Hovory z Avie - Honza

Zajímá vás, od kdy brázdí Amálka cesty i necesty? Proč byla vybrána, jako expediční vozidlo? Kde už všude byla, a kam se dál chystá? Na tyto a další otázky odpovídá její majitel Honza v našem novém  audiopořadu „Hovory z Avie".

V rámci příprav cesty do Jižní Ameriky jsme se rozhodli vás seznámit s radostmi i strastmi cestování devítičlenné posádky v expediční Avii Amálce pomocí textů o cestách minulých, které budeme prokládat články a rozhovory s jihoamerickou posádkou na téma cesty následující.

 

Jako svoji první oběť jsem zvolila osobu nejpovolanější, bez které by nebyla ani Amálka, ani žádná cesta. Sešla jsem se s Honzou, majitelem Amálky, hlavním řidičem a technickým náčelníkem veškerých výprav a před tím, než se posádka vypravila na cestu na Balkán, řádně jsem ho vyzpovídala.

 

 

 

Amálka je vedená jako „speciální vůz“, můžeš nám přiblížit, co to prakticky znamená?

Amálka je Avie z roku 1974 a původně byla vyrobená jako valník. Některý z jejich předchozích majitelů do ní pak namontoval turbo motor a předělal jí na obytné auto.

Co umí Amálka lepšího než ostatní karavany?

Lepšího? Vlastně nic!

 

Proč sis v tom případě vybral zrovna Avii?

Z několika důvodů. Jedením z nich byla finanční dostupnost, dále pobere devět lidí a má uzávěrku. Díky tomu projede trošku víc, než auta bez uzávěrky a má vyšší podvozek, takže je vhodnější do terénu než osobní vůz, anebo obyčejný karavan.

 

Amálka brodivá

Jak dlouho už s ní jezdíš po světě, a kde jste všude byli?

Jezdíme od roku 2012. Začínali jsme výpravou do Mongolska a Ruska. Rok se mnou byla ve Velké Británii, kde jsme procestovali Skotsko a Wales. Další cesta byla na měsíc do Afriky k obratníku Raka, potom Skandinávie. A mezi tím byly menší cesty na týden nebo víkend. Teď (pozn. v červenci 2016) se chystáme na Balkán na dva týdny. A pak se chystá zatím největší akce, což bude ta Jižní Amerika na 3 měsíce.

Chcete vědět, kdo přišel s nápadem na výpravu za velkou louži? Co tam nejvíc Honzu láká? Čeho se na cestě nejvíc bojí? A co rozhodně nesmí chybět v Amálčině výbavě?

Poslechněte si celý rozhovor:

 

 

 

Anebo pokračujte ve čtení.

Kdo konkrétně přišel s nápadem, že vezmete Amálku do Jižní Ameriky?

Já vždycky přijdu s nějakým nápadem, Vojta se toho chytne a začne to celé organizovat.

Z čeho máš na takhle velké cestě strach? Co všechno se tam může pokazit?

Že se pokazí něco, co už nepůjde opravit.

Co všechno zvládneš ty sám opravit?

No moc toho není. On není problém opravit nebo vyměnit nějakou součást, hlavní problém je analyzovat tu poruchu.

Myslíš si, že tam půjde všechno řešit na místě, anebo hrozí, že zůstaneme někdo viset?

Jeden z důvodů, proč jsem se rozhodl pro Avii je i ten, že je to auto bez elektroniky. Pracuje na jednoduchém principu, takže ho zvládne opravit kdokoliv, kdekoliv na světě, kdo trochu dělá do aut.

Jakou nejzávažnější poruchu už jsi musel na cestách řešit?

Ukroucenou poloosu v Ulaanbáataru, ale naštěstí jsme s sebou měli náhradní, takže nám jí tam kluci na místě vyměnili.

 

Takže povezeš s sebou hromadu náhradních dílů?

To vozíme s sebou vždycky.

To nám prozradil Honza o Amálce a příště si budu povídat s Vojtou - personálním a administrativním náčelníkem výprav o tom, jak a kde se dá sehnat 9 lidí do expediční posádky.

 

Za Aviou Amerikou nahrála a sepsala Klára Kutačová

Autor: Vojtěch Wertich | úterý 2.8.2016 16:39 | karma článku: 14,10 | přečteno: 739x