Diskuse
Jen pro ekumenické křesťany
Děkujeme za pochopení.
F38r52a66n76t19i19š30e80k 88K30a72r55e70l 88L59a66d72i69s40l17a30v
Promiňte mi, že jsem četl váš článek, když ten je jen pro ekumenické křesťany. Zaujal mě jeden výraz: plastické myšlení. To si budu muset pamatovat, až se zase setkám s bezzásadovým křesťanem. Ohebná páteř, neslaný-nemastný, to znám. Ale člověk s plastickým myšlením? To je bomba!
B29o41h11u80m27í79r 26Š80i77m55e49k
Dík za diskusi!
Plastické myšlení? To není bezzásadovat, bezpáteřnost, ani beztvarost!
Platické myšlení je pohled na stejnou věc z několika různých úhlú.
Pokud mluvím o Bohu, jinak mluvím jako žid, jako katolík, jako evangelík, jako nevěřící... A všichni mluvíme o stejném Bohu.
J82a24n 49R53á46ž
Můj problém je v tom, že za nedílnou součást praktikování křesťanské víry považujete "bohoslužby". Tedy obřad, který má komusi prokázat, že účastníci tohoto obřadu dobře slouží Bohu. Což vychází z teze, že Bohu se má sloužit. S takový způsobem praktikování jsem se nikdy nemohl ztotožnit a tak jsem se domníval, že jsem ateista.
Oči mi otevřel indický mystik Bhagwan Shree Rajneesh, který řekl: "Křesťan pochopí poselství Ježíšovo až pozná, že mezi ním a Bohem nikdo není. Žádný kněz, žádný papež, žádný kazatel. Bůh je vše, co nás obklopuje a je součástí každého z nás. Tak kdo by měl zprostředkovávat náš styk s Bohem, když on je součástí nás všech"?
Z toho jsem si odvodil, že Křesťan slouží Bohu nejlépe tím, že žije tak aby byl prospěšný sobě, své rodině a společenství, ve kterém žije. A k tomu žádnou "bohoslužbu" nepotřebuje.
P.S. Být členem jakéhokoliv společenství lidí stejné víry je soukromým rozhodnutím každého křesťana. S tím nemám problém. Ale mám velký problém s každým, kdo tvrdí, že křesťanem je jen ten, kdo je členem nějaké církve!
B47o34h43u57m46í93r 89Š68i66m91e48k
Ekuména začíná mezi církvemi a bude pokračovat s křesťany mimo církve...
Kněze nepotřebuješ? Já tedy dialog se vzdělaným teologem potřebuji, protože nemám čas si veškeré vědění teologické prostudovat.
J54o38s63e17f 88K13r49o19u21p65a
Křesťanská církev je pouze samozvaný zástupce boha na zemi a spíše Boha svým pokryteckým pochlebováním odrazuje. Člověk církev nepotřebuje a s Bohem nelze rozmlouvat prostřednictvím jiných, to musí každý sám.
B94o91h38u14m10í20r 73Š33i71m56e49k
Asi bych přidal špetku větší tolerance.
Po ekuméně mezi církvemi přijde i na ekuménu s křesťany mimo církve.
A15d30a35m 45S95t58a83v34a
Byl jsem nedávno přítomen zádušní mši v Řimsko-katolickém kostele. Na závěr mše zazněly velice významné a důležité modlitební prosby za kdekoho, ale ne za nekatolické křesťany. Vyznělo mi to, jako by nekatoličtí /evangeličtí/ křesťané byli i v tomto prostředí vnímáni jako "nevěřící psi", jak si pomalu a jistě musíme na toto oslovení zvykat. Bojím se však, že při takovém křesťanském postoji to potom postihne všechny křesťany: i ty římsko-katolické bratry a sestry! I když, pravda, i nyní jsme svědky vzájemného islámského sunnitsko-šítského vyvražďování.
B50o42h24u34m41í70r 51Š24i48m60e79k
Někteří vědci jsou sto let za opicemi. Někteří kněží mohou mít stejné zpoždění za druhým vatikánským koncilem.
V73i40k42t80o51r 41S15o53u45č83e25k
I když chápu úsilí o jednotu, musím nesouhlasit. Na této věci záleží a nelze ji přehlížet. Víra či nevíra v reálnou přítomnost zcela mění způsob jakým věřící žije svůj život, zcela to mění jeho spiritualitu. Mezi největší ctnosti patří pro křesťany víra, naděje a láska. Ctnost víry také spočívá na víře v reálnou přítomnost. Reálná přítomnost je ustanovena na základě slov našeho pána Ježíše Krista. Otevřete svoje písmo a čtěte Jan 6.
Nechť evangelický bratr je věřícím a ne nevěřícím.
J83a69r33o80s67l95a42v 58N95á35p72r90s81t18e72k
Omlouvám se jako bezvěrec, že vám zasahuji do hovoru, ale nebylo by možné po dvou tisíciletích poněkud obměnit bohoslužebnou symboliku? Víte, kdysi to tak možná bylo, že pojídání ostatků a jejich zapíjení krví bylo považováno za nejvyšší formu uctívání, ale doba přece jen pokročila, na což už v devatenáctém století upozornil svým epigramem Karel Havlíček Borovský.
V48i82k13t90o15r 47S50o35u96č29e88k
Předně to není pojídání ostatků, protože to by naznačovalo, že jde o mrtvé tělo, ale podle katolíků jde o živého Krista. Je to nejvyšší forma setkání s Kristem a znamení podílu na jeho výkupné oběti - toto vychází ze starozákonních obětí. Toto je ustanoveno naším pánem Ježíšem Kristem na věky věků, a proto se to nikdy nezmění.
- Počet článků 643
- Celková karma 22,12
- Průměrná čtenost 1077x