebyla by spojována s neúspěchy. Dobře to vypovídá o tom, že nic není nafurt - v případě velmi úspěšných raketoplánů se veřejné mínění změnilo a zákazníci odešli. Musk, který je dobrým dopravcem nákladu, není v dobré pozici, protože v případě neúspěchu a s ohledem na podvody (určitě jste četla v jiné diskusi, že prý za to nemůže - zřejmě muskověřící nečtou tweets), hloupá prohlášení, parazitismu na neštěstí jiných, pohádkových slibů a dalších, může skončit velmi rychle. Pokud půjde do chládku, už by si měl razit tunel starým krámem na kanály pod kriminálem, aby mohl jako Indiana Jones efektně zmizet ve vozíčku. Kde proboha muskověŕící vzali, že jde o novou a lepší věc. Parametry nejsou transparentní, protoźe svůj krátký demo-tunel dělá ze svého pozemku bez kontrol nezávislých. Pod Alpami jsou tunely, ve kterých dokonce jezdí vlaky a nikdo z toho nedělá vědu. Někdo holt dělá z Disney vláčku výhodu - také je levný a malý.

0/0
10.11.2018 2:17

D13a44n18a 77T31e20n92z38l11e53r 5790952215303

Kde to vzali? To je jeho reklamní web a twitter.

Stejně je to zajímavý jev - a já si ho v době "před Muskem" na nikom nevšimla (jistě to existovalo už dřív, ale doba třeba Howarda Hughese mě nepostihla). Jeden jediný člověk zvládne obelhat tolik lidí. Tvrdí naprosté koniny a přesto mu tleskají.

Vždyť oni mu fakt dneska tleskají i za to, že tvrdí, že vynalezl malý tunel. A že vynalezne vlak, co v něm bude jezdit.

Opravdu chci pominout fakt, že to nevynalézá on, ale studenti na univerzitách, propalují přitom peníze daňových poplatníků (ať se mládež baví, lepší než aby se flákali po hospodách) ... ale nejde mi do hlavy fakt, jak elegantně muskonadšenci přeskakují fakt, že tunely už vymyšleny byly, tunely různých průměrů, i ty fakt malé. A vlaky, vlaky už taky vymyšleny byly.

Tím, že zkombinuje potrubní poštu a vlak, vznikne bazmek, který se (bez ohledu na konkrétní technologické řešení) nehodí na přepravu nákladu, protože je moc drahý a na přepravu lidí protože je moc malý. Metro, kde se jezdí po dvou až po osmi lidech.

Co se týká těch raket... osobně si myslím, že to je prostě běh času - nutně začínají fungovat nové technologie - a pokud chce stát mít fungující agregáty na cestu na oběžnou dráhu, musí si to ohlídat. Chápu tedy tu snahu, dělat nové projekty, i když tu rakety jsou - Rusi je mají, vy máte Ariane, Indové je mají, Japonci... i ti Američané nejsou s Atlasem V moc pozadu.

Co ale považuju za slepou uličku, dávat to do rukou soukromníkům. Na jednu stranu je tu konkurece a bude to o něco málo levnější - ale na druhou stranu je tu nebezpečí, že stát narazí na nějakého podvodníka, který peníze probendí a prošustruje v nesmyslném a hloupém tanci na rozpálené plotně a navrch ho ještě zavřou.

A to už vůbec nemluvím o takové variantě, že soukromník nakonec své impérium, které ho přestalo bavit, prodá Číňanům... tuhle variantu mají jistě nějak ošetřenou, i když... zjistil si někdo co je zač tenhle soukromník, než do něj začali lít miliardy dolarů z rozpočtu?

0/0
10.11.2018 4:57

W90a39l10d53a 57W10i74n88t57e42r 6787719511369

R^ Nevím proć, naskoćila mi asociace s válečným Německem, které mělo prostředky a plno "zapálených" vynálezců, kteří raději vymýšleli nesmysly s líbivými parametry, než by museli na frontu. Jenomže, mezi těmi ufo-nesmysly a dalšími nesmysly, o kterých se moc nepíše, se vyselektovaly 2-4 principy, které měly potenciál a ty se staly předlohou úspěšných poválečných technologií. Muskověŕící mají za to, že jediný správný směr určí jejich ikona, byť právě ona může být tím slabým článkem, který jen vylepšuje existující a sledujíc svůj profit, což se potvrdilo. Vinou je domácí nekonkurenční prostředí z nastavení nerovných podmínek, které někomu dává šanci monopolu a to je zlé. Musk to ví a proto generuje takovou PR, aby se na případný další subjekt pohlíželo s nedůvěrou nebo minimálně tak, že je to jen další kopírovač jeho "myšlenek". Blue Origin měl podobnou nálepku, než se podařilo muskověřícím vysvětlit, že kolmé přistávání začal první skutečně B.O., byť se snaží v tom stále hledat nějaké své hloupé "ale". PR je skutečně mocný nástroj, který dokázal z máloinformovaných lidí udělat.... Před Muskem to byl Jobs, který však sliby splnil - měl v tom jasno a věděl, co může ći nemůźe slíbit z možné či nemožné realisace. Kde si to NASA hlídá, Musk ślape, ale s postupem doby stále nabývám přesvědčení, že si Amerika pěstuje podvodníka, který zatím nemá ty "správné" příležitosti, aby se plně "projevil". Tesla už něco v tom smyslu prozradila a nebýt jistých hrozících prstů, už by se zařídil tak, jak to podvodníci běžně dělají. Možná že včas něco přišlo a zřejmě to bude mít dohru v kriminále...uvidíme.

+1/0
10.11.2018 6:40

D57a23n85a 30T95e58n21z29l95e93r 5890132275653

R^ Tak, teď jste na to kápnul. R^ Je tu konkurence, která neprodukuje žádnou obří hysterickou bublinu - a která maká a plní zadání, která jim dala NASA. To je pro Muska malér.

Sklízí teď, co zasel. Ne všichni se totiž nechají poblouznit nějakým chvástáním.

0/0
10.11.2018 8:13

W83a20l92d66a 72W95i60n90t94e37r 6717479531249

R^A jsme zpátky u InSight (mimochodem věcný a pěkný blog), který byl vynesen "slabým" Atlasem a vypadá to, že na Marsu dokonce přistane, zřejmě bez mediálních fanfár, které jdou víc slyšet při daleko jednodušších "operací". :-)

0/0
11.11.2018 0:30

D85a74n98a 59T67e66n79z87l67e59r 5980612195713

:-) Děkuju.

O trošku medializace se pokusím ono pondělí já - proberu, co se děje při přistání a večer (jestli počítám správně, bude to v osm našeho času?) budu při přistání live.

On i ten Atlas byl prý pro InSight hodně naddimenzovaný, změny projektu se nevyplácejí. InSight a BepiColombo jsou prý dvě nejneefektivnější sondy posledních let. Snad se to nestane u NASA pravidlem.

0/0
11.11.2018 7:23

W43a15l63d54a 82W18i15n46t49e21r 6977559741669

R^Budu spěchat z práce. Určitě bude i něco Live s ohledem na časovou prodlevu.

0/0
12.11.2018 0:08

W27a57l58d58a 14W95i42n30t94e40r 6447599851949

Tak ne večer, ale ráno - spěchal jsem zbytečně )) - zbýva něco pře 2 a půl mil. km.

https://mars.nasa.gov/insight/

0/0
12.11.2018 20:18

W52a43l67d21a 85W88i56n88t73e27r 6637459191499

R^ Mars vs Tesla je nový "ospravedlňující" pohled ze strany muskověřicích, kterým vadí kritika reklamního, potažmo bezúčelného vystřelení auta. Ztráty sond zážehem v perigeum, které se octly až za dráhou Marsu jsou známé z minulého století, které se "politicky" oslavovaly jako záměr s nálepkou prvních družic obíhajících Slunce apod. Vystřelená Tesla je na tom podobně - po zjištění excentrické trajektorie vs náhodná poloha Marsu je oslavováno jako záměr (jak taky jinak) a vznikají photoshopová "umělecká" díla, jak Roadster tzv dobývá vesmír, tj jak spokojeně spočívá na povrchu Marsu. Testy jsou důležité, to bezesporu, ale každý má snahu nacpat do svého zařízení mnoho měřicích aparatur i v případě, že se nic nemusí podařit. Reklama v podobě auta snímána kamerou a online odvysílaná dokazuje, že příprava byla, stejně jako možnosti. Bezprecedentnost toho všeho je příčinou, že si mnoho vědců ťukalo na čelo, že když už má někdo takové možnosti, že je nevyužije alespoň k utužení vztahů s vědou apod. Dalším úsměvným počinem byla ona z nouze ctnost, tj spojit to s Marsem, ke kterému, pokud to měl být záměr, musel být plošší atd., tj že Mars vůbec nebyl v plánu - proč taky, z Marsu žádné zisky nepůjdou, není v jeho zájmu a jen si dělá srandu ze svých fandů, leda že by mu někdo zaplatil dopravu materiálu. Orbitální turistika, ve které zúročí zkuśenosti s dopravou materiálu je to, co ho skutečně zajímá a logicky zajímá každého soukromníka. Výzkum planet a stavba základen není ve vlastních silách soukromých subjektů z hlediska nákladů a zisků, ale to si muskověřící nechtějí pŕipustit. Mělo by je trknout, proč Musk raději investuje do vrtání kanálů, ve kterých chce nechat běhat pojízdný ventilátor, než aby konečně předvedl chráněné funkční ubikace pro 100 - 120 kolonistů (pokud přežiji cestu) a čas do startu se krátí... )))

+1/0
10.11.2018 5:36

D35a86n61a 21T90e23n69z19l11e49r 5570222385223

R^ přesné!

0/0
10.11.2018 8:00

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz