Jak lze strávit svůj slavný den

Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte v den svých 50.narozenin.

V životě lidském jsou určité mezníky, které prý ukončují a zároveň i začínají etapy lidského života. Narození ukončuje bezpečný pobyt v matčině lůně a pro človíčka začíná už samostatná cesta. Dalším mezníkem je 6. rok života – začátek školní docházky (alespoň u nás to tak bývalo, teď je to samý odklad,  a tak by se mělo pomalu mluvit o 7. roce). Můžeme pokračovat 10.rokem (první kulaté narozeniny), 15.rok (občanský průkaz), 18.rok (konečně oficiální pití alkoholu), 33.rok (Kristova léta) a pak už z pozice dané osoby smutnější 40. a 50. atd..

No a já už se poměrně bezbolestně prokousal k padesátce. Dle maminky jsem se narodil v neděli a těsně po poledni (12:15), prý to znamená, že budu mít v životě štěstí. A když se tak občas hodnotím uplynulá léta, nezbývá než dát mamince za pravdu. To co jsem v daný okamžik považoval za pohromu a katastrofu, se mi za pár let jevilo jako ohromná klika. A tak si při bilancování prožitých 50ti let, si nemám na co stěžovat. Jsem zdravý, mí nejbližší také a to je pro mne to nejdůležitější. Moje padesátiny shodou okolností připadly na neděli. Oslava byla naplánována na další víkend, žena byla v práci, jeden syn na dovolené a tak jsem měl volnou neděli. Už dříve mne napadlo uspořádat si soukromou oslavu při činnosti, která se stala v posledních letech mou nejoblíbenější – FOCENÍ. Bedlivě jsem zkoumal internetové stránky s předpověďmi počasí. A vše mi hrálo do karet. A tak jsem se v sobotu večer sbalil, nařídil budíka na 2hod. ráno a šel brzo spát.

Budíček ve 2hodiny ráno je drsný (spousta mladých v tuto dobu teprve usíná), ale já už rychle vylézám z postele, začíná mi narozeninový den. Za 15 minut už sedím v Drakoušovi  a uháním letní nocí k hranicím. Ty překračuji v Hřensku a hned po několika stovkách metrů parkuji.

Je nádherná chladná noc, jejíž ticho ruší jen nákladní vlak na druhém břehu Labe. Nasazuji batoh, zapínám čelovku a upravuji délku trekových holí. Čeká mne hodinový výšlap přes 900 schodů ke skalnímu útvaru Bloßstock. Tam chci fotit východ Slunce, který odstartuje den, kdy se mé roky překulí k číslici 50. Cestu znám, stoupal jsem tudy už mnohokrát.  Celou oblast okolo Schmilky a Bad Schandau považuji za nejkrásnější část Česko-Saského Švýcarska. Nemusím pospíchat, mám dostatečnou časovou rezervu. I tak jsem po příchodu na nejvyšší bod cesty značně zadýchán a pot se ze mne lije. Ještě mne čeká asi 20minut chůze po náhorní plošině a pak konečně uvidím, co si pro mne příroda pro tento den připravila. Blížím se k místu focení a nestačím se divit. Právě jsem dostal dárek k narozeninám. Stojím na skalách a pode mnou je ohromné jezero z mlhy. Vrcholky skal proráží mlhu jak bájné ostrovy. Ani obloha není fádně bez mraků. Prostě ideální počasí pro focení. Už se mi to letos jednou splnilo a tak i podruhé v jednom roce jsem klikař. No pokud jdete 20x na jedno místo, tak to musí alespoň jednou vyjít.

Připravuji si foťák, stativ a další drobnosti na focení. Vytahuji také snídani. Čaj a sušenky. Začíná svítat, mraky na východě se barví do nádherných odstínů červené a žluté a pak vychází Slunce. Fotím asi 50minut a pak už jen sedím, popíjím čaj, ukusuji několikátou sušenku a užívám si nového dne.

Je to můj 18 263 den života. Ptáci mi zpívají své árie. Lepší narozeninové ráno jsem si nemohl přát. Protože u nás doma na mne nikdo nečeká (děti ještě spí a žena je v práci), vyrážím si užít den na okružní cestě po okolních vyhlídkách. Postupně zavítám na Carolafelsen, Idagrote a Kleine Winterberg.

Cestou potkávám minimum lidí, ale míjím množství ještě spících poutníků, kteří také rádi spí pod širým nebem. Následná cesta k autu a pak i domů už probíhala v klidu. Při příchodu domů mne nejvíce vítala naše fenka, která už se těšila na ranní procházku. Po důkladné snídani-obědě, jsem se uvelebil v křesle a najednou jsem zjistil, že spím. Prostě krásně strávený narozeninový den.

Autor: Tomáš Čmuchálek | pondělí 4.9.2017 17:25 | karma článku: 15,60 | přečteno: 369x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  11:01

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem

2. května 2024  10:56

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby

2. května 2024  10:41

Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.