Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Mám dojem, že křesťanské hodnoty jsou stručně dány desaterem. A ač mnozí z nás se denně nemodlí, tak aniž by tomu věnovali mimořádnou pozornost, podle desatera více méně žijí..

2 0
možnosti
Foto

Nevěřící z toho desatera respektuje jen několik málo bodů. Těch, jejichž platnost byla, je a budou prospěšná za téměř jakýchkoliv okolností, bez vazby na víru v nadpřirozeno.

0 0
možnosti
MK

Otázek je mnoho, ale odpovědí málo. Bohužel, ti, co neznají odpovědi, dnes vládnou v Evropě a podle toho to vypadá.

Čím později dojde k výměně, tím radikálnější budou nástupci.

Za zcela malé pozornosti obsadili muslimové po volbách dvě čtvrti v Londýně. Otázka: takto pokojně vládu v Evropě předáme???

4 0
možnosti

Dík za dobré myšlenky! Ale osobní názor, jak dál, mi tu chybí. 

Půjdeme-li v intencích demokratické Evropy, pak většina vítězí a většina vládne. Pokud půjde o muslimy, pak bude záležet jen na nás, jak jsme je asimilovali a jak doopravdy oni přijali naši kulturu. Pak většině Evropanů asi nebude vadit, že nám tu budou vládnout muslimové proměnění naší kulturou, pokud Ježíš už Evropanům dnes nic neříká.

Zbývá jen otázka: Přijmou muslimové naši kulturu, když nepřijmou Ježíše Krista?

2 0
možnosti
Foto

Dobrý den. Pane doktore, Vy to možná vidíte jako jakési střetnutí - Kristus (kterého jsme údajně z našich srdcí a domovů vyhnali) vs. Mohemed (kerý se sem chce ač nezván vetřít a zaujmout Kristovo místo).

Já to spíš chápu jako střetnutí mezi zdravým rozumem a šílenstvím, mezi životem a kultem smrti, mezi tvořením a ničením, mezi vzdělaností a tmářstvím, mezi tolerantností a bezohledností, mezi násilím a mírností, mezi demokratickou svobodou a islámem, mezi současností a středověkem.

Možná se naše pojetí sice nemusí úplně vylučovat, ale jedno a totéž to taky není.

8 0
možnosti

Ano, ale budete si rozumět s muslimem? Lze se na této úrovni bavit s muslimem? Budete mít sílu se bavit s muslimem? Bude mít Evropa sílu postavit se islámu? Nebude islám životaschopnější a silnější?

1 0
možnosti
JL

Křesťanství sehrálo určitě významnou roli, ale prosím nezapomínejte na antiku. R^

2 0
možnosti

Ano, bylo by chybou zapomínat na židovskou éru nebo na řecké či římské filosofy.

1 0
možnosti
Foto

proč kladete pouze řečnickou otázku? A nesnažíte se odpovědět, jaké tedy jsou šance evropské kultury přežít.

0 0
možnosti

Odpověď mne zajímá od vás čtenářů.

0 0
možnosti
SB

Já osobně si nemyslím, že naše evropská kultura vznikla přijetím křesťanství. Domnívám se, že byla formována tradičním zemědělským způsobem života. Člověk mírného pásma musel šest měsíců tvrdě pracovat, aby se připravil na dalších šest měsíců zimy, kdy příroda nic nenabízela a on musel žít ze zásob. Proto v něm vznikla ta schopnost pracovitosti, spořivosti (nemohl do dvou měsíců po žních spotřebovat všechno, když věděl, že další žně budou až zase za rok). A to v něm vyvolalo i negativní vlastnosti, jako je hrabivost, která některým národům tropického pásma až do příchodu Evropanů chyběla, protože nebylo co shraňovat. Ty národy spolu třeba vedly i krvavé války o vodu nebo o pastviny, protože jejich země byly přelidněné, ale nehromadily majetek (například Polynésané).

Lidem z tropického a subtropického pásma příroda dávala vše potřebné neustále nebo téměř neustále. Pokud se vyskytly problémy s přelidněním, tak se prali o zdroje, ale tím to končilo.

Evropského člověk nezformovalo náboženství, nýbrž nutnost připravovat se v létě na zimu.

2 0
možnosti
Foto

Evropská kultura je specifická a možná nejvíce tím, že má antické kořeny. Co jí vytvořilo, byl společný jazyk, latina.

0 0
možnosti
Foto

Trubicové vidění světa

1 0
možnosti

Tak sundej brýle mámení a budeš vidět v širším spektru.

1 0
možnosti
  • Počet článků 637
  • Celková karma 27,91
  • Průměrná čtenost 1081x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!