Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H61o61r44s13t 73A76n21t87o19n 49H65a73s71l16b46a36u76e53r 3678304356456

Danuš, děkuji!R^R^R^R^

0/0
9.11.2018 20:37

D50a81n97a 13T37e67n14z68l17e34r 5530662745443

Já děkuju za návštěvu a přeju krásný večer. :-)R^

0/0
9.11.2018 21:20

J63i35r52k61a 60B33r88u30n76n50e61r 4498782969777

R^R^R^

0/0
8.11.2018 15:16

D23a56n58a 75T37e17n76z38l39e23r 5850442565873

Děkuju, jsem ráda že se líbilo. Přeju krásný večer. :-)

0/0
8.11.2018 17:36

P42a83v50e39l 94V74é37b73r 5699512212871

Jak vy to, paní Dano, děláte, že vám ty "vědecké" blogy tak jdou? Ta karma je věru zasloužená a já se těším na reportáž z přistání...

P.S. A co Babička - líbila?

+1/0
8.11.2018 11:15

D90a16n70a 94T60e38n74z55l31e88r 5960772425593

Babička je ... jak to říct... efektní! :-)R^

Děkuju, jsem ráda, že se vám líbilo. Jestli jsem správně koukala, je přistání načasováno na osmou večer našeho času - takže budeme moci dostatečně kolem toho diskutovat. R^ Krásný den přeju, ať se vám vydaří.

+1/0
8.11.2018 14:39

P22a94v57e86l 32V58é28b77r 5649622702421

A teď se přiznejte: Kolikrát jste při poslechu vyprskla smíchy?

0/0
8.11.2018 19:39

D18a12n27a 83T81e13n53z47l20e97r 5950782105893

To nevím, ale přemýšlím, že bych si ji dala na CDčku do auta... :-)

0/0
8.11.2018 19:52

P86e68t65r 82P64a72l73e42č13e93k 3650675344372

To je to tak dobrý? Já se přiznám, že jsem to nikdy neslyšel.

0/0
9.11.2018 10:21

P16a87v61e33l 83V61é42b94r 5549402122371

Poslechni a uslyšíš. Ale raději ne před dětmi...

0/0
9.11.2018 11:23

D22a59n93a 48T31e25n82z37l92e60r 5520372555813

R^ U minulé diskuze je link.

0/0
9.11.2018 14:54

P80a83v27e64l 51V85é57b23r 5459822842461

Nééé, do auta nééé! Přitom se nedá řídit!

+1/0
9.11.2018 11:22

D84a61n68a 71T85e37n88z14l29e46r 5850312235813

:-) To je fakt, to by mohlo docela ovádět pozornost od provozu.

0/0
9.11.2018 14:54

P50e69t84r 29P40a48l86e11č75e95k 3200925714392

Opravdu super projekt, doufám, že to vyjde protože tohle posune znalosti nejen o Marsu hodně dopředu. Tohle ano. Ne házení aut nazdařbůh do vesmíru.

+1/0
8.11.2018 9:18

D50a84n69a 89T28e83n39z60l23e21r 5200822515363

Tohle asi neuslyší Muskonadšenci rádi - ale fakt je, že Velký vizionář hází sice velkými slovy, když na to ale přijde, je tam jen chaos, nesmyslné potácení z místa na místo a nesmyslná gesta.

Počínaje vývojem rakety, která nemá užití (existuje podobná a ani ta v té době neměla využití), přes chaotické změny projektu, vývoj nákladního modulu, který najednou díky novým změnám rakety je příliš malý... až po PR prodělečného auta, které se Velký Vizionář rozhodl poslat "k Marsu" místo alespoň nějakého užitečného nákladu (velkoryse pominu, že se do toho Marsu ani netrefí, což je kousek, který umí už i chudá a bosá Indie ... jejíž rakety jsou mimochodem o třetinu levnější než Muskovy).

Krásné odpoledne, Petře. :-)R^

+1/0
8.11.2018 14:37

P51a41v95e26l 87V55é75b63r 5509152412101

No jo, ale v jeskynních ponorkách exceluje!

+1/0
8.11.2018 15:21

D75a94n42a 83T42e34n23z77l93e46r 5940582795813

:-) Kdyby jen to, teď má nové hobby - vynalezl tunel. Tedy opravdový, pod zemí. Je daleko menší než tunely v metru, proto je levnější. Protože je levnější, chce tím vylepšit veškeré stávající budování tunelů.

Ještě chvíli to bude trvat, ale pak vynalezne i vlak! Tedy říkal to. A vlak bude jezdit v tom tunelu.

+1/0
8.11.2018 17:35

P84e33t80r 39P52a75l97e81č68e75k 3290255604862

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
8.11.2018 18:25

W96a26l71d90a 94W81i88n79t80e41r 6367859121229

:-) Levnější chce být taky nejhorší letecká společnost Ryanair, která chce přepravovat lidi na "stojáka", jako v tramway. Takto nacpe do letadel o 30-40 procent více lidí a slibují se od toho velké zisky na úkor bezpečnosti. Ziskový má být i hyperloop, ale ani ne objemem přepravy, ale cenou jízdenky. ;-D V krizi se možná využije jako kanalizace. Maglev - nejdražší kolejová přeprava na světě dobře funguje z místa A do místa B pochopitelně bez odboček, ale v případě války nebo přírodní katastrofy (stačí vyřazení jednoho elementu na trase) je nepoužitelný. TGV také musel přistoupit na kompromisy - vysokorychlostní trať musela mít běžné koleje a běžný rozchod, aby se v případě války nebo katastrofy mohl normálně přepravovat materiál do všech směrů. Tunel z Calais byl také budován s ohledem na kompatibilitu. Hyperloop může fungovat lokálně a spojovat třeba letiště s centrem města, ale delší trasy vyžadují mnoho servisních stanic atd. Ona ta komerce není vždy dobrá vzhledem ke skutečným potřebám a je snahou jít víc po ziscích, než účelu. Kde bylo skutečně něco třeba, nebo byla po tom poptávka, to se vyselektovalo a funguje s modifikacemi dodnes.

+2/0
8.11.2018 23:02

P83a74v43e24l 56V22é36b60r 5139622182251

Ty úvahy o snadném poškození mě (už dřív) vedly k úvaze na téma, že klasické knihy tu budou hodně, hodně dlouho. Možná tištěné na jiném materiálu (trvanlivějším), ale zůstanou. Protože v případě nějaké katastrofy, až všem dojdou baterky do mobilů, tabletů a čteček, zůstane tu vědění uložené v knihách. A kniha k přečtení vyžaduje pouze trochu světla (v mém případě navíc brýle) a je možno získávat vědomosti.

Elektronické prostředky mají všechny výhody možné (nosím v mobilu tolik knih, co v životě nepřečtu), kromě jediné: potřebují, na rozdíl od knih, široké technologické zázemí. Knihy ne a proto v případě nouze vyhrají.

+1/0
9.11.2018 11:54

W38a84l98d60a 94W61i52n80t51e17r 6447819741149

Přesně tak - jde o tu čtecí technologii, což kniha nevyžaduje. Ne že by už neexistovaly krystaly, do kterých je možné natrvalo zapsat informaci o hustotě ekvivalentu několika tisícovek knih a životností dat kolem 13 miliard let, nepřesáhne-li teplota 200 stupňů C (700 st.C = 200dní atd.) . Jde o to, jestli by nějakou generaci po apokalypse napadlo takový krystal prosvítit monochromatickým polarizovaným světlem a velmi jemným pohybem, nejlépe v nějakém naklápěcím přístroji s mikrometrickým noniusem, v něm "listovat". Bohužel, výrobcům komerční elektroniky vyhovuje, když si ji lidé budou kupovat, nejlépe každý rok, a záměrná nekompatibilita a update pod záminkou zkvalitnění funkcí má zabránit, aby se kšeft nezastavil. Data je tak nutno ukládat do cloudu, který nic negarantuje, stejně jako přehrání uložených dat v novém formátu.

+1/0
9.11.2018 13:33

D47a69n75a 68T13e90n72z44l72e52r 5470432255103

R^ Ono to všechno se vším nějak souvisí... a rozhodně to není tak lehké, jak si Muskonadšenci představují. I když to chápu - nadšenec, který nemá představu o technice a technologii, netuší, co všechno neví a má pocit, že všechno jde jednoduše, protože to Velký Vizionář říkal.

Stejně si myslím, že na žádný vlak ani jiný dopravní Muskoprostředek už nedojde. Vyšetřuje ho totiž FBI.

0/0
9.11.2018 15:03

W91a45l72d89a 48W86i46n16t15e75r 6937659191439

R^

V dokumentu NASA o raketoplánech bylo zmíněno, že jejich konec v podstatě začal s havárií. Vůbec nezáleželo, že proběhlo víc jak 130 misí v naprostém pořádku, že dopravil přes 800 lidí na orbitu a zpět, nic méně, zákazníci začali preferovat jiné subjekty, které by dostaly jejich drahá zařízení na orbitu, tedy nešlo přímo o peníze, protože NASA si v rámci těchto startů dělala svůj program s komplet vlastní posádkou. Drahé to začalo být až v rámci NASA SOBĚ, tedy bez soukromých zakázek a tím vznikl prostor k jinému řešení, aby byl odpovědný za dopravu někdo jiný - vyměnitelný za další dva nebo tři subjekty čekající ve frontě podle výsledků z tendru. Tím by se NASA odlehčilo, mohla by se věnovat svému a nebyla by spojována s neúspěchy. Dobře to vypovídá o tom, že nic není nafurt - v případě velmi úspěšných raketoplánů se veřejné mínění změnilo a zákazníci odešli. Musk, který je dobrým dopravcem nákladu, není v dobré pozici, protože v případě neúspěchu a s ohledem na podvody (určitě jste četla v jiné diskusi, že prý za to nemůže - zřejmě muskověřící nečtou tweets), hloupá prohlášení, parazitismu na neštěstí jiných, pohádkových slibů a dalších, může skončit velmi rychle. Pokud půjde do chládku, už by si měl razit tunel starým krámem na kanály pod kriminálem, aby mohl jako Indiana Jones efektně zmizet ve vozíčku. Kde proboha muskověŕící vzali, že jde o novou a lepší věc. Parametry nejsou transparentní, protoźe svůj krátký demo-tunel dělá ze svého pozemku bez kontrol nezávislých. Pod Alpami jsou tunely, ve kterých dokonce jezdí vlaky a nikdo z toho nedělá vědu. Někdo holt dělá z Disney vláčku výhodu - také je levný a malý.

0/0
10.11.2018 2:17

D19a91n11a 98T51e14n74z91l44e13r 5700712525473

Kde to vzali? To je jeho reklamní web a twitter.

Stejně je to zajímavý jev - a já si ho v době "před Muskem" na nikom nevšimla (jistě to existovalo už dřív, ale doba třeba Howarda Hughese mě nepostihla). Jeden jediný člověk zvládne obelhat tolik lidí. Tvrdí naprosté koniny a přesto mu tleskají.

Vždyť oni mu fakt dneska tleskají i za to, že tvrdí, že vynalezl malý tunel. A že vynalezne vlak, co v něm bude jezdit.

Opravdu chci pominout fakt, že to nevynalézá on, ale studenti na univerzitách, propalují přitom peníze daňových poplatníků (ať se mládež baví, lepší než aby se flákali po hospodách) ... ale nejde mi do hlavy fakt, jak elegantně muskonadšenci přeskakují fakt, že tunely už vymyšleny byly, tunely různých průměrů, i ty fakt malé. A vlaky, vlaky už taky vymyšleny byly.

Tím, že zkombinuje potrubní poštu a vlak, vznikne bazmek, který se (bez ohledu na konkrétní technologické řešení) nehodí na přepravu nákladu, protože je moc drahý a na přepravu lidí protože je moc malý. Metro, kde se jezdí po dvou až po osmi lidech.

Co se týká těch raket... osobně si myslím, že to je prostě běh času - nutně začínají fungovat nové technologie - a pokud chce stát mít fungující agregáty na cestu na oběžnou dráhu, musí si to ohlídat. Chápu tedy tu snahu, dělat nové projekty, i když tu rakety jsou - Rusi je mají, vy máte Ariane, Indové je mají, Japonci... i ti Američané nejsou s Atlasem V moc pozadu.

Co ale považuju za slepou uličku, dávat to do rukou soukromníkům. Na jednu stranu je tu konkurece a bude to o něco málo levnější - ale na druhou stranu je tu nebezpečí, že stát narazí na nějakého podvodníka, který peníze probendí a prošustruje v nesmyslném a hloupém tanci na rozpálené plotně a navrch ho ještě zavřou.

A to už vůbec nemluvím o takové variantě, že soukromník nakonec své impérium, které ho přestalo bavit, prodá Číňanům... tuhle variantu mají jistě nějak ošetřenou, i když... zjistil si někdo co je zač tenhle soukromník, než do něj začali lít miliardy dolarů z rozpočtu?

0/0
10.11.2018 4:57

W45a21l23d87a 55W76i86n84t97e11r 6727829131489

R^ Nevím proć, naskoćila mi asociace s válečným Německem, které mělo prostředky a plno "zapálených" vynálezců, kteří raději vymýšleli nesmysly s líbivými parametry, než by museli na frontu. Jenomže, mezi těmi ufo-nesmysly a dalšími nesmysly, o kterých se moc nepíše, se vyselektovaly 2-4 principy, které měly potenciál a ty se staly předlohou úspěšných poválečných technologií. Muskověŕící mají za to, že jediný správný směr určí jejich ikona, byť právě ona může být tím slabým článkem, který jen vylepšuje existující a sledujíc svůj profit, což se potvrdilo. Vinou je domácí nekonkurenční prostředí z nastavení nerovných podmínek, které někomu dává šanci monopolu a to je zlé. Musk to ví a proto generuje takovou PR, aby se na případný další subjekt pohlíželo s nedůvěrou nebo minimálně tak, že je to jen další kopírovač jeho "myšlenek". Blue Origin měl podobnou nálepku, než se podařilo muskověřícím vysvětlit, že kolmé přistávání začal první skutečně B.O., byť se snaží v tom stále hledat nějaké své hloupé "ale". PR je skutečně mocný nástroj, který dokázal z máloinformovaných lidí udělat.... Před Muskem to byl Jobs, který však sliby splnil - měl v tom jasno a věděl, co může ći nemůźe slíbit z možné či nemožné realisace. Kde si to NASA hlídá, Musk ślape, ale s postupem doby stále nabývám přesvědčení, že si Amerika pěstuje podvodníka, který zatím nemá ty "správné" příležitosti, aby se plně "projevil". Tesla už něco v tom smyslu prozradila a nebýt jistých hrozících prstů, už by se zařídil tak, jak to podvodníci běžně dělají. Možná že včas něco přišlo a zřejmě to bude mít dohru v kriminále...uvidíme.

+1/0
10.11.2018 6:40

D27a71n93a 20T55e69n72z10l10e98r 5960142855133

R^ Tak, teď jste na to kápnul. R^ Je tu konkurence, která neprodukuje žádnou obří hysterickou bublinu - a která maká a plní zadání, která jim dala NASA. To je pro Muska malér.

Sklízí teď, co zasel. Ne všichni se totiž nechají poblouznit nějakým chvástáním.

0/0
10.11.2018 8:13

W88a95l12d62a 88W45i42n32t72e54r 6477469481979

R^A jsme zpátky u InSight (mimochodem věcný a pěkný blog), který byl vynesen "slabým" Atlasem a vypadá to, že na Marsu dokonce přistane, zřejmě bez mediálních fanfár, které jdou víc slyšet při daleko jednodušších "operací". :-)

0/0
11.11.2018 0:30

D50a13n74a 93T40e26n67z82l56e44r 5810312765543

:-) Děkuju.

O trošku medializace se pokusím ono pondělí já - proberu, co se děje při přistání a večer (jestli počítám správně, bude to v osm našeho času?) budu při přistání live.

On i ten Atlas byl prý pro InSight hodně naddimenzovaný, změny projektu se nevyplácejí. InSight a BepiColombo jsou prý dvě nejneefektivnější sondy posledních let. Snad se to nestane u NASA pravidlem.

0/0
11.11.2018 7:23

W33a13l42d46a 60W61i74n46t70e23r 6767679281269

R^Budu spěchat z práce. Určitě bude i něco Live s ohledem na časovou prodlevu.

0/0
12.11.2018 0:08

W25a53l15d27a 53W63i24n81t18e57r 6647919691259

Tak ne večer, ale ráno - spěchal jsem zbytečně )) - zbýva něco pře 2 a půl mil. km.

https://mars.nasa.gov/insight/

0/0
12.11.2018 20:18

W67a84l12d41a 70W78i30n81t30e87r 6297329591209

R^ Mars vs Tesla je nový "ospravedlňující" pohled ze strany muskověřicích, kterým vadí kritika reklamního, potažmo bezúčelného vystřelení auta. Ztráty sond zážehem v perigeum, které se octly až za dráhou Marsu jsou známé z minulého století, které se "politicky" oslavovaly jako záměr s nálepkou prvních družic obíhajících Slunce apod. Vystřelená Tesla je na tom podobně - po zjištění excentrické trajektorie vs náhodná poloha Marsu je oslavováno jako záměr (jak taky jinak) a vznikají photoshopová "umělecká" díla, jak Roadster tzv dobývá vesmír, tj jak spokojeně spočívá na povrchu Marsu. Testy jsou důležité, to bezesporu, ale každý má snahu nacpat do svého zařízení mnoho měřicích aparatur i v případě, že se nic nemusí podařit. Reklama v podobě auta snímána kamerou a online odvysílaná dokazuje, že příprava byla, stejně jako možnosti. Bezprecedentnost toho všeho je příčinou, že si mnoho vědců ťukalo na čelo, že když už má někdo takové možnosti, že je nevyužije alespoň k utužení vztahů s vědou apod. Dalším úsměvným počinem byla ona z nouze ctnost, tj spojit to s Marsem, ke kterému, pokud to měl být záměr, musel být plošší atd., tj že Mars vůbec nebyl v plánu - proč taky, z Marsu žádné zisky nepůjdou, není v jeho zájmu a jen si dělá srandu ze svých fandů, leda že by mu někdo zaplatil dopravu materiálu. Orbitální turistika, ve které zúročí zkuśenosti s dopravou materiálu je to, co ho skutečně zajímá a logicky zajímá každého soukromníka. Výzkum planet a stavba základen není ve vlastních silách soukromých subjektů z hlediska nákladů a zisků, ale to si muskověřící nechtějí pŕipustit. Mělo by je trknout, proč Musk raději investuje do vrtání kanálů, ve kterých chce nechat běhat pojízdný ventilátor, než aby konečně předvedl chráněné funkční ubikace pro 100 - 120 kolonistů (pokud přežiji cestu) a čas do startu se krátí... )))

+1/0
10.11.2018 5:36

D78a57n17a 19T27e63n73z66l92e93r 5860472115103

R^ přesné!

0/0
10.11.2018 8:00

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz