Bourání jako byznys
Nejprve tedy z pohledu prodávajícího.
Opět nejdříve začneme někde v Německu u prodejce ojetin... Tak lze totiž nejlépe vysvětlit způsob a následně důvody proč se tomu děje.
Prodejce zakoupí v Německu například krásnou Oktávku, třeba opět kombi a TDI, například zánovní rok starou. Opět se vyhneme problematice spojené, jako např. Stočení tachometru atd.
Věnujme se tedy pouze bourání.
Oktávku doveze prodejce do Čech, kde provede dovozovou STK a přihlášení, ideálně na důchodce, samozřejmě „bíleho koně“.
Pak auto jde na dílnu, kde se odstrojí přední část vozu, jako např: světla, chladičová stěna, chladiče, samozřejmě nárazník, mlhovky atd.
Na auto se dá toto z podobného vozu, ale nabourané z vrakoviště. Pak je nutné odpojit airbagy a další bezpečnostní prvky, aby nebyl zbytečně poškozen interiér vozu.
S takto připraveným vozem se nabourá.
Tyto skupiny lidí mají přesně vytipovaná místa na dálnicích, kde nejsou kamery a většinou tam bourají. Také bourají způsobem, že číhají na parkovišti u supermarketů, vyhlédnou si starší řidiče a v okamžiku nedání přednosti v jízdě zprava tuto oběť nabourají.
Viník je tudíž naprosto zřejmý a kamufláž je dokonalá.
Tyto skupiny mají své lidi v pojištovnách a tak se nestane, že by jim pojištovna neplnila jejich škodné události, naopak plní a překvapivě rychle...
A částky vyplácené pojištovnou ani nejsou kráceny.
Takže ona Oktávka „nabouraná“ na přední část vygeneruje plnění v hodnotě okolo 150.000kč.
Další postup těchto „bouračů“ je zřejmý – po „nehodě“ nastrojí zpět původní díly a vozidlo při prodeji vypadá jako by se s ním nic nedělo.
Pokud podle databáze pojištovny potenciální kupec náhodou zjistí, že vozidlo bylo bourané, pak prodejce ujistí že vozidlo bourané nebylo – vždyť jak jinak by mělo vše původní?
Proto tato metoda je neodhalitelná ve většině případů, dokonce ani když si kupující bere sebou mechanika!
Takto při prohlídce vozidla je kupující i se svým mechanikem ujištěn, že databáze pojištoven jsou chaotické a nepravdivé...
A pohled kupujícího?
Opět tu máme společného jmenovatele všech nešvarů s auty u nás a tím je poptávka po nesmyslných cenách automobilů...
Ruku na srdce, komu by nezasvítila očka při pohledu na krásnou Oktávku třeba eReSu v TéDéÍ, za cenu běžného obyčejného kombíka?
Zde o něco výše jsme zjistili, že prodejce má již jen z pojištovny zisk 150.000kč,
jelikož vozidlo „rok staré“ zakoupil v Německu,Itálii nebo jinde v Evropě, pak opět musíme konstatovat, že nebylo pouze upraveno „bouráním“, nýbrž zřejmě omlazeno a stočeno, tedy alespoň.
Pak to má již „náležitý efekt“ pro prodejce...
Tímto předpokladem víme, že vozidlo bylo zakoupeno jako tříleté, a s odpovídajícím počtem km. Může mít hodně přes 300.000km. Tudíž cena této oktávky bude okolo 7.000Euro,což je cca 190.000kč.
Tuto Oktávku omladí o 2 roky a stočí podle stavu třeba na 80.000km. A rok stará Oktávka s tímto nájezdem je prodejná za cenu okolo 300.000kč. Již zde bez bourání má vygenerován zisk 110.000kč a k tomu připočtěme bonus od pojištovny ve výši 150.000kč, tedy celkem zisk 260.000kč na vozidle za 300.000kč???
Toto vám přijde normální?
Sice automobil vypadá jako by byl netknutý, ale opak je pravdou.
Zde asi technický stav bude OK, tedy pokud nebudeme započítávat stočení s omlazením, ale prodejci jste dali vydělat 260.000kč na vozidle za 300.000kč...!
To je krásný byznys, ne?
Zde asi pohled servisů je druhořadý. Možná, že to váš servis ani nezjistí, že bylo s vozidlem takto „bouráno“ a proto dle něho bude vše vpořádku.
Jaký toto bude mít efekt pro bazar, který prodává „upravená“ auta?
Jelikož toto auto bude jedno z těch levnějších, tak pravděpodobně budete spokojeni. Bazarista si na vašem autě přišel na „balík“ a tak je i on spokojen. Možná, že ho doporučíte svým známým, jak jste „dobře“ nakoupili a on vydělá další „balíky“ na vašich známých a vše bude vypadat, jako že je to vpořádku...
Efekt pro poctivého dovozce?
Poctivý dovozce se dohaduje se zákazníkem o tom, jestli dovoz auta přijde na 10.000kč nebo na 15.000kč – přijde vám to adekvátní odměna za poctivost?
Podobných nešvarů je ale více.
V dalším pokračování si zas nějaký další osvětlíme.
Jsem pro prevenci a informovanost, problémy je lépe eliminovat než řešit.
David Koukol
David Koukol
Doživotní...? Náplň automatu atd?
Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?
David Koukol
David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?
Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...
David Koukol
Naftu nebo benzín?
Mnoho z vás mi píše, co si mám vlastně koupit? Nafta nebo benzín, když jezdím jen málo...Co je pro mne lepší?
David Koukol
Nechci zaplatit, ale chci dobré auto...!?
Trend nejen poslední doby... a je to jen na každém z nás...Co s tím uděláme? Necháme to jak to je a nebo pokusíme něco změnit? Pokud změnit, pak toto má smysl, ale začít musíme každý u sebe...
David Koukol
STK a stáčení tachometrů?
Jaká je situace nyní? A vůbec je to k něčemu? Jistě jste si všimli, že mnoho pisálků se chytlo hozené rukavice ve smyslu toho, že by STK mělo učinit přítrž stáčení tachometrů, díky jejich zaznamenávání a posléze další kontrole.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Evropa je priorita, řekl Si Ťin-pching v Paříži. Macron ho usadil k holému stolu
Čína považuje Evropu za prioritu své zahraniční politiky a na vztahy s Evropskou unií pohlíží ze...
V Praze boural rolls-royce s BMW. To bylo v pátrání, posádka od nehody utekla
Ve Výstavní ulici u pražského Jižního Města se dopoledne srazily tři osobní automobily. Na místě...
S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti
Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...
Rusko kvůli „provokacím Západu“ ověří přípravu taktických jaderných zbraní
Rusko chystá manévry zahrnující přípravu rozmístění a použití taktických jaderných zbraní. V...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2131x
Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/
a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/
Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3
Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/
Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.
Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.