Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děkuju za návštěvu, mějte se moc hezky, Jirko. R^:-)

0 0
možnosti
Foto

Dík za krásnej rozbor. Některé věci mně napadly taky. Například "výroba" oxidů dusíku při spalování v podmínkách motorů. Přece jen probíhá při dostatečně vysokých teplotách a tlacích aby vzdušný dusík taky reagoval. A k ekonomice provozu - spočítal už někdo celý ekonomický cyklus výroby a použití vodíku? Myslím včetně nákladů na výrobu a použití vyvíječů vodíku ( materiál, amortizace, fixní náklady atd. atd.)? Myslím, že to nebude příliš jednoduchá rovnice. Aby to ve svém důsledku nedopadlo jako s "eko" palivem s řepky olejné... :-) Jinak karma a R^

2 0
možnosti

Děkuju za návštěvu, Ladislave. R^ Celý výroba je klasicky nevýhodná (prototypy) a zatím se nedá ani odhadnout, jak by to bylo v budoucnu při masové výrobě. Já osobně bych odhadovala, že řepka na tom bude ještě daleko lépe, než vodík.

Vyrobit vodík nebude problém, naopak, daly by se tak zužitkovat větrníky, které jinak zbytečně zatěžují síť (o tom už dnes nikdo nepochybuje). Ale co pak s ním? Nebezpečné, třaskavé... asi si všichni pamatujeme na Hindenburg... :-/ Chladit, brutálně zkomprimovat - nebezpečí úniku mrňavých molekul (speciální těsnění) ... Ono se dnes už ve velkém s vodíkem pracuje v chemickém průmyslu, ale trošku jinak, než by to bylo u aut. Tady by šlo spíš než o technologii - o skladování.

Hodně by mě děsila představa nehody takového auta... viz... Hindenburg.

Mějte moc hezký den, Ladislave. R^

2 0
možnosti
Foto

R^Danko, tak tohle by meli mit za povinnou cetbu vsichni ekologove, at uz amatersti nebo profesionalni.

Preji krasny podzimni vecer:-)

0 0
možnosti

Bohužel, těm ekologům, které myslíte, asi stačí jen pár líbivých frází. Proto je tom nutno mluvit...

Mějte moc krásný den, Honzo, vy i vaše paní. :-)R^

1 0
možnosti

Zajímavý článek. K záporným vlastnostem vodíku jako paliva pro automobily bych ještě přidal jeho značnou třaskavost.

0 0
možnosti
Foto

To je všeobecně známo. Sice se vyvíjí (a celkem úspěšně) materiály, schopné absorbovat obrovské množství vodíku a následně ho uvolnit, ale probíhá to při dost vysokých teplotách. Problém je spíš v technickém provedení všeho, co se s vodíkem přímo stýká. Vodík má jednu velice nepříjemnou vlastnost. Umí totiž velmi dobře difundovat skrz pevné látky, takže vše musí být z pečlivě vyráběných materiálů a musí se zachovávat extrémní těsnost všech spojů. Takže finančně velmi náročné.

4 0
možnosti

Jqk ten vodík vyrobíte? - tou nejčistší metodou ... elektrolýzou vody elektrickým proudem z uhelných nebo solárních elektráren?

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti
Foto

Vodík pro použití jako pohonné hmoty pro motorové vozidlo musí být v kapalném stavu, jehož lze dosáhnout, jak píšete, stlačením 700 atmosférmi a za teploty -253°C! Jak by potom byl v čerpacích stanicích dodáván do nádrže automobilu?

0 0
možnosti

Co jsem četla, tankuje se pod tlakem a není to vůbec jednoduché, takže bych tipovala trošku na to podchlazení a z větší části na tlakování. Na jedno natankování pobere dnešní vodíkovy Hyundai Xi35 Fuell Cell asi tak pět litrů tekutého vodíku. Ujede s ním až 500 km.

Hezký den, Jiří. :-)

1 0
možnosti
Foto

Benzínka a VODÍNKA, to se mi moc líbí! A také další tvé, Dano, informace!!R^

1 0
možnosti

V němčině to bude jednodušší - bude to prostě nadále "ne Tanke". :-) Jen aby zůstalo u vodínek a nezačalo se jim časem říkat důvěrně "třaskavky". :-)

Krásný den, Horste! R^:-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 972
  • Celková karma 19,81
  • Průměrná čtenost 1325x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.