Obešli jsme se bez šrotovného, česká ekonomická genialita

Opět jsme byli lepší než Němci a naši brilantní ekonomové ukázali, jak se to má dělat. Před několika minutami mne pobavila na čtyřiadvacítce rubrika Tisk s novinářem, kde žurnalistka s krásnými vlasy vybrala mimo jiné článek, jenž se má zabývat tím, jak jsme byli ekonomicky zdatní, když jsme se narozdíl od Německa obešli bez té cesty do pekel, šrotovného.

Zde je vidět typicky česká, hloupá interpretace něčeho, co se v nedávné době ekonomicky odehrálo.

Předně si uvědomme, že koncern VW nastupuje do práce po svátcích dříve, než měl v plánu, protože je velká poptávka po jeho výrobcích.

Pokud mne má chabá paměť neklame, tak Škoda je jednou z VW továren. Když vypuklo šrotovné v Německu, které v těžké chvíli podrželo německé automobilky, nestačila Škodovka vyrábět Fabie, protože byla v Německu poptávka po malých automobilech,Němci se totiž zbavoali svých starších aut a kupovali si menšíi kvalitní vozy. Nevím, do jaké míry kvalitní, protože leckdo má s Fabiemi značné problémy.

A tak paradoxně český automobilový průmysl profitoval z německého šrotovného a byli to oprávě Němci, kteří podrželi i naši "jejich" fabriku.

Novinářka mluvila o českém automobilovém průmyslu. Zdá se, že se německá podpora vztahovalai na ostatní továrny, které také vyrábějí spíše malá auta.

Opět jsme zde narazili na naprosto hloupou ekonomickou interpretaci. Opět vzvítězila česká vyčůranost, která samozřejmě nedokáže popsat podstatu věci.

Samozřejmě že i v budoucnu bude v Čechách slovo solidarita v evropském, ale i vnitrostátním měřítku cizím pojmem.

Autor: Jaroslav Cempírek | pondělí 3.1.2011 9:10 | karma článku: 16,41 | přečteno: 1871x