Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
J10a71n 84U36r17b32á19n30e96k
Velmi poutavé čtení, děkuji za něj. Že je to až takhle špatné, to by mne opravdu nenapadlo... Škoda, že jste nenapsal trochu konkrétněji ceny Šinkanzenů, aby si člověk udělal představu, jak velkou díru do peněženky to může dělat...
T13o84m48á28š 19T82a59t64í63č22e35k
A to jste zapomněl zmínit, že ten šinkansen je na rozdíl od ostatních prostředků dotovaný.
J61a59n66a 19M89e25l86i78š59o27v85á
Ešte lepšia je regionálna doprava v Čiernej hore prípadne v niektorých oblastiach Grécka atď.
R66o50m70a47n 86P92o27t34o70c72z20n74ý
Já nevím, ale nic tak zarážejícího jsem se v článku nedočetl. OK, není integrace, o zpoždění se informuje, platba za lístek 20-40 korun (cože?) a jsou užší nástupní ostrůvky. Zřejmě posuzujete hromadnou dopravu podle Prahy, protože na skutečně regionálních tratích jsou běžná vlaková zpoždění kolem hodiny (zkuste si trasu Ostrava-Brno nebo stačí Ostrava-Olomouc), většina regionálních vlaků dojíždí naprosto standardně zpožděná a nikdo s tím nic nedělá. Pokud je někde dlouhodobá oprava na trati, o které se ví měsíce, tak se stejně do grafikonu nezavede, ale vlaky z Ostravy do Prahy (a to myslím Pendolino) dojíždí standardně zpožděné o 15-20 minut a "jakoby se nechumelilo". Mezistátní vlaky? Leta letoucí jsem jezdil z Budapeši do Ostravy a přesedal v Břeclavi, kam nikdy, náš český, vlak nedojel včas. Občas navazující vlak počkal a pak měl logicky taky zpoždění, několikrát nepočkal vůbec. Když se na soupravě něco pokazí, přijede vlak, který ještě pamatuje devadesátá léta, často bez funkční klimatizace. O vlacích typu RegioJet nemá cenu psát, ty již často do Ostravy přijedou zpožděné a pak do Prahy ještě více, protože "na trati má přednost (zpožděné) Pendolino". Nedovedu posoudit rozdíl mezi Českem a Japonskem, protože tam jsem nikdy nebyl, ale vlaky jezdím v posledních letech po naší zemi hodně a je to bídné. Co funguje relativně dobře (uměrně propustnosti silnic a dálnic) je meziměstská autobusová doprava, co musím pochválit, městskou hromadnou dopravu máme v Ostravě na naprosto špičkové úrovni. Ale věřím, že to se bude v Japonsku (kde navíc mají některá tamní města tolik obyvatel, co celá naše republika) taky asi město od města lišit. Tolik tedy jen pár postřehů. Děkuji za zajímavý článek, ale růžové brýle bych našim čtenářům raději nenasazoval
J76a31r17o63s46l71a86v 72H46o59r58á73k
Hmm, pak jsme asi nečetli stejný článek. Pokud jste si všiml, tak až na jednu dvě zmínky o Šinkanzenu se týká městské hromadné dopravy, ne meziměstských vlaků. A ten popis mi opravdu příšerný přijde.
Mimochodem - i při cestách po Evropě jsem byl už mnohokrát nucen konstatovat, že naše MHD (plus navazující příměstská) je opravdu jedna z nejlepších v Evropě (a podle článku možná i na světě).
- Počet článků 39
- Celková karma 35,51
- Průměrná čtenost 2274x