Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RL

Lionel.r

5. 3. 2010 21:58
Jezdím s SA

od jejího vzniku a to jak po ČR tak do zahraničí a rovněž cestuji dráhou - pro upřesnění ÖBB a když není jině východisko i ČD a tak si myslím, že mohu něco říci. ( omlouvám se admirálům, bingům a dalším pohůnkům ČD).

Firmu Student Agency založil student Jančura na pomoc studentům při zprostředkování práce v Anglii. A jen prací a šikovností vybudoval "malé žluté impérium". Nabízí (zatím) jednoznačně nejlepší a nejlevnější servis v autobusové dopravě u nás. A je trnem v oku nejenom dopravcům, které už vytlačil (naposled ruská Asiana), ale už i jen potenciální konkurenci (ČD). Kdyby totiž jen z 50% uskutečnil na kolejích to, co plánoval, kraje by rychle přestali krmit nenasytnou krávu a začali by dotovat žluté vlaky. Žel, ČD si své místečko díky rudooranžovým hejtmanstvím pojistila na dalších 10 let.

Bojovníkům za ČD: vylezte z ulity, otevřete oči, projeďte se i něčím jiným. Vždyť cestování může být i krásné a příjemné!

Prohlašuji, že nejsem pžíbuzným p. Jančury a nejsem zaměstnancem SA.

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 22:20
Re: Jezdím s SA

až vyjede žlutý vlak SA tak se s ním rád svezu, zrovna tak žlutým busem. Bohužel, busy jezdím jen v regionální dopravě a tam to zatím statečný Jančura nikomu nepředvedl, asi to za dotace moc neumí

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 17:13
konkurence prospívá obecně

České dráhy zkrátka přezaměstnávají spoustu lidí. Znám z vyprávení, jak to chodí v depu. Matrace na kterých se zašívá. Jinde chodí "směna" píchat za ostatní, kteří jsou doma atd. ČD je velmi neefektivní a všichni to víme. Zuřivě se brání konkurenci, protože by ji zákonitě rozložila. Je to moloch, na který všichni doplácíme. Což o to doplácení na obslužnost Horní lhoty, to je samozřejmě nutnost, ale dotovat tuhle černou díru? Impuls pro lepší hospodaření je konkurence. To mi nikdo nevymluví. Se mnou se taky nikdo nikdy nepáral. Když v práci neuspěju, jdu. Proč to není jinde?

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 17:25
Re: konkurence prospívá obecně

to, že je na ČD přezaměstnanost, si dnes troufne tvrdit jen ten, kdo o věci neví nic, nebo jen opakuje co kdysi někde zaslechl. Naopak, zaměstnanců v provozu už se začíná nedostávat a množí se stížnosti, proč ta či ona služba na ČD  není. Viz čekárny na nádražích, kde už žádného nádražáka celý den nepotkáte, protože tam žádný není. V depu se dělá na směny a údržbáři tam musí být, jestli není do čeho píchnout a vše je opravené, možná se na chvíli zašijí, ale není to o tom, že celou noc nic nedělají, svou práci odvést musí. O odpíchnutí za někoho, tak to nebylo ani za komunistů natož dnes. Za peníze co stát platí, jsou ČD efektivní až až. Konkurence nic nevyřeší, po koleji může jet jen jeden vlak, nedá se předjíždět jako na silnici. Stát si přeje osobní dopravu dotovat, tedy ji dotuje a není to neúspěch.

0 0
možnosti
A

Alergik71

5. 3. 2010 16:37
Jak prosté

Myslím, že by stačilo aby státní byly koleje + semafory+.... Stejně jako dálnice+ semafory+..... Zbytek hezky nechat na konkurenci. A ano i konkurence na malých tratích. Prostě kdo bude chtít provozovat dopravu s nejmenší dotací a v dané kvalitě ten vyhrává. Jo a pokud budu chtít podporovat jednu dopravu na úkor druhé mám k dispozici daně - silniční a třeba železniční.... Jak prosté..

Protože dokud nebude konkurence tak bude ....ČD

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 16:48
Re: Jak prosté

Diky:-)

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 15:14
díky

Děkuji za rozvinutou diskusi nad mým příspěvkem. Shrnuji, nejsem ekonom, ani příliš "mladý", s dráhami jsem jezdil léta a velmi se jich zastvál. Udolal mě zcela nepřehledný a neustále se měnící systém slev - jeho rozdrobení a neustálé, v případě třeba kilometrické banky i dvojí za půl roku, zdražování jednotlivých komponent. Zkrátka mizerný marketing a nekvalitní až otřesné služby.

Na závěr vtip:

Jde babička s nůší dříví na zádech a jede okolo vlak. Strojvedoucí volá, "pojďte, babičko, my Vás svezeme!" "Dnes ne, panáčku, dneska spěchám!"

Hezké páteční odpoledne všem.

0 0
možnosti
MS

BingoXX

5. 3. 2010 15:27
Re: díky

jak se říká, kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.... slevy na ČD jsou jednoduché a přehledné, zejména pro toho, kdo má internet a normální mysl. Že se mohou jednotlivé parametry měnit je také normální, ale nikdy neplatí zpětně.

0 0
možnosti
JT

killy

5. 3. 2010 14:53
Jo, jo. Štika ! Dvakrát jsem s ní jel do Augsburgu.

Výborný !!!

Jen na okraj jsem zapátral, co se píše tady v diskuzi, když náhodou bourají:

"Ridici SA  jsou stejny prasata jako kamionaci, jedno pako horsi nez druhy"

"Nejvic se mi libi to, ze nedavno chtel management i se slavnym panem Jancurou zakazat stewardkam na zahranici vyuzivat predni sedacky pro cestujici, protoze jsou nektery linky ztratovy, tak aby mohli prodat 100% mist. A ted maji plnou hubu kecu. SA je nejzhovadilejsi prepravce, co jsem kdy videl. Jancura jen aby nabidl neco vic a vydelaval denne porusuje zakony CR o doprave, kdyz stewardky chodi po buse s salkama horkyho kafe. A kdyz je cajti vyjimecne stavi, nikdy nedostanou zadnou pokutu (pak by si aspon ty holky rozmysleli, jestli nekomu budou delat kravku nebo ne a riskovat zivot pro par drobnych). A nejlepsi je Jancura, vzdycky vystupuje jako rozumnej, solventni... a pritom je to hajz/*l, co pro prachy riskuje tolik zivotu => kazdy stewardky, ktera pro nej jezdi. Je to hnus."

0 0
možnosti
MP

admiral666

5. 3. 2010 15:07
Re: Jo, jo. Štika ! Dvakrát jsem s ní jel do Augsburgu.

Stewardky jsou obeti kapitalismu. Jizda busu je ukazkou dravosti trhu, kdy jednotlivec je jen ucetni polozkou a jeho zivot slouzi k generovani zisku.

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 14:32
zkušenosti

S ČD jsem jezdil deset let. Zažil jsem zpoždění, bordel, špínu smrad a neochotu. Dvakrát jsme zůstali v půli cesty, poslední spoj, nic nejelo, mašinka rozbitá. Mohl jsem zdarma zpět, ale já jsem chtěl být v bodě B, ne za půl dne tam, odkud jsem vyjel. Ze zákona nejsou CD odpovedny Vás dopravit do cílové stanice. Nemáte nárok vůbec na nic. Studentagency za zpoždění vrací část pěněz. I to jde.

S dráhami jsem přestal jezdit po dvojím zdražení kilometrické banky za půl roku. Stejná cesta s CD je mnohem drazsi a mnohem nekomfortnější.

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 14:26
konkurence umí divy

Když Studentagency začal jezdit trasu České Budějovice - Praha, začali i jiní dopravci nabízet noviny. Tady nejde jen o to, že jeden vyzobává, ale i to, že se vytváří konkurence. Za stejné peníze to šlo i snovinami. Třeba by u Drah šlo za stejné peníze mít aspoň čisté záchody, ne?

0 0
možnosti
MP

admiral666

5. 3. 2010 14:30
Re: konkurence umí divy

ty zachody ve vlakuspini nejaci poltergeisti, lesni zver, belphegor, nebo odborari?

0 0
možnosti
PM

KOLDAK

5. 3. 2010 14:15
Proč nejezdí Žlutá štika trasu Praha - Kamberk?

Když jsou tak dobří, mohli bychom mít kafíčko, noviny a internet i tady.

0 0
možnosti
VC

Ahenobarbus

5. 3. 2010 14:17
Re: Proč nejezdí Žlutá štika trasu Praha - Kamberk?

Protože do Kabmerka nevedou koleje :-)

0 0
možnosti
FP

forhend

5. 3. 2010 14:08
ÁÁ, mladý hošík...

Stačí...:-)

0 0
možnosti
A

Alergik71

5. 3. 2010 14:14
Re: ÁÁ, mladý hošík...

AAA starý kmet... Stačí...;-D

0 0
možnosti
MB

buxus

5. 3. 2010 14:01
Jen tak pro zajímavost....

... vyprávěl mi děda, že už za prvé republiky nabízel Baťa státu, že převezme ČSD, učiní z něj prosperující podnik (už tehdy tam šly státní dotace) a sníží ceny jízdného a přepravného. Neprošlo to už tenkrát. Důvod? Baťa si spočítal, že u ČSD je polovina zaměstnanců zbytečně - a ty hodlal propustit.

0 0
možnosti
MP

admiral666

5. 3. 2010 14:18
Re: Jen tak pro zajímavost....

Neco podobneho udelali v anglii a namnozily se nehody diky neudrzovane trati a neznasobeni kontroly odjezdu a prijezdu na trat... Holt soukromnik nepotrebuje dva signalisty, kteri se jisti AND logikou, ale staci mu jeden, ze. Profit. Modry profit. Modry tunel.

0 0
možnosti
  • Počet článků 67
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2558x
Autor je aktivním včelařem.