Medializmus

Žijeme ve zvláštní době. Tvrdí nám, že je to kapitalizmus. Jenže politici rozhodují o tom, co a jak se bude vyrábět a komu se to pak smí prodávat. Máme pravidla koho, jak a za kolik smíte zaměstnat. Vlastně jsme totálně sešněrovaní a to nejen v podnikání. Ovšem politici na své geniální návody, jak páchat dobro většinou nepřijdou sami. Zásadní roli zde hrají média.

Vzniká zde mediokracie, která manipuluje s lidmi a tzv. veřejným míněním. Ve vlnách vyvíjí nejrůznější tlaky a spouští kampaně, které se řídí několika zásadami. Není mi jasné zda je to živelné, či záměrné, nicméně některé základní východiska se opakují stále dokola:

Lidé si nic nepamatují...

Kde je těch 150 bojových ruských vozidel z východní Ukrajiny. Všechna media nás dva dny krmila zprávami o nich. USA se před měsícem kasali, že ukážou družicový záběr letu rakety, která sestřelila Malaysijské letadlo. Takže raketu o velikosti pár metrů letící několik desítek vteřin zachytit lze, ale konvoj pohybující se několik dní družice nezachytí?
No možná má Rusko novou stealth technologii, která schovává bojová vozidla a vojáky tak dokonale, že je vidí jen propagandisté ukrajinského pravého sektoru.

Dnes po této informaci ani pes neštěkne, nikdo jí řádně nepotvrdil ani nevyvrátil. Nicméně pocit, že Rusko vtrhlo na Ukrajinu je vyvolán.

Tato zásada se opakuje prakticky každý den. Opakovaně se na nás valí neověřená fakta. Nikdo z „novinářů“ se nenamáhá nad nimi alespoň elementárně zamyslet. Dát je do souvislosti s ostatními známými skutečnostmi či se k nim nedejbože vrátit, když se prokáže jejich nesmyslnost.

Vhodná“ informace a její „nevhodné“ vyvrácení se zveřejňují zcela asymetricky...

Tedy když už k tomu nakonec dojde.

Možná si vzpomenete na „kauzu“ postižené holčičky, kterou v USA vykázali z KFC, protože údajně svým vzhledem strašila ostatní děti. To byl článek na titulku. Dokonce i KFC se v první vlně zaleklo a poslalo nemalé odškodnění. Člověku s kritickým myšlením by jistě mělo být podezřelé, že by v současném hyperkorektním USA mohlo dojít ve fastfoodu k takto popisované události. Pak KFC rozjelo interní pátrání. Najednou se začaly objevovat nejasnosti. Nakonec se prokázalo, že si „událost“ rodina vymyslela. Původně ji zveřejnila na sociální síti, následně ji nasdílelo tisíce „fanoušků“ až se z toho stala zpráva no.1. Je signifikantní, že rozřešení celé kauzy se samozřejmě na titulní strany už nedostalo.

Ve výčtu je možno pokračovat. Otázkou je zda to má význam. Současný svět mi totiž připomíná panoptikum popisované v textu jedné písně Jarka Nohavici: „Dejte mi do ruky mávatko a ukažte mi pak správný směr a já budu mávat, mávat a mávat.“

V minulém režimu tak překvapivě aktuálně, reagoval i na současnost...

Metody mi jsou zřejmé, příčiny a cíle už méně...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Baubín | pátek 22.8.2014 12:32 | karma článku: 17,69 | přečteno: 371x
  • Další články autora

Petr Baubín

Cenzura na Facebooku

10.5.2017 v 22:50 | Karma: 22,73

Petr Baubín

CSU pohřbívá Andělku Merkel

7.11.2016 v 16:51 | Karma: 36,41

Petr Baubín

Lži o EET

4.10.2016 v 15:51 | Karma: 39,33

Petr Baubín

U smraďocha

4.4.2016 v 0:00 | Karma: 21,19