Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

Minulý měsíc jsem tam byla a doprava se mi zdála senzační, vlaky jezdily i Šinkanseny co 15 minut, zpoždění bylo jen jednou a to 5 minut. Nádraží ve městech obrovská, tramvaje poněkud historické, ale je to takové milé. Nejsou hulváti jako někde, ale zdvořilí a ukáznění, všude absence košů na odpadky a nikde žádný nepořádek.

0 0
možnosti
BM

K poslední větě odstavce 13.

Lizol je polsky, česky je lyzol.

0 0
možnosti
DN

Je to už 8 let, co jsem navštívil Japonsko, ale moje dojmy z místní dopravy jsou zcela opačné. Byl jsem její efektivitou doslova nadšen a nikde jinde snad kromě Švýcarska jsem něco podobného neviděl.

Pravda - jízdné jsem řešit nemusel. Jako turista jsem si prostě koupil síťovou jízdenku JR pass na celou dobu pobytu za velmi slušnou cenu, která platila i na většinu Shinkanzenů. Platil jsem párkrát metro, výjimečně nějaký ten autobus a párkrát, když trať provozoval soukromý dopravce (bohužel tohle tam mají stejně špatně jako u nás, ale naštěstí tam soukromníci jezdí jen na zapadlých lokálkách, ne na páteřních rychlících jako u nás). A nepřišlo mi, že by to jízdné bylo nějak drahé, rozhodně levnější, než jsme zvyklí na západ od nás.

Zpoždění takové, že by to mělo vliv na ujetí přípojů, jsem tam zažil jednou na lokálce v horách, kde měli trochu omezené možnosti křižování a náš vlak jedoucí proti špičce to trochu odnesl. Všichni zaměstnanci dráhy z toho byli dost nešťastní a hrozně se omlouvali - bylo vidět, že je to něco, co se stává výjimečně. Pak jsem ještě zažil sebevraha na příměstě v Tokiu - naštěstí už večer mimo špičku. Nejezdilo se asi 40 minut, ne 2 hodiny jako je běžné u nás. Jinak vše na minutu přesně jako v metru.

Ano, některé vozy byly starší, některé byly zase nové. Železniční vozidla vydrží obecně déle, než silniční, tak když slouží dobře, není důvod je zbytečně nahrazovat. Tramvaje jsem tam potkal snad jen v Hirošimě a to je spíš atrakce než seriózní dopravní prostředek. Systém placení v autobuse mi naopak přišel geniální, protože se placením nezdržuje při nástupu a nemusím řidiči vysvětlovat, kam to vlastně jedu, ale při výstupu už jasně vím, kolik budu platit a podle toho si odpočítám drobné, které jen vhodím do kasy.

0 0
možnosti
Foto

Já nevím, ale nic tak zarážejícího jsem se v článku nedočetl. OK, není integrace, o zpoždění se informuje, platba za lístek 20-40 korun (cože?) a jsou užší nástupní ostrůvky. Zřejmě posuzujete hromadnou dopravu podle Prahy, protože na skutečně regionálních tratích jsou běžná vlaková zpoždění kolem hodiny (zkuste si trasu Ostrava-Brno nebo stačí Ostrava-Olomouc), většina regionálních vlaků dojíždí naprosto standardně zpožděná a nikdo s tím nic nedělá. Pokud je někde dlouhodobá oprava na trati, o které se ví měsíce, tak se stejně do grafikonu nezavede, ale vlaky z Ostravy do Prahy (a to myslím Pendolino) dojíždí standardně zpožděné o 15-20 minut a "jakoby se nechumelilo". Mezistátní vlaky? Leta letoucí jsem jezdil z Budapeši do Ostravy a přesedal v Břeclavi, kam nikdy, náš český, vlak nedojel včas. Občas navazující vlak počkal a pak měl logicky taky zpoždění, několikrát nepočkal vůbec. Když se na soupravě něco pokazí, přijede vlak, který ještě pamatuje devadesátá léta, často bez funkční klimatizace. O vlacích typu RegioJet nemá cenu psát, ty již často do Ostravy přijedou zpožděné a pak do Prahy ještě více, protože "na trati má přednost (zpožděné) Pendolino". Nedovedu posoudit rozdíl mezi Českem a Japonskem, protože tam jsem nikdy nebyl, ale vlaky jezdím v posledních letech po naší zemi hodně a je to bídné. Co funguje relativně dobře (uměrně propustnosti silnic a dálnic) je meziměstská autobusová doprava, co musím pochválit, městskou hromadnou dopravu máme v Ostravě na naprosto špičkové úrovni. Ale věřím, že to se bude v Japonsku (kde navíc mají některá tamní města tolik obyvatel, co celá naše republika) taky asi město od města lišit. Tolik tedy jen pár postřehů. Děkuji za zajímavý článek, ale růžové brýle bych našim čtenářům raději nenasazoval

1 3
možnosti
JH

Hmm, pak jsme asi nečetli stejný článek. Pokud jste si všiml, tak až na jednu dvě zmínky o Šinkanzenu se týká městské hromadné dopravy, ne meziměstských vlaků. A ten popis mi opravdu příšerný přijde.

Mimochodem - i při cestách po Evropě jsem byl už mnohokrát nucen konstatovat, že naše MHD (plus navazující příměstská) je opravdu jedna z nejlepších v Evropě (a podle článku možná i na světě).

4 0
možnosti
TT

A to jste zapomněl zmínit, že ten šinkansen je na rozdíl od ostatních prostředků dotovaný.

1 0
možnosti
JU

Velmi poutavé čtení, děkuji za něj. Že je to až takhle špatné, to by mne opravdu nenapadlo... Škoda, že jste nenapsal trochu konkrétněji ceny Šinkanzenů, aby si člověk udělal představu, jak velkou díru do peněženky to může dělat...

2 0
možnosti
Foto

Ešte lepšia je regionálna doprava v Čiernej hore prípadne v niektorých oblastiach Grécka atď.

1 0
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2317x
Jsem jedna desetimilióntina tohoto státu, stejně jako vy a ostatní občané tohoto státu.

Seznam rubrik