Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 3. - Natřásání při přesunu

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

13.  Kathmandů                              30.října  2016                    T+2

Den plný adrenalinových jízd. Ráno jsem zjistil, že nemám kšiltovku. Byl jsem i v baru, kde jsme večeřeli a NIC. To mi to pěkně začíná. Nezbylo mi nic jiného, než si koupit novou. Po chvilce smlouvání držím v ruce kšiltovku od firmy The North Face. Snad to bude jediná katastrofa na tomto treku. Následoval odjezd terénním autobusem směr Arughat Bazar. Až později jsem pochopil proč. Cesta by se dala rozdělit do několika úseků.

Úsek první: vyjetí z Kathmandů – klakson pracuje skoro nepřetržitě, silnice je pokryta asfaltovým kobercem a často obklopena prodávajícími trhovci.

Úsek druhý: jízda po hlavní dopravní trase – klidný úsek, kdy klakson je použit pouze při předjíždění (řidiči při předjíždění nevadí plná středová čára ani to, že je před námi zatáčka za kterou nevidí). Trošku nám to „brnká“ na nervy.

Úsek třetí: odbočka na okresní silnici – ještě stále jedeme po asfaltu, když jeho kvalita skomírá. Do toho jsme se připletli do zácpy při odbočování na Arughat Bazar.

Úsek čtvrtý: tankodrom – asfalt zmizel, objevila se prašná, rozbitá cesta, po které jsme se drkotali následující 4 hodiny. Občas musí řidič nebo jeho pomocník vyskočit z autobusu a urovnat některý z vyčnívajících kamenů, abychom mohli pokračovat.

Natřásání nebralo konce. Po obědě v „zájezdním hostinci“, kde jsem poprvé ochutnal Dal Bhat, pokračujeme v cestě. Natřásání skončilo v 16:10, kdy jsme dosáhli cíle cesty městečko Arughat Bazar. Kdo si stěžuje na české silnice, měl by navštívit Nepál. Po krátkém přesunu a hledání vhodného ubytování, zakotvujeme v příjemném hotýlku. V předzahrádce si dáváme první večeři na treku. Stihli jsme se i osprchovat od prachu, který jsme nám dělal společnost většinu dnešního dne. Jedinou vadou na kráse hotelu, jsou jeho nízké dveře, zřejmě pro hobity. Už dvakrát jsem se je pokoušel hlavou zvýšit, ale nepodařilo se. Jen na hlavě přibyly dvě boule. V 22hod usínáme, zítra už nás čeká vlastní trek a tak se chceme pořádně vyspat.

Autor: Tomáš Čmuchálek | čtvrtek 24.11.2016 21:15 | karma článku: 16,97 | přečteno: 500x