Auta pro novináře
Každý motoristický nadšenec se vždy těší na uvedení nového modelu své oblíbené značky.
Pak dalším bodem o který se zajímáme je samozřejmě novinářské testování již v reálném provozu. Sledujeme spotřebu, jízdní vlastnosti a další parametry, kde samozřejmě každého zajímá něco.
Samozřejmě, automobilka ví, že toto sledování je velice dobrou reklamou a vlastně je čtenář či divák za ni ještě i rád a těší se na ni. Proto se automobilka rozhodla těchto skutečností využít, tedy spíše zneužít, jak poznáme za chvíli.
Představme si, že si hned po uvedení tohoto modelu ho již objednáváme a jdeme si pro něho. Předají nám klíče a jedeme na první výlet. Brzy však ale zjistíme, že spotřeba co uváděli novináři se nám nepodařila dosáhnout ani za nic na světě. Pak třeba půjdeme dále a budeme měřit zrychlení z 0 na 100km/h – také se nedostaneme na hodnoty uvedené novináři.
Takto budeme zkoumat další a další parametry a zjistíme, že málo který z nich je v našich reálných podmínkách dosažitelným...
Odbornící říkají, auto není ještě „zajeté“ to se srovná, ale najíždíme další a další kilometry a ono nic, případně jen maličko se něco srovnalo ale naprostá většina parametrů ne. Ti hloubavější z nás si uvědomí skutečnost, že ale novináři nedostávají k testům auta zajetá, dostanou nové auto a s nulou na tachometru přeci, jak my, jako já...
Proč tomu tak je? Proč to dělají? Stalo se vám to?
Již jsme napověděli výše – firma bere novinářské vozy jako reklamní.
Aby byla dobrá reklama, pak je zřejmé, že auto musí být nejlepší a mnohem lepší než to od konkurence.
Proto si výrobci vypomáhají různými triky.
V dnešní době elektroniky se zvýšení výkonu a snížení spotřeby děje úpravou softwaru, takže to není ani drahá záležitost jako bývala dříve v době „železa“ v autech.
Jízdní vlastnosti se upravují dále montáží sportovních pružin a tlumičů. Na vozy se nazouvají ty nejlepší pneumatiky. Montují se větší brzdové kotouče a sportovní brzdiče s destičkami. Nastavují se softwary i pro převodovky, pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou. Samozřejmostí jsou sportovní filtry vzduchu a další vymoženosti, které vždy mají jeden jediný cíl a to je ukázat světu, že toto auto je to nejlepší...
Je zřejmé, že zákazník v reálu toto nikdy od výrobce nedostane. Zákazník dostává obyčejné auto, které je tzv. Produkční.
Proto nikdy nedosáhne žádných parametrů jako novináři. Toto ale již automobilce nevadí, auto jste již koupili a o to jediné šlo přeci...
Novináři splnili poslání jež bylo od nich očekáváno a čekáme na další nový a zas samozřejmě lepší model...
Tak se to neustále opakuje, automobilka připraví nový trik, novináři opět ho zpropagují a zákaznící utrácejí za něco úplně jiné, než jim bylo ukazováno...
Krásné, že...
Doufám, že mi bude odpuštěno těch fotografií z různých "auto" akcí... BTW již tyto triky výrobců nejsou novinkou, dějí se dlouhodobě, dokonce v dobách Jaguárů co byl ještě skutečně Jaguár... (To zelené co v něm sedím pro upřesnění)
Mějte krásné podzimní dny plné pohody
David Koukol
David Koukol
Doživotní...? Náplň automatu atd?
Neustále na servisu zodpovídám dotazy týkající se takzvaně "doživotní" náplně, nejčastěji v automatické převodovce... jak to tedy je skutečně?
David Koukol
David Koukol - šmejd a nebo jen někdo úmyslně škodí?
Již jsem měl od Vás spoustu dotazů ohledně jedné z recenzí, ohledně pana Kamila Kouly. Píše jak jsem ho poškodil a zde tedy přináším materiály a každý může mít svůj názor...
David Koukol
Naftu nebo benzín?
Mnoho z vás mi píše, co si mám vlastně koupit? Nafta nebo benzín, když jezdím jen málo...Co je pro mne lepší?
David Koukol
Nechci zaplatit, ale chci dobré auto...!?
Trend nejen poslední doby... a je to jen na každém z nás...Co s tím uděláme? Necháme to jak to je a nebo pokusíme něco změnit? Pokud změnit, pak toto má smysl, ale začít musíme každý u sebe...
David Koukol
STK a stáčení tachometrů?
Jaká je situace nyní? A vůbec je to k něčemu? Jistě jste si všimli, že mnoho pisálků se chytlo hozené rukavice ve smyslu toho, že by STK mělo učinit přítrž stáčení tachometrů, díky jejich zaznamenávání a posléze další kontrole.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Třeba to jednou vyjde, říkal si muž u online sázek. Zpronevěřil milion a půl
Gambler dnes už většinou nesedí u „beden“, kde čeká na tři třešničky v řadě. Jednou z nástrah...
Izrael chystá úder, evakuuje Rafáh. Hamás odmítá příměří, uvedl ministr
Město Rafáh na jihu Pásma Gazy začali v pondělí ráno opouštět první palestinští civilisté....
Češi poprvé vstoupí do pyramidy. Čekám překvapivé nálezy, říká egyptolog Bárta
Premium Čeští egyptologové začali v Abúsíru pracovat na výzkumu podzemí dosud netknuté pyramidy panovníka...
Odboráři předčasně opustili jednání s vládou a svolávají velký protest
Přímý přenos Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí předčasně opustili jednání s vládou. Vadí jim chystané...
- Počet článků 47
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2131x
Můžete moji práci sledovat zde: https://www.facebook.com/autoautacz/
a nebo zde: https://www.facebook.com/kladivonaautobazary/
Sledovat mne můžete také zde (můj osobní profil) https://www.facebook.com/david.koukol.3
Můj web s kontakty je zde: http://auto.proweb.cz/
Budu rád, když mi tam napíšete třeba nějaký námět, čím se zabývat, co zlepšit, atd.
Také sháním nadšence do týmu. Kdo by chtěl toto dělat, přihlaste se.