- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud vyloučíme genocidu muslimů, je cesta k zpřijatelnění islámu jen v definování zásad pro soužití s jinověrci a bezvěrci. Tam, kde je muslimská populace v menšině a bez vlivu, je stanovení vztahu k muslimské víře možné a nutné zákonem, konkrétně a co nejdříve. Změna zákona stanoveného koránem je totiž pro vykladače Koránu nepřijatelná. Vymýcení víry z mysli věřících není možné přímo a rychle. I když z historie máme příklad rozhodného omezení jejího vlivu,
Japonský šógun v 17. století se na jednom z japonských ostrovů postavil pronikání křesťanství. Zjistil, že ztrácí vliv na své obyvatele a rozpoznal budoucí ohrožení. Seznámil se s podstatou víry a nechal své pokřtěné obyvatele veřejně šlapat na obraz bohorodičky. Tím deklarativně zostudil a podlomil jejich víru. Ti, co se nepodvolili, byli přivázáni na pobřežní mangrovy a mučeni prorůstáním výhonků před zraky svého pastýře, portugalského kněze, nuceného k odpadnutí od víry. Zmítán rozporem mezi křesťanskou láskou ke svým ovečkám a zřeknutím se víry, učinil to veřejně a zpochybnil své misijní poslání před věřícími a zlomil jejich odhodlání. (Šúsaku Endó, Mlčení)
Tato metoda je pro naši společnost, traumatizovanou válkami a genocidou, nepřijatelná. Pod vlivem koránu žijí stamilióny lidí a prosperují ekonomicky i populačně. Náboženství, které ještě v dobách Hanzelky a Zikmunda mělo nádech romantiky, se stalo hrozbou. Slova na papíře unesou všechno. Důležité je, co se z Koránu dostane do mysli.
Církevní instituce nejsou o víře, ale o využití k ochraně a později k zneužití věřících k bezbožným cílům. Centralizovaná církev katolická ztratila duchovní vliv na většinu obyvatelstva, ale svůj ekonomický a kulturní vliv si snaží udržet. Její dny v původní podobě byly sečteny.
Kdybychom si chtěli představit, jak fungují islámské struktury, musíme je přirovnat k organizaci protestantské církve a jejích sektářských odnoží, ale 100%-ní působností na obyvatele. Demokratičtější uspořádání obou těchto církví se týká jen řízení církve a výběru náboženských autorit. Mysl věřících je pečlivě zkoumána a pod kontrolou vůdčí osobnosti náboženské buňky.
Ano v islámu a protestantské církvi máte mnohem méně soukromí pro své myšlenky než u katolíků, kterým stačí, když poslušně platíte desátky. Proto odluka církve od státu zničila duchovní vliv této, dříve dominantní síly. Byl to jeden z nástrojů řízení státu a hlavně k manipulaci obyvatel, vedoucí před hlavně děl a pušek první světové války.
Chtěli li bychom zadržet hrozbu války mezi světem islámu a světem židů a křesťanů, museli bychom dát čas muslimské společnosti, aby sama ze své ideologie vyloučila agresivní a xenofobní prvky. Zatím toho není schopna a jakýkoliv tlak ji zatvrdí a islámská inkvizice v nejrigidnější podobě zvítězí na staletí. Důsledná likvidace duchovních špiček povede jen k větší frustraci řadových věřících a následné vzpouře.
Instituce Islámu i křesťanství, během svého vývoje zažívá období růstu, šíření a úpadku. V porovnání s křesťanstvím je ovšem islám úspěšnější, protože lépe vyhovuje sobecké podstatě člověka. Tam, kde křesťanství nabízí lásku a bezpohlavní nanebevzetí, islám se podbízí rájem plným světských požitků. Tam, kde křesťan do své komunity bezvěrce a jinověrce vábí, islám rozděluje silou na ty, kteří přijali a ty, kteří odmítají. Takovým se život znepříjemňuje a často i bere, neboť jsou míň než pes.
Mobilizovat společnost, ve které lidé vyrůstají ve stínu nekompromisního proroka je jednoduché a bude mít proti bezbožným státům západu nekončící zástup bojovníků. Židokřesťanská kultura směřuje k nahrazení bojujícího člověka golemem a robotem a proti svatým bojovníkům nastrčí stroje. Tahle válka se nedá vyhrát bez ideologie a společnost, ve které všichni slouží zisku, jehož 90% vlastní 1% vyvolených, postrádá motivaci k umírání. Bude ji nahrazovat pocitem ohrožení a primitivní nenávistí, která bude zabíjet ty prosté a chudé na obou stranách.
Multikulturní přístup není o toleranci, ale o důslednosti a jasných postojích tam, kde vám druhá strana upírá svobodnou volbu. Paušalizováním toho, co se děje na Blízkém východě a v Africe směřujeme k nenávisti a válce.
Další články autora |
Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
nabízený plat:
172 000 - 273 000 Kč