Diskuse
Dnešní děti jsou líné a hloupé!
Děkujeme za pochopení.
D50r70a25h71o51m80í52r 38B67o44k33r
Totální devastace školství začalo už za časů bývalé ministryně Buzkové.
P47e27t55r 94Z89á78v10l13a83d41s40k80ý
Souhlas. Učím dospělé. Škola je nenaučila se učit, ale namemorovat hafo vaty, tu při zkoušce navršit kolem examinátora a získat titul. Neumí se učit, tu vatu v praxi neumí aplikovat. Celý vzdělávací systém dlouhá léta produkuje otitulované blby.
Jen zlomek z nich se naučil vzdělávat sám celoživotně sám.
P50a18v16e36l 81K84u86c13h74t53a
Pan bloger je takový teoretik, snílek, což potvrdil i v minulém povídání o smrtonosných zahraničních investicích. Ale k věci:
- nová generace není hloupější. Má k dispozici takové vymoženosti, o kterých se nám po válce jen snilo resp. ani nesnilo - cestovat, přejímat informace z celého světa, má superpodmínky např. pro učení cizích jazyků. Mým jediným dostupným anglickým tiskem byl kolem r.1960 komunistický Daily Worker
- nikdy v životě jsem na učitele nic nesváděl - byli lepší i horší. Ale základ je, že já nebo v malém věku rodina působí - uč se a chovej se slušně, i když se ti leckdy leccos nelíbí. Vždy se to vyplatilo a neměl jsem s učiteli ani s nadřízenými na vojně, tzv. gumami, žádné větší či dlouhodobější problémy.
- tím neříkám, že není co zlepšovat, ale základ je rodina a osobní přístup.
- nezlobte se, ale když dnes v MHD slyším jak mluví žáci a studenti, že už pí.a učitelka (profesorka) je snad slušné slovo, málokdy pustí sedmdesátníka sednout, tak to tak dobré s mládeží není. A to jsou relativně prkotiny.
I82v30o 91C48h54a83r38f20r57e52i75t28a77g
Žádný teoretik: http://filmova-vychova.cz/onas.php#.U613zZR_voE
J53a95n 84H61l59e66d40í49k
základem vzdělanosti je vycvičená paměť,- bez dobré paměti--zůstaň u lopaty !!!
M83i86r14k31a 40Š62v39a95r33c37o46v44á
souhlasím s Vámi, děti nejsou hloupé, jen záleží na učiteli jakou formou vyučuje. Moje kamarádka je učitelka němčiny, dokonce získala letos titul nejlepšího němčináře. Vede hodiny formou hry a už je jí vytýkáno, že si s dětmi "moc hraje". Přitom má dobré výsledky...
A13u25g40u97s33t 49F54o52r93m12á12n15e51k
Je sice hezké, když má učitel vědomosti (má přece VŠ), ale k čemu mu to je, když tyto vědomosti neumí předat dál (a to je na VŠ nenaučí - k tomu byly kdysi tzv. učitelské ústavy, ale to byly pouze SŠ).
R83o19s70t81i20s36l50a65v 76C82a11h89a
pajdak by je to mel naucit. Maji tam predmet - didaktika
J91a74n 76Z55i29e31g23l33e41r
To, že dnešní děti jsou hloupé a líné, nám říkali už naši rodiče, když jsme byli mladí. Mám dojem, že je to stejný folklór jako: Jo, to za mého mládí to byly zimy.
D89a28n93i14e27l 83K70r31o77n81e84r
Otázkou je, proc teda propadaj v tech sronavacich testech...asi to na ne někdo naraficil
M97a79r55t52i67n 23Š22i11k
Dovolil bych si nesouhlasit s vaší větou: "Žáci žijící v 21. století totiž chodí do školy, která žije ve století osmnáctém." Ta není ani trochu pravdivá. Asi mi nebudete chtít tvrdit, že ve století osmnáctém byli žáci členy žákovských školních parlamentů. Že rodiče zasedali v různých školních radách a přímo ovlivňovali chod školy i osoby jejích řídících pracovníků, podobně jako obecní samospráva. Nemám nic proti demokratizaci školství. Jen se zamysleme nad tím, na kolik je škola vlastně demokratická instituce. Základní školu by měl žák opouštět s nezbytně nutným vědomostním základem. Máte pravdu v tom, že učitel je dnes spíše v roli kouče. To ho ale nijak nezbavuje zodpovědnosti, předávat žákům faktické informace. Obávám se, že ten nutný vědomostní základ, nemá nikdo odvahu definovat. A tak raději žáky koučujete... Pracovat s informacemi v souvislostech, dnes bohužel neumí ani mnozí dospělí, ani značná část pedagogického sboru. Vraťme se trochu na zem a začněmě od základů. Co třeba rovnou od základní školy? Začal bych tím, že bych prudce omezil rozsah lidí, kteří dnes mohou mluvit do jejího řízení a personálního obsazení. Pak bych se pokusil definovat ten nezbytný vědomostní základ. Jako báječnou nadstavbu bych se pak aspoň pokusil z žáků vychovávat slušné, sebevědomé a kreativní osobnosti.
J94a78r36d41a 38C18h41o74v77a96n74e79c
No ty školské rady a ingerenci rodičů do výuky zrušila právě Marie Terezie.
Před ní u nás bylo školství farní, měšťanské, stavovské a řádové (klášterní) a do prvých tří samozřejmě rodiče zasahovali intenzivně a záleželo právě na nich, co a jak se bude ve škole učit. Řády si do toho kecat nenechaly.
To všechno Marie Terezie svou reformou zrušila a její povedený synáček navíc ještě zrušil ty řádové školy a spoustu zavedených měšťanských a stavovských gymnasií, aby měl záruku, že se bude učit to, co císařský majestát nařídí (hlavně aby se neučilo česky).
L87u81d19ě92k 90N76o77v91ý
No, souhlasit se dá jen tak napůl. Ano, děti nejsou hloupé. Ano, škola je zkostnatělá a bifluje toho do dětí až moc. Ovšem zase ta myšlenka, že všechny zaujmeme, všechny nadchneme pro vzdělání a ve všech budeme rozvíjet a směrovat jejich talenty, ta je idealistická. A nemám rád ani tu stále častěji slýchanou myšlenku, že dnes jsou informace tak snadno dostupné, že se vlastně stačí jen naučit, kde to najít. To je naprostý nesmysl. Bez základních znalostí o problému vlastně ani nevíte co hledat a jak to hledat. To, že vím kde to hledat, to prostě nestačí. Nejdřív musím chápat principy a souvislosti. A druhou věcí je, že některé informace je prostě třeba mít opravdu uložené přímo v hlavě. A to nejen proto, že ne vždy je v rozhodování čas si hledat o problému informace a pak je studovat. Člověk by měl mít obecné povědomí i o věcech, které se jeho rozvíjeného talentu zdánlivě netýkají. Jednostranně zaměřený člověk je málo použitelný. A byť se to nemusí každému zdát, všechno souvisí se vším. Na druhou stranu, děti ve 4. třídě by opravdu neměly probírat chemické složení minerálky, když ještě ani netuší, co to vlastně ta chemie je. (s takovým domácím úkolem přišla před pár lety neteř)
- Počet článků 216
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4318x
Žiju hlavně psaním filmových příběhů - v poslední době to je nejvíc sto let starý příběh Poslední velikonoce. A ve volných chvílích také cestování časem.
Blog jsou moje "myšlenky pozdě v noci", často hodně o politice a věcech, které se do mé pozornosti vtírají, aniž by byly zvány. Pro "facebookové" čtenáře mého blogu mám FB stránku Sedmá vlna, kde najdete upozornění na všechny nové články na blogu a různé drobnosti, které mi upadnou od ruky. Kdo nejste Facebookový, najdete vše přehledně tříděné a snadno listovatelné na www.SedmaVlna.cz.