Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Vlaky nepojedou ale pláčete nad špatným hrobem

Odboráři ČD se probrali ze spánku. Dnes se rozhodli zastavit vlaky, proč se ale odbory ozvaly až teď? Zrovna tento státní podnik je mi trnem v oku nejvíce. Zde v tomto podniku se za těch 20 let pseudodemokracie utopilo moc peněz aniž by kdokoli nesl za tyto machinace zodpovědnost. Nevím přesně, kolik ČD státu prošustrovaly, vím však, že bordel mají ve vedení i účetnictví dodnes. Není se čemu divit, když vládu tvoří takoví experti...Experti na zlodějinu....

Dneska nejedu, byl by ze mě stávkokaz.

ČD k dnešnímu dni zaměstnávají pouhý zlomek těch, než kolik jich pracovalo pro podnik těsně po revoluci. Od té doby jsou zaměstnanci propouštěni a drží je trvale v nejistotě. Nákladní i osobní doprava jsou evidentně špatně nastaveny, protože prodělávají a podnik je v permanentní ztrátě. Čemu se divíte, páni odboráři, když jediné, co u vedení ČD vidíte, je to, jak si každý hrabe pod sebe.

Ve vedení podniku sedí manažerská ucha nebo "známé firmy", které mají zájmy ryze osobní. Státní podnik je, nedivme se tomu, příležitostí jak si nakrást a nenést zodpovědnost. funguje to nějak tak, že ČD dostanou od státu finance, vedení si vyplatí tučné provize a dluhy podniku nadále rostou. Vlaky chátrají a vozy jsou někdy v dezolátním stavu. Nebývá žádnou výjimkou, že vagonu nejdou zavřít dveře, nefungují okna ani topení, světla svítí jen těm, co mají štěstí a návaznost spojů bývá mnohdy vážným problémem.

Taky není neobvyklá situace, že do města vzdáleného 10 Km, v případě že se na trati musí přesedat, cesta zabere hodinu. Když jsem jezdil do školy, jezdil jsem vlakem, Měl jsem rád ty ranní cesty se spolužáky a přesedání mi nevadilo. Vyhovuje mi ten prostor, který si autobus nemůže dovolit stejně jako fakt, že v teplých měsících je ve vlaku daleko lépe.

Spoždění bývala vcelku normální, takže cesta se protahovala ještě více. Můj kamarád jezdil do stejné školy ze stejné vesnice na kole a prakticky pokaždé byl rychlejší, než vlak. Uznejte sami, že v tom případě je to ta nejpomalejší doprava vůbec. Pokud měly ČD kdy šanci to změnit, měly to udělat dávno. Ony však zvolily kocourkovský styl vedení.

Nejdříve se v haló-akci zmodernizovaly tratě, jako Přerov-Břeclav. Údajně to bylo proto, aby tudy mohly projíždět rychlovlaky. Nádraží se ovšem modernizovala všechna plošně, dokonce i zastávky vlaku, údajně pro větší bezpečí. V drtivé většině zmodernizovaných nádraží by rychlovlaky nikdy nestavily. Přesto se tu položily nové koleje, postavila nová nástupiště, nové zastávky, protihlučné stěny a lidem v blízkosti trati se vyměnila okna za plastová, osvětlení tratě starými reflektory se vyměnilo kompletně za nové. Vrcholem toho všeho bylo, že v každé vesnici, kde mají nádraží, vznily podchody pod kolejištěm, aby byla cesta na nástupiště bezpečná a neodfoukl vás projíždějící rychlovlak - to bylo tak ohleduplné, že? Co na tom, že to stálo moc peněz takže na rychlovlaky, které nejezdí dodnes, už nezbylo.

Státu vznikaly škody jako hrom, nikdo za ně však nenese zodpovědnost. Tehdy se odboráři neozvali, nestávkovali a souhlasili. Dnes si kladou podmínky za kterých budou vlaky jezdit, na což ze zákona sice mají právo, ale ptám se, co dělaly odbory těch 20 let, během nichž se podnik propadal stále více na dno? Co dělaly odbory, když kvůli nesmyslným investicím nebylo na platy zaměstnanců a ti byli posléze z různých důvodů propouštěni? Tehdy měli stávkovat, to ale ještě nebyla krize.

Ta je dnes a všichni si vzpomněli, jak se s nimi protiprávně a nespravedlivě zachází. Kladou si stále více podmínek. Já přesně nevím, jak to chodí, ale mylím, že mají na stavu drah podíl i ony samy. Dívaly se totiž, jak to všechno představenstvo podniku vede, vlastně rozkrádá a jistě si taky vzali podíl, protože jinak by nebyl důvod o tom držet hubu.

Nákladní doprava, ktrerá by při troše profesionality ve vládě a vedení mohla přenést část zátěže ze silnic na koleje, je na tom finančně taky špatně. Stačí se podívat na dálnici, kolik kamionů jezdí sem a tam, když se kodrcáme jejich kolejemi do zaměstnání. Opravy vozovky stojí stát další peníze, stejně jako stojí peníze kompenzovat ztráty ČD. Nic zde peníze nevydělává a celé roky se jen pláče, jak všude chybí. Otázka, kterou si nikdo z odborů nepoloží je, kam ty prachy všechny mizí?

Odbory bez opory, to je sice pravda, ale jen do určité meze, kde si ji zaslouží. Jde o morální věc, jako je právo zaměstnanců na lepší pracovní podmínky, na větší jistotu. Co je ale předmětem této stávky?

Ano, správně, jsou to prachy, které zmizely v minulosti a chybí dnes, v krizi. Vážení, přesataňte laskavě vydírat stát a jděte si udělat pořádek do vedení. Kdyby jste to udělali, dávno máte peňez dost. Dívat se, jak vám před očima rozkrádají podnik a pak se dožadovat peněz tím, že stávkou ochromíte dopravu lidí, to je vážně ubohost. Kdyby Odbory dělaly svoji práci dobře, nebyla by dráha v takové řiti, jako je dnes a nebyl by ani důvod stávkovat. Proč by ale dělal odborář vítr, když mlčení se mu tak vyplácí?

Dnes se jim vyplatí stávka, zítra se vyplatí zase zlodějina, kterou tiše akceptují a nechávají si za to platit. A zaměstnanec? Ten je zase bezmocný pěšák, který může akorát nadávat do prázdného vagonu, na prázdném nádraží a s prázdnou kapsou...

Autor: Radek Čelechovský | středa 15.6.2011 11:14 | karma článku: 23,84 | přečteno: 1554x
  • Další články autora

Radek Čelechovský

Korona aneb nástroj, jak nás obrat

Nestačím se divit, co se kolem děje v souvislosti s koronavirem. Klíčovým tématem je očkování, proočkovanost a podmínky cest do zahraničí. Koronavirus a jeho PR jedou na plné pecky.

16.7.2021 v 7:00 | Karma: 17,53 | Přečteno: 426x | Diskuse| Ekonomika

Radek Čelechovský

Situace na Ukrajině a na divokém západě

Zdá se mi, že celá Amerika spolu s EU chtějí pro Ukrajinu řešení, které se ovšem samotným ukrajincům moc nezamlouvá. Ukrajinci vědí mnohem přesněji, že nechtějí být součástí uskupení, ve kterém vždycky zastávali pozici levné pracovní síly a kriminálníků. Jak je všeobecně známo, kriminalitu vytváří samotný systém, ve kterém žijeme a je to tedy projev systémové chyby. Ono je ale takových chyb mnohem více, které dohromady produkují napětí ve společnosti a zdánlivě bezvýchodnou situaci.

10.4.2014 v 13:45 | Karma: 23,71 | Přečteno: 3810x | Diskuse| Společnost

Radek Čelechovský

Proč je válka standardem a krize realitou?

Život je to jediné, co ve skutečnosti na světě máme. Umí být nesnesitelný a těžký, což taky pro mnoho lidí dnes bohužel i je. Český národ to v minulosti nikdy neměl moc snadné a asi proto se tato tíha bytí přenáší jako nechtěné dědictví i do života lidí. Česko je srdcem Evropy a bývaly doby, kdy jsme na to mohli být hrdí. Dnes jsme vhodní jako místo pro rozmístění raket NATO, pro Americký radar, ani na jedno z toho ale časem hrdí nebudeme. Nesmíme podlehnout tlaku, naopak bychom se měli ztotožnit s principy, jaké prosazují humanisté a velikáni našich dějin. Tito lidé v Česko a jeho sílu skutečně věřili. Přitom ale musíme oddělit zrno od plev, abychom se nedopustili stejných chyb, jako porevoluční naivita mající za následek rozkradení republiky. Musíme se zaměřit na samotnou esenci svobody, pravdy a míru, která se topí v propagovaném světonázoru.

13.3.2014 v 20:36 | Karma: 18,17 | Přečteno: 768x | Diskuse| Společnost

Radek Čelechovský

Problémy které nás ničí

Svět je na konci se silami a s možnostmi, jak jej dále vést tímto sebevražedným směrem a všichni víme, co mám na mysli. Je toho tolik, že si každý snadno doplní pár důvodů, proč si myslet, že situace je vážná. Mnozí mají pocit, že jedna epocha je u svého konce a že je na čase zúčtovat. Účtovat ve světě, který utopil sám sebe v dluzích, je o to těžší, o kolik vyšší dluhy jsou, bohužel ale ty největší dluhy penězi nevyčíslíme.

11.3.2014 v 9:02 | Karma: 19,12 | Přečteno: 641x | Diskuse| Společnost

Radek Čelechovský

Co mi vadí na celém tom divadle jménem Ukrajinská krize.

Kyjevské odtržení od Ukrainy se nakonec vyhrocuje čím dál víc a USA si libují v dobře natrénované přípravě na válku, rozjíždí mediální dezinformační kampaň. Zda to válkou skončí, to je na každém z nás. Pravdou je že mezi námi nežije dostatek pamětníků války. Ti by se tak klidně na svět rozhodně nedívali, jsme ukolébaní. To co naši rodiče považovali za otravné vyprávění o chudých časech, je pro nás natolik vzdálené, že si představujeme celou věc dočista jinak. Jako bychom si chtěli zase hrát se sirkama na slamníku.

6.3.2014 v 15:50 | Karma: 34,14 | Přečteno: 6730x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Podruhé za týden. KLDR do Jižní Koreje opět poslala balóny s odpadky a výkaly

1. června 2024  16:16

Severní Korea poslala přes ostře střeženou hranici do Jižní Koreje další balóny s odpadky a výkaly,...

Nový masivní útok na ukrajinské domy a elektrárny. Střely letěly až ke Slovensku

1. června 2024  9:31,  aktualizováno  16:14

Sledujeme online Rusko v noci provedlo rozsáhlý útok na ukrajinskou energetickou infrastrukturu. Škody hlásí v pěti...

Slovenský ministr vnitra Šutaj Eštok je po Pellegrinim novým předsedou Hlasu

1. června 2024,  aktualizováno 

Vládní stranu Hlas-sociální demokracie (Hlas-SD) na Slovensku nově povede Matúš Šutaj Eštok. Funkci...

Senioři chtějí technologiím rozumět, motivuje je status „cool babičky“, říká expert

1. června 2024

Premium Čeští senioři stále více používají moderní technologie a mají zájem se v tom zdokonalovat. Nástroje...

  • Počet článků 166
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2137x
web counter