Zeman kontinuálně posiluje, Švejnar a Fischer ztrácí

Volebními výzkumy k prezidentské volbě se věnují tři společnosti - Median, Sofres Factum a Sanep. Každá z těchto společností má odlišnou metodiku sběru dat, i vzorek na němž výzkum provádí. Výsledná data proto nelze vzájemně kombinovat, přesto z nich lze zachytit základní trendy.  

Podle dat všech tří společností je zřejmé, že Miloš Zeman za poslední půlrok takřka zdvojnásobil počet svých příznivců a jeho podpora kontinuálně roste. Důvodem je zřejmě stále probíhající kampaň "Zeman na Hrad", jejíž cílem bylo sebrat povinný počet podpisů pod Zemanovu kandidaturu.  Přestože se tak již stalo, Zemanova rozsáhlá billboardová kampaň pokračuje, stejně tak jako PR aktivity bývalého předsedy vlády. Zemanovi navíc pomáhá i fakt, že ČSSD do prezidentské volby nasadila Jiřího Dienstbiera, který pro velkou část voličů ČSSD nesplňuje představu o budoucím prezidentovi.
Podpora dosavadního favorita volby Jana Fischera v posledních týdnech mírně oslabuje. I zřejmě proto v poslední době Jan Fischer zintenzivnil své aktivity. Započal se sběrem podpisů pro svou kandidaturu a spustil svou billboardovou kampaň, která má tuto aktivitu podpořit.
Nejdramatičtější propad voličské přízně prodělal Jan Švejnar. Důvod se zdá zřejmý - voliči Jana Švejnara jsou zmateni tím, že jejich dřívější favorit se stále nerozhodl, zda bude skutečně kandidovat. Na vybrané voliče mohlo mít negativní vliv i Švejnarovo lavírování vůči ČSSD. 

V tuto chvíli se zdá, že o budoucím prezidentovi se rozhodne mezi těmito třemi jmény. Do prezidentských voleb však stále ještě zůstává relativně dlouhá doba na to, aby do ní někdo zasáhl i někdo další.

Text byl publikován na KampaňŽivě.cz, denně aktualizovanému webu věnovanému prezidentské volbě 2013.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: František Cerha | pondělí 30.7.2012 8:43 | karma článku: 11,49 | přečteno: 1237x