- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky rozvoji elektroniky máme dnes v kapse chytrý telefon, internet chodí všude s námi a všichni máme více přátel, než jsme si kdy dokázali představit. Určitě má i každý taxikář dneska chytrý telefon v kapse také. Čemu se tedy diví?
Když si jdeme koupit nějaké zboží, sledujeme nejdřív recenze a zkušenosti jiných lidí. To samé, když cestujeme, zajímají nás hodnocení hotelů a cestovních kanceláří. Informace se vyměňují a sdílí o všem. Ve velké knize tváří se dokonce často dozvíte, co měl kdo k snídani, co bude údajný přítel, kterého jste nikdy neviděli, zítra dělat a kde byl na dovolené. Pokud si objednáte zboží či posílíte sami nějaký balíček, považujete za samozřejmé, že v každé minutě víte, kudy cestuje a kdy dorazí.
Je naprosto logické, že toto vše se promítá i do služeb a celé ekonomiky. Nejdřív pochopitelně tam, kde se tyto technologie aplikují jednodušeji, třeba právě u sdílení aut, kol, bytů. Kolik taxikářů by skutečně mohlo vykonávat dál svou práci, kdyby každému jednotlivě jste dali hodnocení po jízdě s nimi? Jel by s nimi ještě někdo další? Pravda je, že Uber je levnější, máte přehled, kudy jedete, následně zhodnotíte řidiče a jeho služby, pravidla však nejsou jasná. Nejen v Praze. Řeší to více zemí v Evropě.
Sdílená ekonomika zaujímá čím dál větší prostor, tržby rostou, pravidla se tvoří za pochodu. Ale násilí nikdy nic nevyřešilo. A těm, kteří se projevovali v reportáži a napadli řidiče Uberu? Já osobně bych jim dala takové hodnocení za chování, že by s nimi už nikdo nikdy nejel. Ani zadarmo.
Další články autora |
S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...