Děkujeme za pochopení.
T40o35m33á68š 50G90a78y57e71r
Tento blog mi velmi připomíná pejska a kočičku, když pekly dort....
J21a81r21a 87R22a68n15k
Geezus, Vy fakt nevite, co se tady deje????
https://www.newyorker.com/news/daily-comment/the-battle-of-charlottesville
R79a60d55e74k 25J12a51r86o83š
Já si nemůžu pomoct, ale už od dětských let jsem tak nějak podvědomě (ve filmech či knížkách) fandil Jižanům a generál Lee byl můj velký oblíbenec.
Karma
J11i67ř52í 52J50i50r68o74u82d95e53k
Inu, indiánky, kovbojky, atd, A ta vlajka...
J51i22ř63í 62J85i51r91o32u90d44e75k
Rasová segregace- též i apartheid Inu, mnohá místa světa mají i měly své dějiny, VČ. JEJICH OBĚTÍ. Např. ras. segregace je zločinem i dle mezinár. práva. Ovšem ,není tomu tak dávno, co J.F.K. musel nasadit Nár. gardu kvůli nástupu studenta na VŠ Takže, pieta jistě. Ovšem nikoli ,,dvojklanná"
J95i78ř68í 10H37e67r46m21á95n45e83k
Stržení každé sochy je konjunkturálním barbarstvi. I ta "Fronta na maso" (Josef Džugašvili) na Letné měla zůstat. Dnes by to byla senzace. Historie se nemá přepisovat.
M22i44l62o40š 67F10. 66P95e92c87h72a20r
Pokud byste horoval i za zachování soch Hitlera, možná by se s vámi dala vést rozumná řeč. Nicméně si říkám, má-li ve veřejném prostoru stát památník nelidské zrůdy. Nepopírám, že by to mohla být senzace, ale je tu o co stát?
M29i95l48o34š 96F74. 60P11e69c40h36a86r
Při četbě diskuse se mi vybavil rozhovor mezi černoškou a bílou severoameričankou; tuším, že je to z nějaké knihy (pokud si někdo vzpomenete na autora/titul, budu rád).
Bílá severoameričanka hledá chůvu k dětem a když je jí nabídnutá černoška, odmítne. Dostane se jí odpovědi: „Na jihu jsme sice otroci, ale každý tam ví, že je k dětem černošská mamina dobrou chůvou. Vy tady na severu sice bojujete za naše práva, ale štítíte se nás.“
J26i84ř51í 83J95i25r74o55u55d47e77k
Bavlníkový květ - Anne Rivers Siddons
J10a23n 40D20v90o81ř83á44k
Ano, ony bránily otroctví černochů, jako symbol své svébytnosti, symbol svého způsobu života. Nicméně na americkém jihu nevládla totalita. O otroctví se v něm svobodně diskutovalo, a pokud jeho odpůrci nesáhli k násilí a k protizákonnému jednání, tak se jim nic nestalo
Zdroj: http://ziegler.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=618851
* * * * * * *
Vždyť vy vlastně obhajujete něco podobného jako byl svébytný sovětský režim, ten udělal "otroky z nekomunistů jako symbol způsobu života.
Pravda, v SSSR se o tom diskutovat nemohlo, ale kdo "zákonně" držel ústa, měl velkou šanci, že se do gulagu nedostane, stejně jako se nic nestalo odpůrcům konfederace, jak sám píšete .
S59i32d67n49e14y 87S42i49s46k44a
Mimochodem, existovaly I otrokarske staty Severu a ta slavna "Lincolnova emancipace" se tykala jen Jihu. A zastanci Lincolna by si meli precist jeho nazory na cernochy - asi by se dost divili.
M44i24l80o17š 74F23. 82P58e81c10h76a23r
Tady bych se s dovolením odvolal na své matné vzpomínky na četbu Masaryka – neměl je rád, ale bránil je, protože pravda je výše než osobní antipatie (Hilsner).
L27u64d80ě27k 48M21a65z63u69r29e85k
Nesouhlasím s odstraňováním jakýchkoli památníků padlých vojáků.
Nevím přesně o jakém odstraňování památníků rudoarmějců v Polsku a Pobaltí autor píše, ale i pokud by se tak dělo na základě jakékoli moci či novodobého zákona (který není ničím jiným, než prosazením moci se snahou o násilné "přepsání dějin"), je to podle mě také barbarství.
Ti padlí vojáci nebyli nějakými zástupci totality, ale především položili své životy za svou vlast, a mnohdy i za životy úplně cizích lidí v pro ně cizí zemi. Vždycky je třeba odlišit pietu vůči konkrétním lidem a odpor vůči totalitnímu režimu.
Cokoli jiného považuji za ubohost!
J76o64s58e44f 46S94k62o75ř37e20p20a
Připadá mě to,jakože smysl článku je plivnout si na toho obyčejného rudoarmějce,který položil život v boji proti fašismu.
V33í96ť91a 47M27u37ž41í98k
Otrokářství jako "symbol způsobu svého života". Tak to se Vám pane Zieglere opravdu povedlo. Takováto účelově kroucená demagogie se jen tak nevidí...
- Počet článků 3319
- Celková karma 25,91
- Průměrná čtenost 1809x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz