- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chápu, když už není reklama vtipná a zábavná, měla by být alespoň natolik stupidní a hloupá, že si o ní budou lidé povídat, což bývá často záměrem tvůrců. Reklamy s Chuckem Norrisem však leží někde uprostřed, každopádně moc lidí nezaujaly, vzruchu okolo nich také mnoho není a to prostě reklamě nesvědčí. Potenciál zde byl poměrně velký, ale způsob jak s ním bylo naloženo je spíš k pláči. Jedinou světlou výjimkou snad může být slovní žonglování se jménem Bruce Lee a bruslí ve scénce na zimním stadionu. Každopádně umělý reklamní dovětek po každé scéně je vrcholem trapnosti a sráží i to málo vtipu, které reklamy s Chuckem Norrisem přináší. Přitom dobré vtipy s motivem Chucka Norrise patří dle mého k jedněm z nejlepších a každý zná určitě alespoň jeden dobrý. V tomto případě se mi zdá, že tvůrce reklamy prostě příliš spolehál na hvězdu Chucka Norrise a jejího vnímání lidí jako něčeho zábavného, přitom však zapomněl přidat samotný vtip.
Z tohoto pohledu se mi jeví jako mnohem zdařilejší a neskonale zábavnější reklamy se smrčky. Celkově je hodnotím jako velmi povedené scénky v nichž kromě dobrého scénaře dominují především vynikající hlasy Pavla Lišky a Jiřího Macháčka. Reklamní dovětek je bohužel i v tomto případě slabší stránkou celé reklamy a zbytečně tak sráží povedené hlavní téma.
Chytré a veselé vánoce třetího operátora jsou mixem všeho výše popsaného. Samotné spoty nejsou nijak zvlášť vtipné, to ani nebylo záměrem tvůrců, ale přesto dokážou zaujmout svým zpracováním a konkrétně nápad s origami hodnotím v tomto případadě jako vynikající. Reklamní sdělení poměrně dobře koresponduje se zpracovanou scénou v reklamě a celkově působí reklama příjemně. Snad už jenom ty sliby splnit...
Letošní vánoční reklamy všech tří operátorů ukázaly, že o úspěchu rozhoduje kromě investovaných peněz, jednoznačně také dobré zpracování konkrétního nápadu, a naopak se potvrdilo, že nestačí zaplatit miliony za hvězdu a čekat, že úspěch poté sám spadne do klína. Reklama je v ČR stále v plenkách a zdařilých reklam je jako šafránu. Byť se občas ukáže náznak povedeného spotu, je většina reklam prosta chytrého nápadu a dobrý vtip je zřejmě v české reklamě zakázané téma. Snad se bude v dalších letech české reklamě dařit lépe.
Foto: idnes.cz
Další články autora |