- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč nás mají za dálný východ?
Pamatuji si, že po sametové revoluci byly v Německých a Rakouských obchodech nápisy „Prosíme Čechy aby nekradli“ - samozřejmě v češtině...
Byla to ostuda a my češi jsme si říkali, že to se časem srovná.
Ano, srovnalo – nápisy nejsou, ale ne proto, že bychom již nekradli, nýbrž proto, že tam pochopili, že nápisy nemají smysl...
Ale k věci, bavíme se o autech a tak k nim přejděme.
Již několik let se zabývám dovozy aut z Německa a tak si zde dovolím několik aspektů z této mé činnosti.
Provedení a kvalita.
Možná se to všeobecně ví, ale málokdo si to nechce přiznat – mezi východem a západem je v místě českoněmecké hranice pomyslná čára kvality i u vozů.
Abych nekonkretizoval, uvedu příklady.
Ale již tímto podobnost končila.
Auto z Německa mělo jinou řadičku, bez kroužku, krátkou – to české s kroužkem a podstatně delší.
Německé auto na zrychlení bylo dvakrát hbitější.
Spotřeba Německého 10l/100km a české 13l/100km (průměr za cca 450.000km provozu) dále Německé mělo nádrž 120l a východní 80l.
V kabině bylo Německé tišší také i díky tomu že mělo navíc nákladovou přepážku čalouněnou a mělo dvojité těsnění kolem dveří.
Německé mělo pylový filtr, východní nemělo ani filtrbox na tento filtr.
Motor západního byl červený a východní byl černý.
Zkrátka to východní byla „socka“ a navíc o 100.000kč dražší na novém autě...
Mentalita
Každopádně v očích Němců jsme se tímto postupem zahodili.
Za dobu mé činnosti v oboru mám mnoho dalších podobných zkušeností, ale bylo by to dlouhé povídání, tak jen pro obraz skutečnosti těchto pár postřehů. Samozřejmě vyjímky se najdou a to jak na straně západní i východní od Rozvadova...Kdo si myslí, že může jet pro nejlevnější auto do Německa se zavázanýma očima, protože někdo říkal, že tam se nestáčí, tak zjistí jak se spletl.
Osobně myslím, že je lepší vybírat dobré auto v nabídce několika milionů aut, kde těch špatných je pár procent, než vybírat v nabídce několika málo tisíc aut, kde těch špatných je naprostá většina...Kde je větší šance koupit dobré auto? A to se bavíme pouze o šanci, tedy něco jako loterie. Co když ta auta ještě prověřujeme, jak online, tak fyzicky na místě? Jak máme velkou šanci, že nás v Německu někdo napálí? Asi moc velká nebude...Záleží jen na nás...
Bohužel i v Německu a všude na západě jsou podvodníci, šmelináři jako u nás. Rozdíl je prakticky jen v tom, že zatímco u nás jich je většina tam naopak naštěstí menšina a dá se velice dobře identifikovat již při výběru auta. Jak? Nebudu prozrazovat své zkušenosti a postupy....
Tak už víte, proč ten nadpis?
Vím, že tento článek a nejen on i další jsou asi hlubokým rýpnutím do svědomí mnohým z nás, podle toho i očekávám komentáře - opět podle velice pravdivého přísloví o střelené huse (nemusím ho snad citovat, známe všichni, že?)
Můžeme každý začít u sebe, začneme?
S přáním pěkného dne David Koukol
Další články autora |