Děkujeme za pochopení.
CarolusMagnus
Autor má pravdu.
Taky jsem si všiml. Ale jinak tam jsou krásné nápady !
dolch
Opravdu se nestačím divit
doufám, že neučíte matematiku, geometrii nebo výtvarku. Protože jestli je tohle podobné L410, tak BMW Z3 se hodně podobá Trabantu. Viděl jste někdy třeba ATR 42, když už mluvíte o těch podobách?
slava kunst
V roce 1987 začala likvidace českého/československého
průmyslu. Soudruzi na VHJ Aero a ministerstvu všeobecného strojírenství /speciál/ zřejmě dostali od GE dostatečně namazáno aby při výběru "strategického partnera" vybrali toho, který zarazil L610 a M602 a časem to zavřel úplně. V roce 1990 už bylo hotovo, jen to tak ještě nevypadalo.
Svůj podíl měl samozřejmě i pád ruských trhů, kdy Aeroflot, naftaři a horníci, provozující L410 v největším měřítku, neměli peníze ani na opravy, ale partnerství s GE byl konec.
Jestli chlapci z GE tady tehdy něco okoukali se nelze divit, jako "strategický partner" měli přístup ke kompletní dokumentaci, ale jen z celkové koncepce a vnějšího vzhledu asi nelze usuzovat na nějaké kopírování.
Když zadáte do počítače základní parametry malého dvoumotorového hornoplošníku, tak vám s velkou pravděpodobností vyleze kačena jako je L 410. Spíše bych věřil, že okopírují tříhřídelové řešení motoru M602.
SID09
Re: V roce 1987 začala likvidace českého/československého
Do značné míry máte pravdu - hoši z GE dostali tehdy volnou ruku a přístup k dokumentaci i ekonomickým kalkulacím výrobků. Let tehdy nedostal investiční úvěr na profinancování vývoje a výroby nových typů a vedení Letu dostalo úkol hledat jiné odběratele, než Rusko, ačkoliv tam zájem o naše letadla stále byl. A co se týče motorů - ty můžou být okopírovaný v jiných typech, kterých si na první pohled nevšimnete.
názorový melírek
Re: opravte si url-copy, takhle je nefunkční
umazat to http na konci řádku
- Počet článků 220
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2113x