Děkujeme za pochopení.
S72o56ň25a 53P31r57a86ž47á54k94o94v64á
My se v branné výchově naučili první pomoc, jak se chovat například při požáru, prostě kromě klasiky se vzduchovkou a nasazování masek věci užitečné pro krizové situace, které se mohou stát v běžném životě. A že se mi párkrát v životě hodily.
J70i24ř65í 28T42u35r65n84e30r
Myslím si, že člověk se může naučit něco užitečného při nejrůznějších příležitostech.
O80n19d11ř52e76j 55F71i36l41i64p18c19z90y56k
Půl roku vojny to spraví.Škola to nezvládne.
J86i92ř62í 32T11u16r55n67e46r
Osobně mi přijde půl roku vojny ještě zbytečnější než dva roky. Za dva roky je alespoň možné vycvičit vojáka, byť mi přijde smysluplnější ryze profesionální armáda.
O64n27d87ř48e96j 36F96i26l47i37p39c72z21y55k
Půl roku povinné vojenské služby, jako ve Švýcarsku. Škola to už nezvládne.
L43u70d97ě32k 67T32o15n16d56r
Naše profesionální armáda je tak malá, že nedokáže zajistit obranu naší země. A v případě krize - což nemusí být válka, ale třeba permanentní vyjímečný stav na základě muslimsklch teroristických útoků (Francie) - nám nezbyde udělat nic jiného než špičkově vycvičené profesionální vojáky - piloty, tankisty, dělostřelce, pěchotu - nechat dělat zcela podřadnou práci, jakou je hlídkování se samopalem v kdejakém nákupním centru a křižovatce... a to třeba tvrale jako ve Francii. Kdybychom měli vycvičené zálohy z každého středoškoláka, tak mohou uvolnit ruce naší miniaturní profesionáoní armádě.
Jenže to by to ti středoškoláci museli UMĚT ! Ale oni nic neumí. Neznají ani žádné povely, nemůžete jim dát do ruky samopal, protože by se postříleli sami, nemůžete je nikam postavit hlídkovat, protože neví jak se to má dělat, neví jak zkontrolovat a zajistit podezřelou osobu, podezřelé auto... Neumí nic! Jen si umí hrát na válku v počítači. Jsou to jelimánkové, kteří jsou pro obranu své země bezcenní, protože je to nikdo nenaučil.
Ale můžete být hrdý pane Turnere na svůj pacifismus! Ten nám bude užitečný jak eskymákovi lednička.
P48a71v31e96l 32D22v39o22ř72á46k
Jenže v příští válce (jak říkával plk. MAUB - malej a úplně blbej) toho pěchota moc nezvládne. Vše bude na dálkové ovládání, drony, bezpilotní bombardéry, pásová vozidla, laserová děla, satelity... Vaše představa výcviku patří do 1. světové. Dnes je k vedení válečných operací potřeba mít šikovné ajťáky a mistry v počítačových střílečkách.
Pěšák bude tak dobrý, aby do štábu nosil kafe.
J35i87ř16í 74S10v44o47b70o80d61a
Ve svém článku také píšete, cituji: "zásadním problémem veškerých současných lokálních válek je skutečnost, že se díky nezodpovědnosti příslušných vlád a režimů dostanou ke zbraním civilisté".
Ale kdeže. Samotné zbraně problém nejsou. Když se lidé chtějí prát, absence zbraní jim v tom nezabrání. Hlavní zbraní rwandské genocidy, při které zemřel skoro milion lidí, se stala obyčejná mačeta. Ale stačí se podívat do současného Německa, kde se momentálně mezi sebou řežou Kurdové s Turky (po vzoru blízkovýchodního konfliktu). Používají k tomu pěsti, tyče, nože, skleněné střepy a zahradní lavičky. A německá policie z toho má "hlavu v pejru". Ve francouzském Calais se každý týden odehrávají mezi muslimskými imigranty průměrně dvě bitky týdně s desítkami zraněných. Zbraně k tomu nepotřebují. Island má jeden z největších počtů střelných zbraní na obyvatele. Úmrtnost na střelná zranění je prakticky nulová. Průměrně každý druhý Švýcar vlastní střelnou zbraň a občanská válka tam není. V Bangladéši vlastní střelnou zbraň jen půl procenta obyvatelstva, ale střelnou zbraní tam zemře třikrát více lidí, než v celé Indii, kde je mezi lidmi šestkrát více zbraní, než v Bangladéši. Takže ve zbraních to není.
J82i74ř46í 28S61v12o82b86o44d40a
Vy si plete brannou výchovu s výchovou k válečnému militarismu. Branná výchova je především o tom, jak se správně zachovat v krizové situaci, která se může v některých aspektech podobat válečnému konfliktu. Stačí si jen představit, co by se dělo, kdyby z nějakých důvodů byly na pouhý jeden měsíc přerušeny dodávky elektřiny.
Ve svém článku vyjadřujete svou představu, cituji: "právě odzbrojování civilistů a pacifistická výchova jsou lékem na další hrůzy, které se někde chystají". To je opravdu "úžasná" strategie. Takže na ty hrůzy, které se někde chystají, chcete reagovat pacifistickou výchovou? Přesně takové uvažování je rajskou hudbou pro všechny militaristy, kteří pro jiné lidi chystají nějaké hrůzy.
Není lepší připravit obyvatelstvo na to, aby dokázalo přežít krizovou situaci, než z něj udělat bezbranná jehňata? Pokud by bylo možné na celém světě zajistit pacifistickou výchovu, tak by ten Váš nápad snad měl smysl, jenže reálný svět vypadá úplně jinak. Spousta lidí nekrade proto, že je to špatné, ale protože by je policisté chytili a zavřeli. Právě kvůli těmto lidem existuje policie, soudy a věznice.
Je možné, že většina lidí znalosti z branné výchovy za celý svůj život neuplatní. Ale musíme si uvědomit, že žijeme v hustě zalidněné zemi, kde jsou průmyslové provozy součástí obydlených aglomerací. I kdyby si jen deset procent lidí (například při chemické havárii) vzpomnělo na své znalosti z branné výchovy, může to zachránit nespočet lidských životů. Ze západní Evropy známe řadu teroristických útoků, ale mnohem více je těch zmařených – a často je zmařili právě lidé, kteří dokázali použít svou znalost, jak zpacifikovat útočníka.
A70l60e61x 58G64r74e29g24o25r
Proč hned LM, házení granátem a atomový hřib?
Co je špatného na tom, vědět jak se chovat v situacích,kdy jde někomu o zdraví, či život? O tom je ona branná výchova. Proč hned války a nemyslet třeba na živelné pohromy, havárie průmyslových komplexů a podobně.
J59i48ř19í 18H81e91r57m67á87n66e44k
Ten, kdo byl na vojně nebo alespoň umí poslouchat povely, může velmi pomoci. Pacifistický amatér se jen "hloupě motá".
J74i74ř13í 72H34e13r45m30á39n51e77k
Tak jsem si článek přečetl a naprosto rozumím tomu, proč braná výchova autorovi nesedí.
Takže, doporučuji, ať si nechá svůj názor a já si nechám ten svůj. A rozumování, jakáže válka by to měla být mě nezajímá. Pro toho, kdo není vůbec připraven, je tragickou každá.
L41i87b64o36r 53Č25e44r68m28á55k
Osobně nejsem proti zavedení branné výchovy zpět do škol. Své argumenty, proč jsem toho zastáncem, mám. Zhruba před tři čtvrtě rokem jsem je popsal v článku https://liborcermak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=604853
J65i61ř32í 36T37u20r78n20e34r
Těší mne, že ne všichni mladí lidé chtějí "válčit" Váš článek si rád přečtu.
J29i56ř73í 23H94e85r58m84á39n71e82k
Reaguji pouze na perex. Ano, "lidé ducha" na obranu kašlou. To bylo málem osudné Velké Británii, kde bylo mezi válkami silné pacifistické hnutí.
Málem dopadli jako Kec u Jankova, ale včas s vzpamatovali. A protože z dějin je třeba se poučit, tak na obranu kašleme ještě více...
J93a85r57o81s16l31a53v 55K47v41a32p28i47l
Tak nevím, pane Hermánku, jestli je toto vaše vyjádření ještě stále jen výrazem snahy provokovat, nebo to už je začínající demence.