- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Taky jsem si všiml. Ale jinak tam jsou krásné nápady !
doufám, že neučíte matematiku, geometrii nebo výtvarku. Protože jestli je tohle podobné L410, tak BMW Z3 se hodně podobá Trabantu. Viděl jste někdy třeba ATR 42, když už mluvíte o těch podobách?
průmyslu. Soudruzi na VHJ Aero a ministerstvu všeobecného strojírenství /speciál/ zřejmě dostali od GE dostatečně namazáno aby při výběru "strategického partnera" vybrali toho, který zarazil L610 a M602 a časem to zavřel úplně. V roce 1990 už bylo hotovo, jen to tak ještě nevypadalo.
Svůj podíl měl samozřejmě i pád ruských trhů, kdy Aeroflot, naftaři a horníci, provozující L410 v největším měřítku, neměli peníze ani na opravy, ale partnerství s GE byl konec.
Jestli chlapci z GE tady tehdy něco okoukali se nelze divit, jako "strategický partner" měli přístup ke kompletní dokumentaci, ale jen z celkové koncepce a vnějšího vzhledu asi nelze usuzovat na nějaké kopírování.
Když zadáte do počítače základní parametry malého dvoumotorového hornoplošníku, tak vám s velkou pravděpodobností vyleze kačena jako je L 410. Spíše bych věřil, že okopírují tříhřídelové řešení motoru M602.
Do značné míry máte pravdu - hoši z GE dostali tehdy volnou ruku a přístup k dokumentaci i ekonomickým kalkulacím výrobků. Let tehdy nedostal investiční úvěr na profinancování vývoje a výroby nových typů a vedení Letu dostalo úkol hledat jiné odběratele, než Rusko, ačkoliv tam zájem o naše letadla stále byl. A co se týče motorů - ty můžou být okopírovaný v jiných typech, kterých si na první pohled nevšimnete.
umazat to http na konci řádku