Záchody pro třetí pohlaví

Bavorsko zcela vážně uvažuje o tom, že na svých školách vybuduje záchody pro třetí pohlaví. Je to k smíchu, k pláči, nebo to nestojí za pozornost?

Obávám se, že za naši pozornost tento trend stojí a že je součástí širšího problému. Záchody pro třetí pohlaví jsou totiž pouze jedním z nejkřiklavějších vyjádření opouštění racionality a příklonu k lidskoprávní ideologii, což je pro naši civilizaci v poslední době typické.

Základem lidskoprávní ideologie je přesvědčení, že právo znamená nárok a že sebemenší skupina lidí má právo si svůj nárok prosadit vůči většině, která je povinna jí zařídit ničím nezdůvodněnou výhodu. Stejné přesvědčení říká, že hodnota osobního přesvědčení zakládá vyšší nárok, než hodnota objektivních faktů.

Zlatým dolem myšlenkovým a v důsledku i finančním se pro představitele této ideologie stalo to, co je každému člověku nejosobnější a nejvlastnější: Jeho pohlavní identita a sexualita. Osoby, které mají s výše uvedeným objektivní či subjektivní problém tak nově nejsou považovány za pacienty, nýbrž za onu skupinu oprávněnou žádat zvláštní zacházení.

Bylo zapotřebí souběhu více okolností, aby se kola lidskoprávního a genderového šílenství uvedla v pohyb:

Za prvé se setkala byrokratická a normovací mánie s mánií mít upraven paragrafovaným zněním zákona každičký detail lidského života. Stále nové a stále podrobnější normy Evropské unie i národních států vycházejí z perverzní představy, že ekonomika i společnost budou tím lépe a správněji fungovat, čím více konkrétními předpisy budou omezeny. V takovém prostředí připadá samozřejmé dotovat nejen tak specificky a do sebe zahleděné vysokoškolské obory jako gender studies, ale že i pro nepatrnou část populace se subjektivní či objektivní pohlavní odlišností je třeba uskutečnit a financovat zvláštní opatření.

Za druhé se setkal přepjatý individualismus s klasickou chamtivostí a sobectvím, což jsou dnes nikoli zavrženíhodné, nýbrž vzývané životní strategie. Spoustě lidí zkrátka přijde přirozené prohlásit se za výjimečné a požadovat výhodu oproti jiným, protože jsou přesvědčeni, že tak pouze využívají svých práv, v jejich vnímání tedy nároků.

Za třetí výše uvedené s velkou chutí kombinuje neziskový sektor, který si zvykl na dotace od společnosti stejně jako na to, že se střídá den s nocí. Pro neziskový sektor je neobyčejně výhodné zdánlivě objevovat stále nové skupiny lidí, které zdánlivě potřebují zvláštní zacházení, neboť tyto skupiny lze přiřadit k objektivně potřebným – například invalidům, na které stát outsourcuje přes ony neziskovky péči. Neziskovému sektoru tím vzniká další zdánlivý nárok na nové finanční zdroje. S neziskovým sektorem je úzce propojen sektor mediální a sociálních sítí. Média nové uvažování propagují články a rozhovory s jejich proponenty.  Facebook vám poté smaže malůvku, na které jsou označeny symboly pro muže a ženu za pohlaví a vedle uvedené symboly pro další pohlaví jsou označeny za duševní poruchy.

Za čtvrté je toto objevování nových práv pro nové lidi výhodné i pro státy euroamerického civilizačního okruhu. Vlády ve snaze předvést, že pro občany něco dělají, velmi vítají, mohou-li garantovat nová práva pro nové lidi. Tak se třeba v Německu už loni podařilo legislativně umožnit uvést třetí pohlaví už do rodného listu a příští rok se třeba přikročí k výstavbě třetího WC na školních chodbách.

Vraťme se k podstatě věci: Záchody pro třetí pohlaví jsou nesmysl, stejně jako je nesmysl samotné třetí pohlaví, či dokonce pohlaví neurčité a v čase kolísající – novotvar „genderfluid“.

Pro člověka existují biologicky i společensky toliko dvě platná pohlaví – muž a žena. Jedincům, kteří s tím mají subjektivní či objektivní problém dokáže dnešní lékařská věda pomoci nabýt jednu z uvedených platných identit. Kdo péči psychiatra či složenou péči více oborů medicíny vrcholící fyzickou změnou pohlaví nechce podstoupit, nemá právo po většinové společnosti žádat zvláštní zacházení.

 

Autor: Lukáš Burget | středa 30.1.2019 10:22 | karma článku: 42,14 | přečteno: 2987x