Lék na rebelující odboráře - žlutá štika

Taky vám odborářské tanečky lezou na nervy a znepříjemňují život? Kolik pracovních schůzek jste museli kvůli dvěma odvolaným stávkám zrušit? Kolikrát jste si vypisovali dovolenou? Kolik vás to osobně už stálo? Včera jsem jel autobusem do Českých Budějovic a napadlo mě, jak vyléčit odboráře z stávkových manýrů.

Tak předně, nevím jak u odborářů, ale u včel, jakmile nemají příliš co na práci, klesá snůška a tak, přestanou pracovat. Přestanou se starat o matku a zabezpečovat chod celého úlu. Začnou zakládat odbory. Staví odborová sídla, matečníky, ze kterých vzejde nový odborový boss - mladá matka. Ta stará holt musí z úlu pryč. Lékem na jejich stávkovou pohotovost je úl rádně provětrat, část rebelujících včel přeložit na jinou práci, přidat nevystavěné buňky a popohnat k práci.

Stav na českých železnicích připomíná úl přeplněný včel, které ztratily zájem o práci a ve stávkové pohotovosti čekají na pokyn svého odborového šéfa k revoltě. Jak jim ten úl provětrat a přinutit je k práci? Co jim tam pustit žlutou štiku?

Včera jsem jel na pravidelnou cestu z Prahy do Českých Budějovic se společností Studentagency. Tak za tuším 140 Kč člověk dostane následující komfort: Nový a čistý autobus, kožené sedadlo, zápujčku sluchátek a možnost sledovat film nebo poslouchat hudbu různých žánrů, wifi připojení zdarma, zdarma teplý nápoj, zdarma noviny ke čtení a možnost koupě dalších nápojů a občerstvení za velmi zajímavé ceny. Autobus jede na čas a cestující je po celou dobu obsluhován asistentkou.

Mám psát jakýho komfortu se dostane cestujícímu, pokud zvolí možnost cestovat s Českými drahami? Raději ne.

Závěrem, společnost Studentagency dokázala, že cestovat komfortně a levně jde. Námitky, že společnost poskytuje pouze lukrativní linky a omezený počet spojů jsou liché. Jakmile projeví cestující zvýšený zájem, linky jsou posíleny.

Zaměstanci společnosti Studenagency nestávkovali za výjimku ve zdanění svých benefitů a po státu nic nechtějí.

Proč není žlutá štika vpuštěna na koleje? Třeba by na Dráze měli rázem co dělat a přestali by přemýšlet o svých benefitech, ale o své budoucnosti.

A cestující? Ten by na tom jistě jen získal. Ale komu tu jde o prostého občana, který se chce jen dostat z bodu A do bodu B a nemá na to odbory?

Autor: Vladislav Chrastný | pátek 5.3.2010 12:53 | karma článku: 33,59 | přečteno: 1702x
  • Další články autora

Vladislav Chrastný

Král Jezevec

24.3.2020 v 13:10 | Karma: 13,47

Vladislav Chrastný

Král hulvátů

2.11.2014 v 20:05 | Karma: 38,96