Chodím městem a dívám se za vrata – Jména hloupých na všech sloupích

Kladno není New York, aby jeho bulváry dnem i nocí nutně tonuly v záři tisíců bombastických neonových reklam, ale… Nějakou štábní kulturu by reklamy resp. reklamní poutače měly mít – třeba ty na kandelábrech veřejného osvětlení.

Reklama se na nás hrne doslova ze všech stran. Kde jsou doby, kdy na nás z televizní obrazovky jednoho či druhého černobílého programu vyskočil maximálně kreslený pan Vajíčko s jeho „vtipnou“ reklamou na striptýzové párky Bivoj nebo na bezporuchové mechanické stopky ze Sovětského svazu… Dnes reklamy najdeme na místech možných i nemožných – i na Kladně. Klasikou jsou stožáry veřejného osvětlení. Pro umístění reklamních poutačů, je to strategický výhodné místo, protože kolemjdoucí či kolemjedoucí hned uhodí do očí, ale…

Souhlasím s názorem, že svoje sdělovací poslání splňují, protože spotřebitele více zajímá výše slev produktů na nich uvedených, než jejich „minimalistické“ provedení, ale pardon... Dvě sololitové desky o rozměrech cca 50x70 cm ohnuté proti sobě kolem kandelábru a spojené v rozích kusem drátu, jsou ve 21. století na můj vkus hodně málo kreativní… A umělecký dojem nevylepší ani polep zářivě růžovými či brčálově zelenými reklamními plakáty, na kterých jsou přes celou plochu černě vyvedena procenta slev jednoho obchodu s elektronikou.

Tímto lajdáckým provedením reklamy dotyčný obchod dává najevo, jak si váží zákazníků – ono jim to stačí, hlavně, že jsou tam slevy… Ale budiž. Dovedu pochopit, že pro reklamu vysavačů je toto provedení plošné reklamy dostatečně. Co mi ale hlava nebere, že ji pro svoji předvolební kampaň využívají někteří vrcholoví politici. Ale možná je chyba ve mně, protože jsem nepochopil jejich ideu, že tak chtějí být blíž k prostému lidu…

P.S. Beru, že náklady na takovouto reklamu jsou minimální a výsledek je nemlich stejný, jako kdyby byla umístěna na stejném kandelábru, ale o dva metry výše na o poznání kulturněji zpracovaném, ale zřejmě dražším reklamním banneru… Pokud se autor – reklamní agentura, za svoje zvrácené „umění“ nestydí, tak by se pod něj měla podepsat! A také ten, kdo ji povolil umístit na stojany veřejného osvětlení a zaneřádil tak město. Nebo to doopravdy Kladeňákům stačí?

Autor: Luboš Chott | pondělí 12.3.2018 7:01 | karma článku: 9,32 | přečteno: 322x