Vlaky nepojedou ale pláčete nad špatným hrobem

Odboráři ČD se probrali ze spánku. Dnes se rozhodli zastavit vlaky, proč se ale odbory ozvaly až teď? Zrovna tento státní podnik je mi trnem v oku nejvíce. Zde v tomto podniku se za těch 20 let pseudodemokracie utopilo moc peněz aniž by kdokoli nesl za tyto machinace zodpovědnost. Nevím přesně, kolik ČD státu prošustrovaly, vím však, že bordel mají ve vedení i účetnictví dodnes. Není se čemu divit, když vládu tvoří takoví experti...Experti na zlodějinu....

Dneska nejedu, byl by ze mě stávkokaz.

ČD k dnešnímu dni zaměstnávají pouhý zlomek těch, než kolik jich pracovalo pro podnik těsně po revoluci. Od té doby jsou zaměstnanci propouštěni a drží je trvale v nejistotě. Nákladní i osobní doprava jsou evidentně špatně nastaveny, protože prodělávají a podnik je v permanentní ztrátě. Čemu se divíte, páni odboráři, když jediné, co u vedení ČD vidíte, je to, jak si každý hrabe pod sebe.

Ve vedení podniku sedí manažerská ucha nebo "známé firmy", které mají zájmy ryze osobní. Státní podnik je, nedivme se tomu, příležitostí jak si nakrást a nenést zodpovědnost. funguje to nějak tak, že ČD dostanou od státu finance, vedení si vyplatí tučné provize a dluhy podniku nadále rostou. Vlaky chátrají a vozy jsou někdy v dezolátním stavu. Nebývá žádnou výjimkou, že vagonu nejdou zavřít dveře, nefungují okna ani topení, světla svítí jen těm, co mají štěstí a návaznost spojů bývá mnohdy vážným problémem.

Taky není neobvyklá situace, že do města vzdáleného 10 Km, v případě že se na trati musí přesedat, cesta zabere hodinu. Když jsem jezdil do školy, jezdil jsem vlakem, Měl jsem rád ty ranní cesty se spolužáky a přesedání mi nevadilo. Vyhovuje mi ten prostor, který si autobus nemůže dovolit stejně jako fakt, že v teplých měsících je ve vlaku daleko lépe.

Spoždění bývala vcelku normální, takže cesta se protahovala ještě více. Můj kamarád jezdil do stejné školy ze stejné vesnice na kole a prakticky pokaždé byl rychlejší, než vlak. Uznejte sami, že v tom případě je to ta nejpomalejší doprava vůbec. Pokud měly ČD kdy šanci to změnit, měly to udělat dávno. Ony však zvolily kocourkovský styl vedení.

Nejdříve se v haló-akci zmodernizovaly tratě, jako Přerov-Břeclav. Údajně to bylo proto, aby tudy mohly projíždět rychlovlaky. Nádraží se ovšem modernizovala všechna plošně, dokonce i zastávky vlaku, údajně pro větší bezpečí. V drtivé většině zmodernizovaných nádraží by rychlovlaky nikdy nestavily. Přesto se tu položily nové koleje, postavila nová nástupiště, nové zastávky, protihlučné stěny a lidem v blízkosti trati se vyměnila okna za plastová, osvětlení tratě starými reflektory se vyměnilo kompletně za nové. Vrcholem toho všeho bylo, že v každé vesnici, kde mají nádraží, vznily podchody pod kolejištěm, aby byla cesta na nástupiště bezpečná a neodfoukl vás projíždějící rychlovlak - to bylo tak ohleduplné, že? Co na tom, že to stálo moc peněz takže na rychlovlaky, které nejezdí dodnes, už nezbylo.

Státu vznikaly škody jako hrom, nikdo za ně však nenese zodpovědnost. Tehdy se odboráři neozvali, nestávkovali a souhlasili. Dnes si kladou podmínky za kterých budou vlaky jezdit, na což ze zákona sice mají právo, ale ptám se, co dělaly odbory těch 20 let, během nichž se podnik propadal stále více na dno? Co dělaly odbory, když kvůli nesmyslným investicím nebylo na platy zaměstnanců a ti byli posléze z různých důvodů propouštěni? Tehdy měli stávkovat, to ale ještě nebyla krize.

Ta je dnes a všichni si vzpomněli, jak se s nimi protiprávně a nespravedlivě zachází. Kladou si stále více podmínek. Já přesně nevím, jak to chodí, ale mylím, že mají na stavu drah podíl i ony samy. Dívaly se totiž, jak to všechno představenstvo podniku vede, vlastně rozkrádá a jistě si taky vzali podíl, protože jinak by nebyl důvod o tom držet hubu.

Nákladní doprava, ktrerá by při troše profesionality ve vládě a vedení mohla přenést část zátěže ze silnic na koleje, je na tom finančně taky špatně. Stačí se podívat na dálnici, kolik kamionů jezdí sem a tam, když se kodrcáme jejich kolejemi do zaměstnání. Opravy vozovky stojí stát další peníze, stejně jako stojí peníze kompenzovat ztráty ČD. Nic zde peníze nevydělává a celé roky se jen pláče, jak všude chybí. Otázka, kterou si nikdo z odborů nepoloží je, kam ty prachy všechny mizí?

Odbory bez opory, to je sice pravda, ale jen do určité meze, kde si ji zaslouží. Jde o morální věc, jako je právo zaměstnanců na lepší pracovní podmínky, na větší jistotu. Co je ale předmětem této stávky?

Ano, správně, jsou to prachy, které zmizely v minulosti a chybí dnes, v krizi. Vážení, přesataňte laskavě vydírat stát a jděte si udělat pořádek do vedení. Kdyby jste to udělali, dávno máte peňez dost. Dívat se, jak vám před očima rozkrádají podnik a pak se dožadovat peněz tím, že stávkou ochromíte dopravu lidí, to je vážně ubohost. Kdyby Odbory dělaly svoji práci dobře, nebyla by dráha v takové řiti, jako je dnes a nebyl by ani důvod stávkovat. Proč by ale dělal odborář vítr, když mlčení se mu tak vyplácí?

Dnes se jim vyplatí stávka, zítra se vyplatí zase zlodějina, kterou tiše akceptují a nechávají si za to platit. A zaměstnanec? Ten je zase bezmocný pěšák, který může akorát nadávat do prázdného vagonu, na prázdném nádraží a s prázdnou kapsou...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Radek Čelechovský | středa 15.6.2011 11:14 | karma článku: 23,84 | přečteno: 1554x