Hloupost našich představitelů nemá meze.

Žiji v Kolíně a Česká dráha a asi i radnice získala nějaké peníze z EU a tak se je rozhodla utratit. Je zde nádraží z minulého století a pro budoucnost již bylo nevyhovující.A tak se vyprojektoval Kolínský zázrak.

Raději jsem si nezjistil,kolik ty úpravy autobusového a vlakového nádraží budou stát. Bylo by mi zbytečně špatně.

Jezdím tutdy relativně často směr Praha.

A tak se několik let projekt připravoval a před nějakou delší dobou to začalo.

Součástí dřívějších nádraží byla logicky i pošta a nákladová část. Pamětníci pamatují ještě poštovní vozy za lokomotivou a nákladní vagon na zásilky. To měl každý vlak vyšší úrovně. A vše bylo již za První republiky Státní.Před poštou bylo i parkoviště a nedaleko bylo autobusové nádraží. Dnes se pošta vozí automobily.

Moc to nevyhovovalo,ale tak to dnešní inženýři vymysleli jinak. Parkoviště u pošty zrušili a klienti pošty si musí dát auta na placené parkoviště,pokud tam budou místa. Rezervace pro tyto účely žádná !

Nad hlavami cestujících v autobusech je betonová střechy nesmyslných tvarů a rozměrů. Lavičky jsou umístěny tak,že na ně prší. Ve světě je již pomalu standardem,že na takovéto střechy se montují solární systémy, které dopravní systém dokáží  napájet. Myslím,že to tady nepůjde namontovat ani dodatečně za vyšší náklady. Nádraží s tím asi nepočítá také.

Místo stávajícího autobusového nádraží se udělalo placené parkoviště,které je již dnes přetíženo.

Budova nádraží je taková Potěmkinova vesnice. Za obrovské peníze se omlátily stěny a zazdily otvory,aby se vyzdily otvory nové a vše se obložilo nějakým materiálem typu sádrokarton vyšší úrovně.

Plocha zůstala stejná neb půdorys se nemohl nafouknout. Služby se také nezměnily.

Jsou lidé,kteří jsou z této stavby nadšeni a čekají na slavnostní otevření.

Mě se tam nelíbi z hlediska architektury nic. Samozřejmě mají České dráhy velký pozermek k dispozici po obou stranách kolejí. Tunel po kolejemi je tam také. Proč se nepostavilo nádraží na druhé straně s obrovským parkovištěm a pohled hyzdí jen obrovská hromada železného šrotu ? Asi to Dráha již dobře prodala.

Jsem přesvědčen,že to je jen hurá akce, aby se peníze utratily za nesmyslné výtvory s obrovskými náklady. Odhaduji,že tak 50 % peněz je odkloněno !

Přitom se peníze mohly použít na výstavbu nového,vyššího mostu a rozšíření kolejiště o jednu rychlostní kolej. To necháme dalším generacím-ať si to vyřeší,že. Rychlostní vlaky na dvokolejné trati jezdí opravdu obtížně.

Podívejte,jak řeší kolejovou dopravu v Číně na malém městě.

https://www.youtube.com/watch?v=nGuSP4x1ywM&feature=push-u-sub&attr_tag=49WlPplH0EkQtdPN%3A6

Mimo nádraží uvidíte i krásu dnešního života v Číně. Tady se již nechodí v modrákách a nepracuje za hrstku rýže. U nás jsou většinou ukazovány jen lži o jejich životě.

Přeji hezké poučení.

 

 

 

.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Bedřich Dvořák | neděle 22.9.2019 13:15 | karma článku: 19,35 | přečteno: 1014x