Nový virus jménem škovid-20 napadl školství v celé zemi!

Podle všeho to vypadá, že nám tu řádí zatím nezvladatelný nový druh viru. Napadá rodiny s dětmi ve školním věku a není na něj zatím známý protilék.Jmenuje se Školavir domací.   

Že naše školství je trochu předpotopní a mnoho pedagogů nezvládá svou práci ani za standardních podmínek, protože údajně děti a mládež jsou v dnešní době zcela odlišného ražení, než když oni nastupovali do školství, není nic nového. Ale situace díky uzavření škol, začíná být vážná v rodinách s dětmi. Pedagogy se dnes stali rodiče. Vykládat látku, dohlížet na vlastní děti u plnění domácích úkolů, které se po internetu valí tak rychle, že ani počet infikovaných nestoupá tak rychle., je v mnoha rodinách nadlidský úkol.

Ministr školství si možná mne ruce, jak pedagogové rychle přešli na internetovou formu „výuky“, ovšem o výuce se tu mluvit nedá. Učitelé se stali pouze přenašeči své práce na rodiče dětí. A ze svého okolí znám už mnoho absurdních požadavků, které by ani sami pedagogové za běžné situace nezvládli a nyní to vyžadují po rodičích.

Chcete pár skutečných případů? Týdne 50 stránek jen z jediného předmětu na základní škole, konkrétně z českého jazyka? Není problém! Dokonce i tělesná výchova má svoje požadavky. Ten nejnovější, který jsem vyslechl je, že žák má uběhnout 2 km, přičemž si musí změřit čas, zapsat do tabulky a poslat učiteli s tím, že musí uvést i pocity, které měl při běhu a po doběhnutí. Jen jsem neslyšel, zda má běžet v roušce a pak za to dostane plusové body.

Naprosto běžné je, že dítě se musí ve stanoveném čase přihlásit na web školy, aby se prezentovalo svou přítomností. Jedno dítě – OK, pokud je počítačově gramotné a má počítač, nikoliv tablet či telefon. S nimi to jde také se přihlásit, ale stahovat úkoly, pokud dítě nemá datový tarif asi nebude jen tak.

Pochopil bych opakování látky a například diktáty z českého jazyka. Ale jak má rodič vysvětlit novou látku například z matematiky, fyziky, chemie a další předmětů? Ne každý rodič je i všestranný pedagog, co všechno umí, zná a může to svoje děti naučit.

Když přihlédnu k tomu, že rodiče chodí ještě do práce, starají se o domácnost, o starší příbuzné…, pak pokud ještě zvládnou učit svoje děti, je na čase zavřít školy jednou provždy. Nejsou potřeba, Zadávání a kontrolu úkolů zvládne počítač. Zároveň může ověřit znalosti školáka a co je největší plus, bude stačit jen pár takových počítačů, co se rychle zaplatí, budou stále plně aktivní, nebudou trpět hysterií ani syndromem vyhoření, nebudou ani hysterické a nepůjde je napadnout fyzicky. Budou stále schopné předávat nejnovější poznatky ze všech oblastí výuky a nebudou potřebovat prázdniny.

Doufám, že takhle situaci právě ministerstvo školství vyhodnotí a bude podle toho postupovat. A až mi pedagožka mého syna bude nyní vyčítat, že nezvládá odbornou látku z diagnostiky elektronických závad, počkám si, až jí praskne doma trubka vodovodu nebo nepojede auto a poradím instalatérovi a autoelektrikáři, aby jí poslali nějaké učebnice, ze kterých si může příslušnou opravu nastudovat a udělat sama. A chraň ji ten nahoře, aby ji rozbolel zub nebo měla zápal slepého střeva. No ale – na YouTube už je mnoho videonávodů, jak si sám poradit. Takže možná i to bude cesta pro ty. Co nyní svoje know–how přenesli na někoho jiného. Vždyť i jim stačí k tomu mít skener a přístup k mailu. 

A víte co bude největší paradox? Až si budou spílat vzájemně fyzikář a češtinář, že jeden dává dětem úkoly, které ani rodiče nezvládnou. A že to asi bude brzy, je víc než nasnadě. 

A co na to ministerstvo školství? Mne si ruce, jak všechno pěkně běží...  

Autor: Aleš Baloun | úterý 24.3.2020 9:01 | karma článku: 12,63 | přečteno: 364x