Reklamy s Chuckem Norrisem - festival nudy a trapnosti

Potenciál vtipů s motivem Chucka Norrise byl promrhán. To co mám možnost sledovat a poslouchat v těchto dnech v různých médiích není ani vtipné, ani zábavné, ba co víc, je to nuda k uzoufání a poslední dobou se mi zdá, že už je to vyloženě křeč a dělání rádoby vtipů za každou cenu. Obzvláště reklamy v rádiu jsou "perly" a kreativci, kteří podobné bláboly vymýšlí už musí být notně vyčpělí.

Chápu, když už není reklama vtipná a zábavná, měla by být alespoň natolik stupidní a hloupá, že si o ní budou lidé povídat, což bývá často záměrem tvůrců. Reklamy s Chuckem Norrisem však leží někde uprostřed, každopádně moc lidí nezaujaly, vzruchu okolo nich také mnoho není a to prostě reklamě nesvědčí. Potenciál zde byl poměrně velký, ale způsob jak s ním bylo naloženo je spíš k pláči. Jedinou světlou výjimkou snad může být slovní žonglování se jménem Bruce Lee a bruslí ve scénce na zimním stadionu. Každopádně umělý reklamní dovětek po každé scéně je vrcholem trapnosti a sráží i to málo vtipu, které reklamy s Chuckem Norrisem přináší. Přitom dobré vtipy s motivem Chucka Norrise patří dle mého k jedněm z nejlepších a každý zná určitě alespoň jeden dobrý. V tomto případě se mi zdá, že tvůrce reklamy prostě příliš spolehál na hvězdu Chucka Norrise a jejího vnímání lidí jako něčeho zábavného, přitom však zapomněl přidat samotný vtip.

Z tohoto pohledu se mi jeví jako mnohem zdařilejší a  neskonale zábavnější reklamy se smrčky. Celkově je hodnotím jako velmi povedené scénky v nichž kromě dobrého scénaře dominují především vynikající hlasy Pavla Lišky a Jiřího Macháčka. Reklamní dovětek je bohužel i v tomto případě slabší stránkou celé reklamy a zbytečně tak sráží povedené hlavní téma.

Chytré a veselé vánoce třetího operátora jsou mixem všeho výše popsaného. Samotné spoty nejsou nijak zvlášť vtipné, to ani nebylo záměrem tvůrců, ale přesto dokážou zaujmout svým zpracováním a konkrétně nápad s origami hodnotím v tomto případadě jako vynikající. Reklamní sdělení  poměrně dobře koresponduje se zpracovanou scénou v reklamě a celkově působí reklama příjemně. Snad už jenom ty sliby splnit...

Letošní vánoční reklamy všech tří operátorů ukázaly, že o úspěchu rozhoduje kromě investovaných peněz, jednoznačně také dobré zpracování konkrétního nápadu, a naopak se potvrdilo, že nestačí zaplatit miliony za hvězdu a čekat, že úspěch poté sám spadne do klína. Reklama je v ČR stále v plenkách a zdařilých reklam je jako šafránu. Byť se občas ukáže náznak povedeného spotu, je většina reklam prosta chytrého nápadu a dobrý vtip je zřejmě v české reklamě zakázané téma. Snad se bude v dalších letech české reklamě dařit lépe.

 

Foto: idnes.cz

Autor: Petr Čunderlík | středa 29.12.2010 13:35 | karma článku: 19,03 | přečteno: 3238x
  • Další články autora

Petr Čunderlík

Chci mír za jakoukoliv cenu!

2.4.2023 v 14:44 | Karma: 31,78

Petr Čunderlík

Ve stínu krále... (fotoblog)

18.3.2016 v 9:24 | Karma: 24,91

Petr Čunderlík

Jarní fotolovy... (fotoblog)

15.6.2015 v 12:30 | Karma: 32,80