Děkujeme za pochopení.
D94a81n58a 42T32e24n86z64l75e93r
Děkuju za návštěvu, mějte se moc hezky, Jirko.
L55a53d29i27s21l86a13v 21S68t86r10n38a21d
Dík za krásnej rozbor. Některé věci mně napadly taky. Například "výroba" oxidů dusíku při spalování v podmínkách motorů. Přece jen probíhá při dostatečně vysokých teplotách a tlacích aby vzdušný dusík taky reagoval. A k ekonomice provozu - spočítal už někdo celý ekonomický cyklus výroby a použití vodíku? Myslím včetně nákladů na výrobu a použití vyvíječů vodíku ( materiál, amortizace, fixní náklady atd. atd.)? Myslím, že to nebude příliš jednoduchá rovnice. Aby to ve svém důsledku nedopadlo jako s "eko" palivem s řepky olejné... Jinak karma a
D23a96n31a 60T20e53n26z76l11e27r
Děkuju za návštěvu, Ladislave. Celý výroba je klasicky nevýhodná (prototypy) a zatím se nedá ani odhadnout, jak by to bylo v budoucnu při masové výrobě. Já osobně bych odhadovala, že řepka na tom bude ještě daleko lépe, než vodík.
Vyrobit vodík nebude problém, naopak, daly by se tak zužitkovat větrníky, které jinak zbytečně zatěžují síť (o tom už dnes nikdo nepochybuje). Ale co pak s ním? Nebezpečné, třaskavé... asi si všichni pamatujeme na Hindenburg... Chladit, brutálně zkomprimovat - nebezpečí úniku mrňavých molekul (speciální těsnění) ... Ono se dnes už ve velkém s vodíkem pracuje v chemickém průmyslu, ale trošku jinak, než by to bylo u aut. Tady by šlo spíš než o technologii - o skladování.
Hodně by mě děsila představa nehody takového auta... viz... Hindenburg.
Mějte moc hezký den, Ladislave.
J70a67n 16P53r26a20ž15á32k
Danko, tak tohle by meli mit za povinnou cetbu vsichni ekologove, at uz amatersti nebo profesionalni.
Preji krasny podzimni vecer
D22a38n68a 83T98e28n61z42l72e38r
Bohužel, těm ekologům, které myslíte, asi stačí jen pár líbivých frází. Proto je tom nutno mluvit...
Mějte moc krásný den, Honzo, vy i vaše paní.
M10i82l67a60n 21S70t14e43h48l98í92k
Zajímavý článek. K záporným vlastnostem vodíku jako paliva pro automobily bych ještě přidal jeho značnou třaskavost.
L38a92d58i58s15l43a86v 10S62t64r87n98a51d
To je všeobecně známo. Sice se vyvíjí (a celkem úspěšně) materiály, schopné absorbovat obrovské množství vodíku a následně ho uvolnit, ale probíhá to při dost vysokých teplotách. Problém je spíš v technickém provedení všeho, co se s vodíkem přímo stýká. Vodík má jednu velice nepříjemnou vlastnost. Umí totiž velmi dobře difundovat skrz pevné látky, takže vše musí být z pečlivě vyráběných materiálů a musí se zachovávat extrémní těsnost všech spojů. Takže finančně velmi náročné.
S38t96a12n98i76s79l86a13v 75Š27e75v12e16č94e81k
Jqk ten vodík vyrobíte? - tou nejčistší metodou ... elektrolýzou vody elektrickým proudem z uhelných nebo solárních elektráren?
O21d76s66t33r29a10n74ě35n50ý 23U28ž54i72v74a18t46e10l
J41i39ř63í 18S71t36r62a61t94i26l
Vodík pro použití jako pohonné hmoty pro motorové vozidlo musí být v kapalném stavu, jehož lze dosáhnout, jak píšete, stlačením 700 atmosférmi a za teploty -253°C! Jak by potom byl v čerpacích stanicích dodáván do nádrže automobilu?
D21a27n55a 52T19e60n75z33l95e41r
Co jsem četla, tankuje se pod tlakem a není to vůbec jednoduché, takže bych tipovala trošku na to podchlazení a z větší části na tlakování. Na jedno natankování pobere dnešní vodíkovy Hyundai Xi35 Fuell Cell asi tak pět litrů tekutého vodíku. Ujede s ním až 500 km.
Hezký den, Jiří.
H98o76r12s56t 88A79n32t17o21n 93H38a26s44l71b52a85u20e83r
Benzínka a VODÍNKA, to se mi moc líbí! A také další tvé, Dano, informace
D23a15n37a 12T87e57n79z96l13e66r
V němčině to bude jednodušší - bude to prostě nadále "ne Tanke". Jen aby zůstalo u vodínek a nezačalo se jim časem říkat důvěrně "třaskavky".
Krásný den, Horste!
- Počet článků 972
- Celková karma 19,81
- Průměrná čtenost 1325x