- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ptám se: „A která je ta dobrá?“ Odtažná plocha dopravního podniku je na druhém konci města ve čtvrti podobné téhle a autobusy teď, po 20 hodině tam jezdí jednou za hodinu. Den navíc je dalších 150 Kč.
„Takže jsem byl okraden!“, ty 2300,- Kč za odtah a pokutu bych uměl použít lépe. Cítil jsem jistou nespravedlnost, protože se to stalo pod okny kanceláře a to místo mám pod kontrolou.
Budiž, někdy opravdu auta překáží. Dovolil bych si v některých případech polemizovat s nutností odtahu. Je možné, že jsem, hlavu plnou pracovních úkolů, zastavil částí vozu před vjezd do garáže, kam jsem nikdy neviděl vjíždět automobil. Všichni respektujeme požadavek majitelů a vyhýbáme se stání u vjezdu. Protože z oken kanceláře vidím do nitra garáže, vím, že je to skladiště. Tady jsme odtahovku neviděli, krom povodní, nikdy. Asi to bylo na udání. Předsevzal jsem si, že si to zjistím a nechám si ukázat záznam, který policie pořizuje.
Pozdní hodina, vytrvalý déšť a zjištění, že se prostřídaly směny strážníků, mně nakonec donutily spolknout tuhle hořkou pilulku, a se skřípěním zubů prodělat tu ponižující proceduru zaplatit 1900 Kč na DP (alespoň, že mají čtečku karet) a následně pokutu od strážníka z nové směny, na kterého se ještě musí čekat, než přijede. Domů jsem se místo v osm večer dostal po 22 hodině. Na zjišťování svého prohřešku jsem rezignoval.
Tohle se stalo před půl rokem a už to přebolelo. Připomnělo se mi to až v souvislosti s akcí městské policie, kterou provádí už týden na ulici, kde často parkuji, při obstarávání maminky. V ranních hodinách, řekněme mezi 8-9 hodinou, jsem už týden svědkem toho, jak dva zdraví a dobře živení zaměstnanci města v autě městské policie zajišťují dopravnímu podniku výpalné na křižovatce Berní - Masarykova. Je to past na řidiče, protože rohy křižovatky jsou ukosené a přestože odtahovaná auta stojí za značkami, je zde uplatňováno pravidlo 5-ti metrů a auta nekompromisně odvážena. Auta nepřekáží výhledu do křižovatky, ani nepřekáží v provozu. Výchovná lekce pro neznalé a přespolní řidiče nulová. Dnes byl odtažen nešťastník z kraje Vysočina. Je otázkou, jestli mají právo odvézt auto v takovém případě, kdy nepřekáží v jízdě a stačila pokuta, ale hádejte se, nejste li právník.
Dovedu si představit, jaký obrázek si odveze majitel auta z našeho města po té eskapádě, kterou jsem prodělal také. Zmíním i pravidelné výběry na místech, kde řidiči na rovných a přehledných úsecích na chvíli zapomenou hlídat tachometr, aniž by to při překročení rychlosti o jednotky kilometrů někoho ohrozilo. Pokud se na nějakém místě stále objevují zaparkovaná auta, tak se zamyslím a namaluji příčné pruhy, nebo v druhém případě dám značku, povolující rychlejší jízdu. Aha zapomněl jsem, ono by to nevynášelo.
Pominu, že si platíme z veřejných peněz naháněče peněz v lepším případě do městského dopravního podniku, aby snad splnil plán, nebo snížil schodek, v horším do kapes soukromých společností. Zamýšlím se spíš nad morální ubohostí, kdy se represivní složky podílejí na plnění hospodářských úkolů a jak to u nás funguje při interpretaci pravidel silničního provozu za účelem zvýšení příjmů, kdy prevence, správné značení a logika jde stranou, před kořistnickým principem.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s., je provozovatelem nucených odtahů dle Koncesní smlouvy ze dne 31. Srpna 2010. Odtahuje na pokyn policie a kvůli čištění. Můžeme se těšit, že výnosy stoupají. Třeba se dočkáme, že jednou nebudou potřebovat dotace?
Finanční plnění za odtah – rok 2011: Celkem: 4335243 Kč, rok 2012: Celkem 4793594Kč
Další články autora |
Cerhenice, okres Kolín
3 574 800 Kč