Cestovní deník - Trek okolo Manáslu část 2. - Dlouhá cesta

Pro někoho normální dovolená, pro nás obyčejné lidi, zážitek na celý život. To je pro mne několik dnů po návratu z Nepálu, trek okolo Manáslu.

11.   Někde nad Asií                                 28.října  2016                    T=0

Poslední týden byl děs. V pondělí den před auditem byl v práci chaos. Do toho začala i moje cestovní horečka. Nejen, že jsem šílel, jak všechny věci „narvu“ do batohu, ale i vlastními osobními pochybnostmi o tom, zda mé síly budou stačit na trek.

V úterý pak přišlo balení. Po třech hodinách a 3 litrech potu jsem vše do batohů nacpal (1. nástřel). Pak středa – pochybnosti sílí, spím velmi málo a následuje přebalení a vážení batohů (2. nástřel).

Čtvrtek – v noci jsem byl v práci, stěhovali jsme zařízení. Opět přebalování batohů (3. nástřel). Už 3 dny mám žaludek jak na vodě a mluvím jen minimálně. Usínám už v 19.hodin. Ještě před spaním zabaluju do batohu svůj karbonový stativ, snad to přežije.

Ráno se budím už v 5 hodin a do odjezdu na letiště zbývá ještě 4,5hodiny. V posteli vydržím do 6ti hodin a pak vstávám. Dobaluji zbytek do příručních zavazadel  a v 9:30 odjíždíme směr Ruzyně. Přesně v 11:25 vystupujeme z auta před Terminálem 1.

Po příchodu na místo srazu se potkáváme s Vaškem. S ostatními mimo Miloše se shledáváme po 30ti minutách. Okolo 13.hodiny přicházíme k odbavení , které probíhá bez problémů. Nasedáme do letadla, kde už sedí poslední člen naší malé výpravy (Miloš) a v 13:50 se odlepujeme od vzletové dráhy v Praze.

Do Dubaje přilétáme na čas. Po výstupu nás Dubaj přivítá horkem a vlhkem. Po odbavení a krátké 1,5hodinové pauze, nasedáme na druhé letadlo směr Kathmandú. Na rozdíl od prvního letu je tento zcela vyprodaný.

12.   Někde nad Asií                                 29.října  2016                    T+1

Klidný let, kdy náš stroj ukrajuje kilometry na své noční pouti, naruší až svítání a následná východ Slunce. Poprvé vidíme zasněžené vrcholky hor. Škoda jen velkého oparu. Ta podívaná trvala jen chvíli, protože jsme začali klesat na přistání.

Po výstupu z letadla nastal ten pravý chaos. Vyplnit žádost o vízum, vystát frontu před úředníkem, zaplatit 2x40$, vystát druhou frontu a najednou stojíme venku před budovou a hledáme chlapíka s cedulí RADKA. Objevujeme jej záhy a následuje nástup do minibusu. Pak už poprvé zažíváme šílenství nepálských silnic. Jízda vlevo, neustálé troubení a chaos.

Za 10minut jsme na hotelu a odcházíme provést výměnu peněz z dolarů na nepálské rupie. Směnárník se mne pokusil okrást o 100$, ale nedal jsem se a za pár chvil držím v ruce štos bankovek. Po chvíli přicházejí i ostatní s obdobnou zkušeností. Dostáváme klíče od pokojů a jdeme se ubytovat.

Šárka odchází do sprchy, kde bojuje o teplou vodu. Nakonec vítězí pouze „na body“ – voda teče jen vlažná. Zkouším to i já, ale výsledek je stejný.

Ve 14.hodin odcházíme na prohlídku města. Je to děs. Úzké uličky, troubící auta, smog, prach, špína. Vyšplháme na Swayambhunath (Opičí chrám). Hodinu se procházíme po vršku a obdivujeme nádherné stavby. Všude okolo jsou trhovci, kteří nabízejí své výtvory. Někteří je zhotovují přímo na místě.

Po hodině se vracíme zpět na hotel a začínám přebalovat své batohy. Nakonec nám nosiči ponesou 15kg. I přesto má můj batoh neskutečných 18kg. Zatrolená fototechnika, snad se její „vláčení“ do hor vyplatí.

Zítra nás čeká 7hodinový přesun do Arughat Bazaru a tím i začátek treku. Zvládnu to? To se dozvím již brzy. Je 21:30 a my jdeme spát, máme za sebou dlouhý den a mnoho těžkých před sebou.

BOŽE OCHRAŇUJ NÁS!

Autor: Tomáš Čmuchálek | středa 23.11.2016 19:10 | karma článku: 17,48 | přečteno: 502x

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma: 17,92 | Přečteno: 301x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma: 20,18 | Přečteno: 332x | Diskuse| Fotoblogy

Tomáš Čmuchálek

Strasti a slasti fotografa zvířat

Roky jsem fotil krajinu, tady je to jednoduché, fotí se hodinu před východem Slunce a hodinu po východu.

20.1.2021 v 21:34 | Karma: 36,44 | Přečteno: 1738x | Diskuse| Fotoblogy

Dolomity 2019

Už od 10.října sledujeme předpovědi počasí pro oblast Dolomit. A pořád nám to nevychází, poslední možný termín je konec října, pak už hrozí, že horská sedla budou zavřená z důvodu napadnutí velkého množství sněhu.

16.11.2019 v 20:16 | Karma: 15,26 | Přečteno: 330x | Diskuse| Fotoblogy

Slovinsko a Alpy 2019

Přiblížila se nejkrásnější část roku, podzim. V roce 2018 jsme se stejně postiženým kolegou (bacil fotografování ), vyrazili na dvě fotovýpravy.

8.11.2019 v 19:57 | Karma: 30,89 | Přečteno: 1709x | Diskuse| Fotoblogy

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.