Jednotná bodová hranice pro přijetí na střední školy? Ministr školství nesouhlasí

Problémem je skutečnost,že obrovské procento absolventů Středních škol neuspěje u maturity. Řešením by bylo zrušení povinné maturity. Maturitu by mohla nehradit jakási zkouška pro přijetí na Vysokou školu.

Jenže nejsem odborník,ale řádný absolvent jak Střední školy,tak školy Vysoké. Tak do toho mohu trochu mluvit.

"Odborníci" jistě namítnou tisíce důvodů,kde nemám pravdu.Od podivné tradice počínajíc, až k obecné úrovni Středních i Vysokých škol.

Úroveň vzdělání samozřejmě určuje úroveň celé společnosti. Ale nemá to většinou vztah k inteligenci společnosti,ale k úrovni pedagogického procesu,úrovni pedagogů a respektované ideologie dané společnosti.

Na co je nějaké maturita dobrá, když jen zkomplikuje celý proces vzdělávání ? Když někdo neudělá maturitu,tak je to ztracená existence a ztráta času i peněz ?

Musíme si uvědomit,že vývoj směřuje k celoživotnímu vzdělávání bez ohledu na nějaké maturity či tituly získané studiem. Kdysi jsem byl trpce poučen, že slovo "inženýr" či " doktor" může být i nadávka.

Na druhou stranu Vám každý poctivý absolvent jakékoliv školy potvrdí,že znalostí získané studiem na dnešních školách v současné praxi moc nepoužil.

Musíme být připraveni na fakt,že člověk za svůj život bude muset několikrát změnit své procesní vzdělávání bez ohledu na nějaké absolutorium jakýchkoliv současných škol.

Na tento požadavek není náš výchovný systém vůbec připraven.

Pořád máme nedostatek odborníků a některé obory jsou uzavřené pro jakékoliv "dálkové" či jiné druhy výuky. Například jde o zdravotnictví a jejich systém  "atestací". Nová generace musí vymyslet úplně odlišný systém odpovídající potřebám společnosti.

Vždy by měla být nejprve potřeba vzdělávání a teprve následně jakési budování a absolvování čehosi .Vše vidíme na nesmyslnosti jakéhosi přeškolování a doplňování vzdělání  prostřednictvím Úřadů práce. Zde jde o vyhazovaní obrovských částek,které poberou "prověřené" školící společnosti. Tudy cesta jasně nevede a vést nemůže.

Samozřejmě to bude cesta drahá a složitá. Jen zpravování osnov pro výuku podle současných pokynů není řešitelné. Odborné ústavy dnešní doby se dotace rádi poberou

. Vše vidíme na nákladech na zpracování právě těch nutných maturit. To jsou šílené peníze vyhozené z okna.V rámci EU by to mělo být vzdělávání jednotné a systém by měl zahrnovat i přeškolování imigrantů jak ze zemí EU,tak z okolního světa.

Máme volný pohyb pracovních sil ... a co dál ?

Ten současný boj proti imigrantům je nesmyslný  z hlediska potřeb společnosti. Je možno konstatovat,že nechápeme vůbec proces vzdělávání ve vztahu ke změněným podmínkám minimálně v zemích EU.

Zabýváme se řešením pseudoproblémů z populistických důvodů,které nemají smysl..Nikdo nepřemýšlí, jaký může být vývoj v příštích desetiletích a lpíme na zásadách platných v dobách Rakouska-Uherska před více než 100 lety.

Jsem přesvědčen,že mám pravdu a kritické hlasy ať si každý zodpoví sám před sebou.

Doba je jiná a potřeby jsou také jiné.

Musí se to změnit.protože úroveň vzdělávání v EU klesá a to není možné akceptovat.

A nějaká maturita problém opravdu nevyřeší.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Bedřich Dvořák | neděle 11.11.2018 1:59 | karma článku: 9,92 | přečteno: 291x