Auta pro novináře

Víte že novinářům k testování připraví automobilka jiná auta, než pak kupujeme? Proč tomu tak je a proč to dělají?

Každý motoristický nadšenec se vždy těší na uvedení nového modelu své oblíbené značky.

Pak dalším bodem o který se zajímáme je samozřejmě novinářské testování již v reálném provozu. Sledujeme spotřebu, jízdní vlastnosti a další parametry, kde samozřejmě každého zajímá něco.

Samozřejmě, automobilka ví, že toto sledování je velice dobrou reklamou a vlastně je čtenář či divák za ni ještě i rád a těší se na ni. Proto se automobilka rozhodla těchto skutečností využít, tedy spíše zneužít, jak poznáme za chvíli.

 

Představme si, že si hned po uvedení tohoto modelu ho již objednáváme a jdeme si pro něho. Předají nám klíče a jedeme na první výlet. Brzy však ale zjistíme, že spotřeba co uváděli novináři se nám nepodařila dosáhnout ani za nic na světě. Pak třeba půjdeme dále a budeme měřit zrychlení z 0 na 100km/h – také se nedostaneme na hodnoty uvedené novináři.

Takto budeme zkoumat další a další parametry a zjistíme, že málo který z nich je v našich reálných podmínkách dosažitelným...

 

Odbornící říkají, auto není ještě „zajeté“ to se srovná, ale najíždíme další a další kilometry a ono nic, případně jen maličko se něco srovnalo ale naprostá většina parametrů ne. Ti hloubavější z nás si uvědomí skutečnost, že ale novináři nedostávají k testům auta zajetá, dostanou nové auto a s nulou na tachometru přeci, jak my, jako já...

Proč tomu tak je? Proč to dělají? Stalo se vám to?

 

Již jsme napověděli výše – firma bere novinářské vozy jako reklamní.

Aby byla dobrá reklama, pak je zřejmé, že auto musí být nejlepší a mnohem lepší než to od konkurence.

 

Proto si výrobci vypomáhají různými triky.

 

V dnešní době elektroniky se zvýšení výkonu a snížení spotřeby děje úpravou softwaru, takže to není ani drahá záležitost jako bývala dříve v době „železa“ v autech.

Jízdní vlastnosti se upravují dále montáží sportovních pružin a tlumičů. Na vozy se nazouvají ty nejlepší pneumatiky. Montují se větší brzdové kotouče a sportovní brzdiče s destičkami. Nastavují se softwary i pro převodovky, pokud je vozidlo vybaveno automatickou převodovkou. Samozřejmostí jsou sportovní filtry vzduchu a další vymoženosti, které vždy mají jeden jediný cíl a to je ukázat světu, že toto auto je to nejlepší...

 

Je zřejmé, že zákazník v reálu toto nikdy od výrobce nedostane. Zákazník dostává obyčejné auto, které je tzv. Produkční.

 

Proto nikdy nedosáhne žádných parametrů jako novináři. Toto ale již automobilce nevadí, auto jste již koupili a o to jediné šlo přeci...

Novináři splnili poslání jež bylo od nich očekáváno a čekáme na další nový a zas samozřejmě lepší model...

Tak se to neustále opakuje, automobilka připraví nový trik, novináři opět ho zpropagují a zákaznící utrácejí za něco úplně jiné, než jim bylo ukazováno...

 

Krásné, že...

 

Doufám, že mi bude odpuštěno těch fotografií z různých "auto" akcí... BTW již tyto triky výrobců nejsou novinkou, dějí se dlouhodobě, dokonce v dobách Jaguárů co byl ještě skutečně Jaguár... (To zelené co v něm sedím pro upřesnění)

 

Mějte krásné podzimní dny plné pohody

 

David Koukol

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Koukol | pondělí 7.11.2016 12:14 | karma článku: 21,92 | přečteno: 1528x
  • Další články autora

David Koukol

Naftu nebo benzín?

23.7.2019 v 13:07 | Karma: 11,17

David Koukol

STK a stáčení tachometrů?

18.10.2018 v 20:16 | Karma: 14,51