RegioJet má stále větší problémy

Je to zhruba dva a půl roku co na trh vstoupil první soukromý dopravce v úsek Praha-Ostrava. Společnost RegioJet Radima Jančury. Stalo se to poté, co stát zrušil dotaci dopravcům na tuto trať a uvolnil ji soukromým investorům. Jak ale čas ukázal, na RegioJet se kupí problém za problémem.

RegioJetinternet

 Společnost například nyní vyšetřuje inspektorát práce pro porušování zákoníku práce. I současní zaměstnanci holdingu si stěžují na šikanu ze strany zaměstnavatele. „Když klient napíše jakoukoli stížnost, automaticky nám strhnou peníze. I když může jít o vymyšlenou věc, nemáme šanci se bránit. A proč by si klient nestěžoval, když mu za to vrátí jízdné. Nebo nás nutí dělat přesčasy, které ale nedostaneme proplacené," upozornila mladá žena, která nechce být jmenována. Brněnskému deníku Rovnost se nezávisle na sobě ozvalo několik zaměstnanců brněnské firmy Student Agency do jejichž holdingu RegioJet patří, kteří se setkali prohlídkami osobních věcí, strháváním osobního hodnocení bez vysvětlení nebo neproplácením přesčasů. Velká nevole proti chování společnosti RegioJet se objevila na jejich Facebookovém profilu. „Milý Regiojete: Jedna věc je proklientský přístup a kvalitní servis, druhá je pak Zákoník práce. Pokud to vaše snižování nákladů oproti ČD, které podle vás okrádají stát, protože dostávají dotace(Vy "pouze" kompenzace za studenty, je dáno tím, že odrbáváte(okrádáte) vlastní zaměstnance, tak táhněte do háje. Zřejmě to není jen pomsta bývalého zaměstnance, jak R. Jančura vždy rád argumentuje, když se něco takového objeví, protože když si člověk zadá do google práce u RJ/SA, tak se tam toho ukáže tolik, že se dá v klidu tvrdit, že ta káva zdarma, z které jsou tak všichni unešení, se dlouhodobě platí z osobního ohodnocení zaměstnanců.“, píše například Daniel Šubrt.

 

Cestující si také často stěžují na zpoždění vlaku, které však neuvádí nikde na svých stránkách. Zpoždění vlaků Radima Jančury také nelze dohledat na stránkách Správy železniční dopravní cesty jako to jde u vlaků ČD. „Regiojet včera tři hodiny u Pardubic stál, sebevrah na kolejích. Ale na stránkách provoz bez omezení“, píše Michael Mráček. „Dobrý den, lze někde zjistit zpoždění vašich spojů během objednávky? Momentálně má IC1001 30 minut zpoždění a IC1002 20 minut, ale na hlavní stránce se píše, že se jezdí bez omezení. To je normální stav?“, píše pro změnu Petr Mareš. Největší problém však měla společnost v únoru letošního roku. Došlo totiž k výluce traťové koleje v Úvalech kde probíhala rekonstrukce. Některé vlaky proto musely jet odklonem přes Lysou nad Labem. To však nemohly udělat žluté vlaky, protože jejich strojvedoucí neměli poznání odklonové trasy. SŽDC je proto odmítala na tuto tra pustit a jejich vlaky nabíraly několikahodinová zpoždění. „U RJ jezdí strojvůdci, kteří nemají poznání tratě přes Nymburk a Lysou. Pan Jančura argumentoval prý tím, že nechápe proč by je měli mít, autobusáci taky neznají objízdné trasy. Toto řekl, před zástupcem Drážního úřadu na schůzi.“, píše dobře informovaný zdroj. Mluvčí pan Ondrůj na přímý dotaz, zda-li jejich strojvedoucí mají poznání na tuto trať odpověděl poněkud vyhýbavě. „Naši strojvedoucí, pokud jedou nějakou objízdnou trasou, musí mít její seznání, jinak by tam nemohli jet. V žádném případě nejezdí naše vlaky objízdnými trasami vedené strojvedoucími, kteří by pro tyto trasy neměli seznání. Opět je to zkontrolovatelné a dohledatelné podle jízd konkrétních vlaků, strojvedoucích a jejich seznáních.“, to však nevylučuje tvrzení, že jejich stojvedoucí na tuto trať nebyli vpuštěny.

 

Firma také čelí podezření, že si účtuje více peněz za kompenzaci studentů než mají uvedeno v ceníku. „U žákovského jízdného je zák. povinnost státu hradit jim rozdíl mezi plným obyčejným a žákovským, u všech dopravců, jak u vlaků, tak autobusů“, píše informovaný zdroj. Nicméně za loňský zdroj v rámci kompenzací společnost RegioJet získala 61 milionů korun což je mnohem více jak jejich konkurenti. Je tedy možné, že tato kompenzace je přehodnocená. Mluvčí ministerstva dopravy potvrdil, že toto podezření právě prověřují. Více se však vzhledem k probíhajícímu šetření odmítl vyjádřit.

 

V létě loňského roku měla společnost problémy s klimatizací, která v jejich vlacích opakovaně vypověděla službu. Cestující na problémy upozornili na internetu. "Přišla mi SMS, ve které oznamujete, že nejede klimatizace a doporučujete mi vybrat si jiného dopravce. Je devět hodin večer a já jedu zítra ráno. trochu pozdní oznámení", vzkázal RegioJetu Karel Rucki.

 

Firma také čelila kritice kvůli přepravě vozíčkářů. V loňské roce odmítla na krátkou dobu přepravovat nemobilní lidi a posílala je ke konkurenci. Radim Jančura však na dotaz proč společnost při rekonstrukci vozů nenechala plošiny do vozů vestavět odmítl odpovědět. RegioJet nedávno obdržel dalších 45 nově rekonstruovaných vozů a opět se v nich nenachází plošina.

Autor: Jan Cemper | sobota 12.4.2014 11:24 | karma článku: 24,64 | přečteno: 5982x