Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FKL

Promiňte mi, že jsem četl váš článek, když ten je jen pro ekumenické křesťany. Zaujal mě jeden výraz: plastické myšlení. To si budu muset pamatovat, až se zase setkám s bezzásadovým křesťanem. Ohebná páteř, neslaný-nemastný, to znám. Ale člověk s plastickým myšlením? To je bomba!

0 0
možnosti

Dík za diskusi!

Plastické myšlení? To není bezzásadovat, bezpáteřnost, ani beztvarost!

Platické myšlení je pohled na stejnou věc z několika různých úhlú.

Pokud mluvím o Bohu, jinak mluvím jako žid, jako katolík, jako evangelík, jako nevěřící... A všichni mluvíme o stejném Bohu.

0 0
možnosti
JR

J95a50n 97R29á22ž

28. 6. 2014 12:59

Můj problém je v tom, že za nedílnou součást praktikování křesťanské víry považujete "bohoslužby". Tedy obřad, který má komusi prokázat, že účastníci tohoto obřadu dobře slouží Bohu. Což vychází z teze, že Bohu se má sloužit. S takový způsobem praktikování jsem se nikdy nemohl ztotožnit a tak jsem se domníval, že jsem ateista.

Oči mi otevřel indický mystik  Bhagwan Shree Rajneesh, který řekl: "Křesťan pochopí poselství Ježíšovo až pozná, že mezi ním a Bohem nikdo není. Žádný kněz, žádný papež, žádný kazatel. Bůh je vše, co nás obklopuje a je součástí každého z nás. Tak kdo by měl zprostředkovávat náš styk s Bohem, když on je součástí nás všech"? 

 Z toho jsem si odvodil, že Křesťan slouží Bohu nejlépe tím, že žije  tak aby byl prospěšný sobě, své rodině a společenství, ve kterém žije. A k tomu žádnou "bohoslužbu" nepotřebuje.

P.S. Být členem jakéhokoliv společenství lidí stejné víry je soukromým rozhodnutím každého křesťana. S tím nemám problém. Ale mám velký problém s každým, kdo tvrdí, že křesťanem je jen ten, kdo je členem nějaké církve!

0 0
možnosti

Ekuména začíná mezi církvemi a bude pokračovat s křesťany mimo církve...

Kněze nepotřebuješ? Já tedy dialog se vzdělaným teologem potřebuji, protože nemám čas si veškeré vědění teologické prostudovat.

0 0
možnosti
JK

Křesťanská církev je pouze samozvaný zástupce boha na zemi a spíše Boha svým pokryteckým pochlebováním odrazuje. Člověk církev nepotřebuje a s Bohem nelze rozmlouvat prostřednictvím jiných, to musí každý sám.

0 0
možnosti

Asi bych přidal špetku větší tolerance.

Po ekuméně mezi církvemi přijde i na ekuménu s křesťany mimo církve.

1 0
možnosti
AS

A31d68a37m 85S34t94a69v43a

28. 6. 2014 8:51

Byl jsem nedávno přítomen zádušní mši v Řimsko-katolickém kostele. Na závěr mše zazněly velice významné a důležité modlitební prosby za kdekoho, ale ne za nekatolické křesťany. Vyznělo mi to, jako by nekatoličtí /evangeličtí/ křesťané byli i v tomto prostředí vnímáni jako "nevěřící psi", jak si pomalu a jistě musíme na toto oslovení zvykat. Bojím se však, že při takovém křesťanském postoji to potom postihne všechny křesťany: i ty římsko-katolické bratry a sestry! I když, pravda, i nyní jsme svědky  vzájemného islámského sunnitsko-šítského vyvražďování.

0 0
možnosti

Někteří vědci jsou sto let za opicemi. Někteří kněží mohou mít stejné zpoždění za druhým vatikánským koncilem.

0 0
možnosti
VS

I když chápu úsilí o jednotu, musím nesouhlasit. Na této věci záleží a nelze ji přehlížet. Víra či nevíra v reálnou přítomnost zcela mění způsob jakým věřící žije svůj život, zcela to mění jeho spiritualitu. Mezi největší ctnosti patří pro křesťany víra, naděje a láska. Ctnost víry také spočívá na víře v reálnou přítomnost. Reálná přítomnost je ustanovena na základě slov našeho pána Ježíše Krista. Otevřete svoje písmo a čtěte Jan 6.

Nechť evangelický bratr je věřícím a ne nevěřícím.

0 0
možnosti
JN

Omlouvám se jako bezvěrec, že vám zasahuji do hovoru, ale nebylo by možné po dvou tisíciletích poněkud obměnit bohoslužebnou symboliku? Víte, kdysi to tak možná bylo, že pojídání ostatků a jejich zapíjení krví bylo považováno za nejvyšší formu uctívání, ale doba přece jen pokročila, na což už v devatenáctém století upozornil svým epigramem Karel Havlíček Borovský.

0 0
možnosti
VS

Předně to není pojídání ostatků, protože to by naznačovalo, že jde o mrtvé tělo, ale podle katolíků jde o živého Krista. Je to nejvyšší forma setkání s Kristem a znamení podílu na jeho výkupné oběti - toto vychází ze starozákonních obětí. Toto je ustanoveno naším pánem Ježíšem Kristem na věky věků, a proto se to nikdy nezmění.

1 0
možnosti