Rozstřílej všechny okolo a založ si výhodné bankovní konto

Tak máme na internetu volně ke stažení novou domácí on-line střílečku. Zadarmo proto, že je na jemný způsob prošpikovaná reklamou od štědrých sponzorů - mega producenta deodorantů a jednoho z největších bankovních domů v ČR. Cíl hry je jednoduchý - čím více on-line hráčů postřílíte, tím větší jste kabrňák a dostanete se do tabulky top 20 výkonů. Když se u toho zapotíte, stříknete si dávku antiperspirantu do podpažní jamky a jedete dál. Pak si v rámci relaxace skočíte za roh do banky otevřít konto pro mladé od 15 do 30 let a začnete "žít život bez cenzury"…

Vynikající marketingový tah. Není nic jednoduššího, než přilákat mladé potencionální klienty a spotřebitele na střílečku zadara, navíc, když je v soutěži PlaysStation3. Na morální výchovu mládeže každý kašle. Rozhodující jsou vydělané koruny. Kdo by si mohl myslet, že to Rexona a KB dělají pro lásku k mladým. A kdyby, tak jim do vínku mohli zasponzorovat trochu humánnější projekt, než je on-line masakr ve virtuální stanici metra Muzeum. Nicméně je dost těžké si představit současného teenegera, jak paří gamesu, ve které má za úkol pomoci co nejvíce důchodcům do tramvaje, slepcům přes silnici a očistit co nejvíce ploch od grafitti. To by byla nuda i pro Rychlé šípy, natož pro pařmena 21.století. Marketingové oddělení KB to jen podtrhuje: "Cílem vstupu do tohoto projektu bylo oslovit mladé lidi v netradičním prostředí PC hry." Jóóó, takhle někomu ustřelit hlavu na eskalátoru, to je žůžo.

Potencionální nebezpečnost her tohoto typu je diskutabilní. Masakrování spoluhráčů ve stanici metra ale ke klidu a pohodě v duši hráče asi určitě nepovede. Spíše naopak. Netvrdím, že po pár týdnech strávených u compu, vytáhne frustrovaný teenager tátovu brokovnici ze skříně půjde to vyzkoušet na Muzeum v reálu. V současném světě ale tyto případy existují. Vystřílené základky za velkou louží i v Evropě nejsou ojedinělé. A když přeci jenom, nedej bože, k podobné tragédii dojde i v ČR? Třeba zrovna v metru, dva vyšinutí pařmeni games postřílejí pár důchodců a pak obrátí zbraně proti sobě? Jak to mluvčí oddělení marketingu okomentuje potom?

To nedokážeme mladé spotřebitele marketingově zaujmout jinak, než střílečkami? 

 
blogger #1195 © jan boettinger

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Boettinger | sobota 5.7.2008 17:40 | karma článku: 13,72 | přečteno: 1663x