Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DB

Měl bych jeden dotaz....píšete..... Student gymnasia by měl vstřebávat dostatečné základy latiny.---------- a teď mi řekněte přesně co pro vás znamená terminus technikus....dostateční základy....a proč tu latinu....dokážete to vysvětlit?

Já mám spoustu protiargumentů..ale i jeden pro-argument....

0 0
možnosti
Foto

Naděje - ač malá:-). V loňském roce - třeba si šikovně dohledáte - vyšlo ve Víkendu MF Dnes zajímavé čtení s názvem Masarykovská maturita... septimáni si to dali s uznáním na nástěnku, uznali, že to byl úplně jiný level a světe div se- mnohem více směřovaný k praxi v obyčejném životě...jak si správně čistit zuby, jak se zachovat v situaci.... o tom, že v cizím jazyce nerozebírali jakousi zajímavou tehdejší aktuálnost z Anglie - tedy kde měla koncert Lady Gaga jako dnes - ale třeba Shkespeara, nebo spisy německých filozofů ... červenali se skoro studem, jak dneska mají život snazší...opravdu to uznali... pravda - připravujeme je k povrchnosti světa pro rychlý výsledek... s morálkou na zašším místě. Leš učitel je mág. A zmůže pořád ještě docela dost... o Cermatu a jeho kvalitách?... byl by to smazaný příspěvek.

v mnohém skutečný souhlasR^

1 0
možnosti
JP

Tak podle vás má škola nutit k biflování a zároveň se mají učitelé oceňovat podle toho, jak umí budit zájem žáku o vzděláním tj. motivovat k učení.

Taková škola dnes je. A je to špatně.

A je to špatně, protože to nerespektuje psychiku žáka - podobně jako kdyby lékař kašlal na anatomii. Jsou žáci, kteří se chtějí naučit určité věci, (jsou motivování vnitřně), a ti se budou sami od sebe snažit sehnat si o té věci co nejvíc informací. Na to, co jim vnucuje škola víceméně kašlou. Dnešní škole je násilím (a zbytečnou vnější motivací) vnucuje, co se učit nechtějí. Efektivita takového učení je prachmizerná.

Děti je třeba nechat, ať si sami najdou svou látku k učení a svého učitele.

Bohužel tohle nechápou především rodiče, protože si myslí, že co bylo podle jejich názoru dobré pro ně, musí být dobré i pro jejich děti. A to si myslíte zřejmě i vy, pane Šimek.

0 0
možnosti
Foto

škola doposavad pořád trochu staromilsky učí , aby se biflovali používat pátý pád při oslovování... pravda, byť je, chudák, na vymření...:-/,pane Plíva.

2 0
možnosti
PB

V prvé řadě ostranit tu pravicovou propagandu se kterou začínají už v nižších ročnících základních škol. Člověk by měl sám uvažovat místo toho aby mu do hlav cpali jeden názor.

0 1
možnosti
JB

Žádnou pravicovou propagandu nevidím, snad pseudopravicovou a spoustu levicové.

1 0
možnosti
  • Počet článků 645
  • Celková karma 19,07
  • Průměrná čtenost 1075x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!