Rozvádím se se svou bankou. Po pětadvaceti letech.

Když už to dál rozumně nejde, je na čase vztah ukončit. Přestalo mě bavit být za užitečného idiota.

Nedávno jsem se rozhodl zjistit, zda i moje banka, u které jsem přes čtvrt století, mi nenabídne lepší a výhodnější služby. Respektive jestli jako ostatní banky „necukne“ trochu ze všech těch poplatků, co mi pravidelně „odebere“. Sjednal jsem si schůzku s osobní bankéřkou a po půlhodině diskuze jsem dostal novou smlouvu ke starému účtu a ujištění, že víc, než sjednaný paušál platit nebudu.

Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem následující měsíc zjistil, že neplatím méně, než jsem platil, ale že platím VÍC, než jsem platil. Přesněji řečeno platím víc za méně služeb. Dokonce i nová smlouva (prý nutnost) na kontokorent byla o poznání „lepe“ nastavená ve prospěch banky. Nové RPSN 30% už je celkem dost vysoké a když uvážíte, že banka hospodaří s celou mou výplatou a dalšími penězi s tím, že mi je úročí zlomky procenta, pak název naší nejstarší banky „Česká“ rozhodně nespojíte se slovem „hezká“ a už vůbec ne přívětivá. A tak jsem se objednal ke své bankéřce znovu… A bylo to jako ve špatném snu nebo jako v té televizní reklamě s bohyní Jindy.

Prý jsem s tím musel počítat, že nebude vedení účtu levnější (prvotní nabídka byla na výrazné zlevnění vedení účtu). Spousty původních služeb, které byly v ceně předchozí smlouvy, už v novém provedení nejsou zadarmo. Na dotaz, proč jsem na to nebyl upozorněný při prvním jednání, jsem se dozvěděl, že to je přece jasné, že je to nový balíček služeb a že to nebude stejné. Vždyť jsem změnil typ účtu.

Ve skutečnosti se změnil název účtu, neboť všechna čísla, platební karta, údaje zůstaly stejné. Jen se změnil onen název „produktu“.

Ale abych viděl, že banka pracuje na mém blahu a dobrém pocitu, je tu určitá šance, že by v budoucnu mohl můj účet být vedený s velkými výhodami a dokonce možná (!) skoro zadarmo. K tomu je prý potřeba udělat simulaci… Takže když si převedu k (dosud) mé bance pojištění životní, kapitálové, důchodové připojištění, vezmu si nějaký úvěr a převedu si k „mé“ bance ještě hypotéku nebo si jí od ní vezmu, pak budu mít „opravdu spoustu výhod“. A říkal to prý i pan ředitel na poradě zaměstnanců... takže je to pravda. No, ale kdybych přivedl nového klienta, tak bych mohl na pět let mít vedení účtu zdarma. Tedy - pouze vedení účtu. Nikoliv poplatky.

V tu chvíli už jsem věděl, co udělám. Ačkoliv jsem „konzerva“ či „fosil“, jak jsem už slyšel a nerad měním zaběhnuté a zažité věci tohoto typu, tentokrát do toho „šlápnu“. Kolegové v práci už udělali stejný krok a nelitují ani vteřinu. 

Kterákoliv z bank, o kterých uvažuji, skutečně vedení účtu a některé služby nabízí zdarma rovnou.  Srovnání už mám za sebou.  A to stačí si na účet nechat poslat třetinu toho, co u současné banky nebo 3x zaplatit kartou a všechny výhody můžu ihned mít. Noa když nebudu spokojený, můžu banku zase změnit.

Nezbývá než hodit na stůl rozvodovou smlouvu. O všechno se postará má nová banka a ráda. A až mi z té původní budou volat (a to budou), rád jím sdělím svůj názor na jejich služby a vysvětlím, proč o mě přišli.

P.S. Dočetl jsem se, že prý poplatky vadí už i bohatým klientům. Co s tím bude naše nejstarší „lidová“ banka dělat? Asi nic, prostě třeba jednou skončí.

Autor: Aleš Baloun | sobota 20.9.2014 12:00 | karma článku: 35,18 | přečteno: 3054x