Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Taky jsem jednou byla dyskalkulik.Matka mě ovšem začala ráno budit o hodinu dřív a tu hodinu jsem seděla a počítala, až se ze mě kouřilo. No a do týdne bylo po dyskalkulce.

3 0
možnosti
Foto

ano a o tom to je. Někoho škola nebo nějaký předmět, třeba jen kvůli učitelovi, nebaví a rodiče se postarají, aby byl dys a měl nárok na asistenta.

0 0
možnosti
Foto

V blozích a komentářích se nejvíce projevují dyslogici. Dyslogik je člověk, který umí číst i psát, kreslit, cvičit atd., jen mu není dáno logicky myslet. Např. pochopit, že nejprve je příčina a pak následek. A že existuje chronologický řetězec příčin a následků.

Kdo do této skupiny patří, si laskavý čtenář zjistí sám.

4 0
možnosti
Foto

jednoho vidím a hloupě se usmívá

1 1
možnosti
Foto

No vidíte a já jako dyslektik, dysgrafik a dysortografik opravují svého kanadského manžela v anglickém pravopise, a ho to neskutečně žere, neb je taky dyslektik.  ;-D Dokonce i kamarádi se bojí přede mnou dělat gramatické chyby, protože ví, že na ně rychle příjdu. ;-D 

Ve škole jsem žádné úlevy neměla, zato jsem na sobě hrozně dřela četbou a diktáty. Proto jsem jiné ve třídě předbíhala  rychlostí a správností, přestože byli nedys. Taky je to žralo. ;-D 

České školství bohužel neoplývá takovým luxusem jako třeba školství norské, kdy jeden žák může mít až 3 asistenty plně hrazené státem. Díky čemuž může při těchto a jiných poruchách stále chodit do normální školy a nikoho jiného tak nebrzdit v jeho rozvoji. Nemají totiž žádné praktické, zvláštní školy.

Zato mají polepšovny, pro děti s výchovnými, disciplinárními problémy, Na schovávání pod nějaké dys se v takových případech nehraje. V těchto školách je hodinová dotace snížena na polovinu oproti normální, zato ve zbylém čase musí tvrdě pracovat ve farmě, či v dílně pod vedením dospělého. Tak se naučí respektu k autoritě i vztahu k práci a přejdou je roupy na otravování.  

Jinak mě jedna soudružka odložila docházku kvůli ráčkování, díky tomu jsem mohla strávit další rok v MŠ sebevzděláváním , či četbou Jiráska a jiných českých klasiků. ;-DRáčkovala jsem rok poté, a ráčkuji lehce dodnes,  matka pokládala návštěvu logopeda za ztrátu času. Jinak to ráčkování(ambivalenci znělosti)  plně využívám v dalších 5 jazycích. bez jakéhokoliv nácviku.;-D

2 0
možnosti
ND

Za vašeho mládí toho nebylo víc, např. i to, že ne každej se pasoval na to, že všemu rozumí :-) a vykládal to do světa ;-D

3 0
možnosti
EVM

Milí diskutující,

problematika tzv. specifických poruch učení, tj. všech dys poruch je poměrně náročná. Ovšem pozor, mezi žáky, u kterých to vyšetření potvrdí jsou mimo intelektově podprůměrných i tací, kteří jsou schopni vystudovat střední školu bez větších úlev ze strany pedagogů.

Civilizovaná moderní společnost je vstřícná a miluje integraci, skoro to sklouzává k tomu, že ten, kdo bude normální, se ocitne na okraji zájmu. Dys zaměstnává spoustu lidí, včetně samotných učitelů, žáci jsou do určité míry omlouváni a chráněni. Mají o stupeň lepší známky a v devítce se jdou vyučit nejhůře v oboru kuchař číšník.

Za pár let zde tudíž nebude zedníků, tesařů a elektrikářů aj., a v jídelníčku pečlivě napsaném dys kuchařem běžně budeme číst  "RIBA na másle", neboť měkčení je jeden z projevů dyslexie.

Věřím však, že na MŠMT najdou řešení, kde v budoucnu zajistit dostatek řemeslníků. Třeba poté, až jim bude týden protékat WC a instalatéra bude nutno domluvit měsíc předem. ;-D

Hezký den...R^;-)

1 0
možnosti
PK

P51a40v21e83l 77K31u28l64a

9. 9. 2014 11:43

Jasně, dřív byl prostě "blbej na počty" a bylo.

Čekám, který dyscenzor mě smázne ;-D

8 0
možnosti
Foto

"Dysové" a "LMďáci" bývají většinou dost inteligentní, takže jejich vystoupení ze ZŠ v jedenácti letech je dost absurdní představa. Speciální metody a individuální přístup jim umožní zvládnout ZŠ, pak už často mohou jít dál sami, tím spíš, že čas hraje pro ně- jak jim dozrává CNS, leccos problematického se buď zlepší nebo docela vymizí.

Rovněž vžitá představa, že "když "není na učení" bude z něj šikovný řemesník, je zavádějící. Slušná část těchto dětí je naprosto "levá", což souvisí s jejich dg.  Navíc - jak by si třeba zmiňovaný truhlář - dejme tomu dysgrafik a dyskalkulik vypočítal, co a jak, jak by si udělal náčrt, to nemluvím o tom, jak by se vyučil, když součástí výuky tohoto oboru je rýsování ...Řemeslníci možná v něčích očích (v mých tedy ne) vykonávají méně náročnou práci, ale i ta si žádá své.

5 0
možnosti
Foto

sám mám dojem, že se s "dys" doslova roztrhnul pytel a pod tuto diagnózu se strká každý, kdo neprospívá, protože rodiče spíš skousnou, že mají dítě dys než jen nevnímavé.

3 0
možnosti
Foto

Vy ve své myšlence ovšem předpokládáte, že když je někdo "dys", že je jistě manuálně zdatný a šikovný. Jenže pokud se někdo nenaučí do pěti počítat, nebo napsat abecedu, je dost veliká pravděpodobnost, že se nenaučí ani záludnosti ukryté v rozbitých motorech, že si nebude umět spočítat rozměry vyráběné skříně, nebo že nepochopí, proč a jak zacházet s určitým druhem zboží v obchodě.

3 0
možnosti
Foto

Uvažuji, že "Pán Bůh" je spravedlivý. Co někde vzal, jinde dal. Budou ale i případy, kdy nedal a nedal.

7 0
možnosti
OK

Není to tak jednoduché. Pokud je někdo nějaký dys-, ještě to neznamená, že jeho intelektové schopnosti jsou až tak omezené. Ba naopak, může to být velmi inteligentní jedinec. Ostatně i takový Einstein byl spíše horší žák, dokonce občas plaval i v matematice, o fyzice nemluvě.

5 1
možnosti
Foto

samozřejmě se mezi nimi takové výjimky najdou, ale dnes se pod tuto indispozici nastrká každý, kdo ve škole neprospívá.

3 0
možnosti
  • Počet článků 991
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1289x
Jsme jako hokejoví brankáři. Naučili jsme se bez masky do střetnutí nechodit a jací doopravdy jsme, je těžko zodpověditelná otázka i pro nás samotné.

Seznam rubrik