Děkujeme za pochopení.
J90a79n 44V58a44v67ř28í86č94e30k
Nechápu, proč by nemohli všichni žáci nastoupit do středních škol. A až podle výsledku maturit by pokračovali ve studiu nebo šli pracovat. Naštěstí to většinou takto již dávno funguje. Je rozhodně lepší, mít nekvalitní studenty, než kvalitní nezaměstnané.
P56a97v15e51l 17S62y87c40h80a
Problémy školství reflektují jen chaos ve společnosti. Dokud nebude jasné jaká společnost jsme, nedokážeme definovat potřeby-na co studenty připravovat. Poněkud obecné, ale stojím si za tím...
M93a50r53t82i93n 32J60i72r66o98u47s14e92k
Pane poslanče, pokud se podíváte na strukturu výdajů veřejného sektoru kamkoli, všude je vydávané procento z HDP výrazně nižší, než v jiných zemích. Jak si to vysvětlit? Je špatně spočítáno HDP nebo se tak strašně krade, že místo do školství, zdravotnictví, policie, armády, infrastruktury několik procent HDP končí v soukromých kapsách?
Z41d75e73n10a 45K53o27č16í
Ono i to HDP se velice špatně vyčísluje - metodiky jsou různé, takže on ten výsledek je prakticky vždy +/- autobus.
J86a25n 79K70o51l15i82á26š
...české školství... to by bylo na dlouhé povídání, protože učím už 15 let a prožil jsem v profesi už dvě velké reformy. Ale pokud se o úroveň české vzdělanosti zmiňuje někdo, kdo do pozice ministra školství dosadil J. Dobeše, je to k zasmání :-) Tento nejlepší ministr se po většinu svého mandátu zabýval tím, jak vytunelovat evropské dotace na české vzdělávání formou různých pseudokampaní o ekonomické gramotnosti apod. My učitelé jsme zvyklí, že je školní resort jen další tunelářská černá díra /podobně: co musejí říkat chudáci řadoví vojáci.../, ale za Dobeše to byla extrasezóna! Řadový učitel si v ČR platí i tu červenou propisku, kterou opravuje, a když chce jít ve svém volném čase třeba do muzea, aby se dále vzdělával, nemá pro něj MŠMT ani korunu slevy. Nám kantorům bude stačit, když z vrcholné politiky zmizí tuneláři a bossové kmotrů, co si přišli na kapitál při porcování Prahy :-)
Z63d73e77n42a 21K35o23č30í
Nebrečte, každá škola jede v nějakým dotačním programu, takž o co míň učitel, či škola dostane na provoz, o to víc ( i dvakrát ) dostane z fondů EU. Prostě fondy jsou jeden velký tunel, který by měl coi nejdřív úplně zrušen, nebo dopadneme jak řekové, kteří se díky fondům taky tak rozežrali, že nevěděli, že jednou přestane týct a bude se muset plati.
P28e56t20r 65S63t83o72u75p43a
Podle mého názoru je zakopaný pes v obrovském nadbytku míst na středních školách. K čemu to vede? Žáci na základních školách nejsou motivováni k poctivé práci - na ty střední školy se dostanou i se čtyřkami, tak proč by se dřeli. Střední školy motivovány finančním příspěvkem na žáka si tyto podrží a ve velkém měřítku je "nechají" i tu maturitu udělat, aby si neudělaly ostudu kolik % studentů, že u nich neodmaturuje. Tedy ani tady není ten potřebný tlak na studenty. Nakonec většina těch "středoškoláků" se dostane i na VŠ. Na všech stupních našeho školství je velmi snížena laťka kvality. Zkuste pak sehnat šikovného poctivého řemeslníka - učňovské školství trpí nezájmem vycházejících žáků ze ZŠ. Protože jak jsem již napsal výše - spousta dětí se dostane na střední školy, ačkoliv tam objektivně nepatří. Toto je můj názor podložený 21 letou praxí učitele na ZŠ, zároveň též vstřebávám názory manželky a jejích rodičů, kteří jsou též pedagogy na středních či vysokých školách.
R62o51m86a63n 86K92o66z67e24l
Když jsem odcházel ze ZŠ v r.1999, tak chtěla jít na střední školy zhruba polovina třídy, ale i tak - kdo měl čtverky, tak se na střední nehlásil. A stejně se už mluvilo o příliš velkém počtu maturantů. Tedy dnes se na střední bez problémů hlásí i žáci se čtverkami?
V82e81r89o85n39i49k63a 43V61a73l32í33k19o86v10á 75Š58u25b85o77v38á
Nevím, jak ostatní kolegové, ale já jsem za ministra Dobeše přišla o osobní ohodnocení i veškeré ideály, co se našeho školství týče. Přidalo se mladým, ubralo se starým. Dost podstatně. Matematiku možná podporoval, ale česky pan ministr neuměl.
Kvalita školství jde ruku v ruce s množstvím sebevědomých, tvořivých a dobře placených učitelů. Pan ministr Dobeš cílevědomě a demagogicky přesvědčoval národ, že učitelky jsou blbé pipky, které se bez ministerského vedení neobejdou. A částečně ho přesvědčil, což dokládají názory některých diskutérů.
Každý národ má takové učitele, jaké si zaslouží. A zaplatí.
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1732x
Od 13. července 2010 do 21. dubna 2011 ministr dopravy České republiky.
Zakladatel, dlouholetý generální ředitel (do února 2010) a spolumajitel (do 7. července 2010) bezpečnostní agentury ABL. Manažer odvětví roku 2008 v soutěži organizované Českou manažerskou asociací.
www.vitbarta.cz