Chodím městem a dívám se za vrata aneb Jak někteří kladenští politici využívají média...

Říká se jim mediální magnáti – není třeba je jmenovat, protože moc dobře víme o koho jde. Někteří svůj byznys využívají ke svému politickému zviditelnění a ovlivňování veřejnosti, ale… Děje se to i na kladenské politické scéně!

Masová média mají velkou moc – na vlastní kůži to poznal i Napoleon, který noviny nazval šestou velmocí. Někdy jsou média označována také jako čtvrtá moc v návaznosti na systém moci zákonodárné, výkonné a soudní. A věděli to také např. Rychlé šípy nebo Bratrstvo kočičí pracky, když mezi čtenáře rozšiřovali informace o Vontech a ježku v kleci.

Jako pouhý řadový občan, se o veřejném dění v městě Kladně dozvídám oficiálně pouze ze zpráv v „nezávislých“ kladenských periodikách, která poslušně papouškují to, co se hodí do krámu momentálnímu vedení kladenské radnice – říkám tomu óda na radost. Vlastní názor, který by glosoval aktuální dění v nich nenajdete. Proč?

Je směšné až trapné pozorovat, jak to či ono kladenské periodikum více či méně okatě spolupracuje s tím či oním kladenským politikem resp. politickou stranou resp. jak si politici po babišovsku rozebrali pod svá křídla kladenské „noviny“ a ty „tvrdí jejich muziku“, ale…

Kromě toho nám cpou do hlav svá moudra na stránkách stranických tiskovin, radničním Informačním měsíčníkem města Kladna počínaje a Kladeňákem, Kladenským měsícem či Kamelotem konče. A duálně také na svých internetových portálech či fb profilech. A ty si, občane, vyber, jestli budeš věřit Losnovi nebo Mažňákovi, ale…

Každá sranda něco stojí aneb nic není zadarmo či ruka ruku myje, jak je libo, ale... I média musí být z něčeho živa a tak jim politici za přízeň platí například reklamou na to či ono, ale...

V době, kdy města i občané šetří každou korunu, uzavřelo vedení města Kladna smlouvy na reklamu za víc než 6 milionů korun.

Hlavně prostřednictvím Divadel města Kladna a SAMKu si tak na přelomu roku objednalo například inzerci od společností Kamelot production s.r.o., která vydává Kamelot a Kladenský měsíc, a Kamelot mediální s.r.o. se společným jednatelem, dohromady  za 1,3 milionu korun.

Město si také objednalo bilboardovou propagaci za skoro 2,5 milionu korun mj. pro kulturní akce. Přitom například u Divadla aktuálně ani nevíme, kdy bude zase hrát.

Za takové peníze by se dalo pořídit 600 notebooků pro děti do škol, vysadit 600 stromů nebo postavit 120 parkovacích míst či třeba opravit 3000m2 asfaltu či postavit 15 nových víceúčelých hřišť.

Město se musí chovat jako řádný hospodář. Objednávání propagačních služeb v tomto objemu a v této době bez jasného přínosu z této reklamy pokládáme za vyhazování peněz.“ Uvedla na svém fcb profilu Anna Gamanová (STAN), toho času opoziční zastupitelka města Kladna.

A kromě toho všeho kolují kladenskou veřejností „zaručené“ kuloárové zprávy o všem možném i nemožném. A tak se zcela náhodou dozvíte, že za dekret na městský byt, se prý dává 80 tisíc korun tzv. do kapsy.

Nebo že výstavba Globusu prý byla rozhodnuta dávno předtím, než si tuto kauzu vzala většina politických stran za předvolební téma, a že v areálu bývalých kladenských mrazíren má prý něco velkého stavět jeden kladenský politik atd. atd.

P.S. Nedávno zemřel kladenský patriot a dlouholetý redaktor ČT Ota Černý. Na jeho počest naposledy položím jeho legendární otázku: A co na to občan?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Luboš Chott | sobota 6.3.2021 5:17 | karma článku: 7,86 | přečteno: 222x