Bourání jako byznys

Jak může být bourání byznysem? A proč se to dělá? Jaký to má význam? Jaký zisk může takový prodejce mít?

 

Nejprve tedy z pohledu prodávajícího.

 

Opět nejdříve začneme někde v Německu u prodejce ojetin... Tak lze totiž nejlépe vysvětlit způsob a následně důvody proč se tomu děje.

Prodejce zakoupí v Německu například krásnou Oktávku, třeba opět kombi a TDI, například zánovní rok starou. Opět se vyhneme problematice spojené, jako např. Stočení tachometru atd.

Věnujme se tedy pouze bourání.

Oktávku doveze prodejce do Čech, kde provede dovozovou STK a přihlášení, ideálně na důchodce, samozřejmě „bíleho koně“.

Pak auto jde na dílnu, kde se odstrojí přední část vozu, jako např: světla, chladičová stěna, chladiče, samozřejmě nárazník, mlhovky atd.

Na auto se dá toto z podobného vozu, ale nabourané z vrakoviště. Pak je nutné odpojit airbagy a další bezpečnostní prvky, aby nebyl zbytečně poškozen interiér vozu.

S takto připraveným vozem se nabourá.

Tyto skupiny lidí mají přesně vytipovaná místa na dálnicích, kde nejsou kamery a většinou tam bourají. Také bourají způsobem, že číhají na parkovišti u supermarketů, vyhlédnou si starší řidiče a v okamžiku nedání přednosti v jízdě zprava tuto oběť nabourají.

Viník je tudíž naprosto zřejmý a kamufláž je dokonalá.

Tyto skupiny mají své lidi v pojištovnách a tak se nestane, že by jim pojištovna neplnila jejich škodné události, naopak plní a překvapivě rychle...

A částky vyplácené pojištovnou ani nejsou kráceny.

Takže ona Oktávka „nabouraná“ na přední část vygeneruje plnění v hodnotě okolo 150.000kč.

Další postup těchto „bouračů“ je zřejmý – po „nehodě“ nastrojí zpět původní díly a vozidlo při prodeji vypadá jako by se s ním nic nedělo.

Pokud podle databáze pojištovny potenciální kupec náhodou zjistí, že vozidlo bylo bourané, pak prodejce ujistí že vozidlo bourané nebylo – vždyť jak jinak by mělo vše původní?

Proto tato metoda je neodhalitelná ve většině případů, dokonce ani když si kupující bere sebou mechanika!

Takto při prohlídce vozidla je kupující i se svým mechanikem ujištěn, že databáze pojištoven jsou chaotické a nepravdivé...

 

A pohled kupujícího?

Opět tu máme společného jmenovatele všech nešvarů s auty u nás a tím je poptávka po nesmyslných cenách automobilů...

Ruku na srdce, komu by nezasvítila očka při pohledu na krásnou Oktávku třeba eReSu v TéDéÍ, za cenu běžného obyčejného kombíka?

 

Zde o něco výše jsme zjistili, že prodejce má již jen z pojištovny zisk 150.000kč,

jelikož vozidlo „rok staré“ zakoupil v Německu,Itálii nebo jinde v Evropě, pak opět musíme konstatovat, že nebylo pouze upraveno „bouráním“, nýbrž zřejmě omlazeno a stočeno, tedy alespoň.

Pak to má již „náležitý efekt“ pro prodejce...

Tímto předpokladem víme, že vozidlo bylo zakoupeno jako tříleté, a s odpovídajícím počtem km. Může mít hodně přes 300.000km. Tudíž cena této oktávky bude okolo 7.000Euro,což je cca 190.000kč.

Tuto Oktávku omladí o 2 roky a stočí podle stavu třeba na 80.000km. A rok stará Oktávka s tímto nájezdem je prodejná za cenu okolo 300.000kč. Již zde bez bourání má vygenerován zisk 110.000kč a k tomu připočtěme bonus od pojištovny ve výši 150.000kč, tedy celkem zisk 260.000kč na vozidle za 300.000kč???

 

Toto vám přijde normální?

 

Sice automobil vypadá jako by byl netknutý, ale opak je pravdou.

 

Zde asi technický stav bude OK, tedy pokud nebudeme započítávat stočení s omlazením, ale prodejci jste dali vydělat 260.000kč na vozidle za 300.000kč...!

 

To je krásný byznys, ne?

 

Zde asi pohled servisů je druhořadý. Možná, že to váš servis ani nezjistí, že bylo s vozidlem takto „bouráno“ a proto dle něho bude vše vpořádku.

 

 

Jaký toto bude mít efekt pro bazar, který prodává „upravená“ auta?

Jelikož toto auto bude jedno z těch levnějších, tak pravděpodobně budete spokojeni. Bazarista si na vašem autě přišel na „balík“ a tak je i on spokojen. Možná, že ho doporučíte svým známým, jak jste „dobře“ nakoupili a on vydělá další „balíky“ na vašich známých a vše bude vypadat, jako že je to vpořádku...

 

Efekt pro poctivého dovozce?

Poctivý dovozce se dohaduje se zákazníkem o tom, jestli dovoz auta přijde na 10.000kč nebo na 15.000kč – přijde vám to adekvátní odměna za poctivost?

 

 

Podobných nešvarů je ale více.

V dalším pokračování si zas nějaký další osvětlíme.

 

Jsem pro prevenci a informovanost, problémy je lépe eliminovat než řešit.

 David Koukol

Autor: David Koukol | úterý 13.9.2016 21:27 | karma článku: 20,23 | přečteno: 1310x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51