Kdo zachrání nádraží Vyšehrad?

Tato secesní stavba chátrala léta v majetku státních Českých drah a po prodeji soukromé společnosti chátrá dál

Při prodeji nádraží byla hlavním kritériem cena, záměr využití až druhotný.

 Za cenu 47 miliónů jej koupila realitní skupina s úmyslem udělat z nádraží kasíno. To se pochopitelně nelíbilo nejen památkovému úřadu Prahy, ale současně i tehdejšímu vedení radnice Prahy 2.

 A tak majitelé hrají o čas, přitom řešení je úplně jednoduché. Mám podmínky prodeje, které jsou součástí kupní smlouvy, kde v bodě 1.4. je důležitá část uvádějící povinnost nového majitele ve vztahu k předmětu prodeje. Pokud tak neučiní,  je uvedena sankce 5 miliónů korun pokuty a současně okamžité zrušení kupní smlouvy a veškerých vlastnických práv k celé nemovitosti nádraží Vyšehrad.

V podmínkách smlouvy je jasně definováno co nový majitel musí a jedním z bodů je přestěhování secesního hrázděného domku stojícího mezi kolejemi a následné umístění na vlastní pozemek vedle budovy nádraží. Po hrázděném domku ani památky, vlastník jej asanoval bez ohledu na skutečnost, že se jedná o památkově chráněnou stavbu. Již nedodržení tohoto bodu smlouvy dává Českým dráhám oprávnění uplatnit sankce výše uvedené. 

 

 Nevím proč České dráhy s radnicí Prahy 2 a Památkovým úřadem nečiní žádné kroky k odstoupení od smlouvy, nenárokují si smluvní pokutu a navíc současnému majiteli - společnosti s.r.o nevyměří památkáři další pokutu? Přitom je vše tak jednoduché.......

 Proč nikdo nic nedělá?...již několik let?????..Tak vstávat a dělat

 

Autor: Ladislav Diblík | úterý 16.7.2013 18:40 | karma článku: 13,71 | přečteno: 342x