Když se manažeři Českých drah rozhodnou, je po sezóně…

Přesouváte se na start vašeho cyklovýletu vlakem? Tak pozor! ČD už totiž ukončila cyklistickou sezónu.

Podle rozhodnutí nějakého odborníka na manažerském postu prostě cyklosezóna skončila posledního září. Jak to vypadalo 4. října ve vlacích? No zajímavě. Například „náš“ rychlík č. 1148 z Prahy do Tanvaldu neměl ani jediné místo pro několik desítek kol nadšených cyklistů, co si chtěli užít krásného babího léta v sedlech kol. I přesto, že symbol kola u označení vlaku je přítomen!

Každé nástupní dveře byly tak zablokovány minimálně dvěma koly. Nešťastný průvodčí čelil mnoha slovním útokům cestujících s i bez kol. Vlak nabíral s cyklisty i slušné zpoždění. Na dotaz „proč není v soupravě vagon pro přepravu kol, jsme dostali lakonickou odpověď. ČD ukončily cyklistickou sezónu ve vlacích.

Troufám si tvrdit, že nejde ani tak o škodolibý záměr jako o naprosté ignorantství někoho, kdo vlakem snad ani nejezdí. S koly se cestuje, pokud je dobré počasí, i v listopadu. Pochopil bych, že bude omezená možnost co do počtu přepravovaných kol, ale až poté, co skutečně počasí bude na kola nevhodné. Zkrátka někdo od stolu rozhodl, že sezóna skončila a basta. Masakr, co tím vyvolal, bych ho nechal vychutnat osobně. Už jen proto, že dnes s kolem cestují i starší lidé a dostat kolo do starého osobního vagónu rychlíku je akrobatický výkon i pro mladého a zdatného cyklistu či cyklistu. Úzké dveře, které jdou špatně otvírat, úzké uličky, prakticky znemožněná návštěva WC – pokud už opravdu nevydržíte Vy nebo Vaše děti, se kterými jedete na výlet… Zkrátka masakr, hodný někoho inzultovat.

Kde jsou doby, kdy někdo na ČD věděl, že o víkendech je jiná skladba cestujících ve vlacích oproti všednímu dni. Že v sobotu a v neděli cestuje daleko více lidí, než ve všední den. A že by jeden-dva vagony spolehlivě vylepšily cestovní podmínky všem. Stačilo by posílit ranní a pozdě odpolední spoje…Jen by to chtělo se podívat na perón nebo si nechat zpracovat statistiku prodeje jízdenek podle období a k tomu přiřadit počet přepravených kol. Ani by se to nemuselo týkat plošně všech spojů. Lidé jezdí léta stejnými směry na výlety anebo do zaměstnání. Pamatuji si, že kdysi dávno sobotní vlak tvořil dvojnásobek vagónů právě proto, že se počítalo s davem výletníků.

No časy se nezměnily, co se cestování lidí týká. Zato se změnili odborníci na manažerských postech ČD. Zdá se, že cílem je cestující odradit od cestování s ČD. A myslím, že soukromí železniční dopravci by to jistě potvrdili.

A to jsem ani nezmínil, že vagon, ve kterém jsme se tak krásně vezli, pamatoval minimálně sedmdesátá léta, což nijak ani nezakrýval ani on a ani ČD…

P.S. Naše klika byla, že na trati nebyla výluka. V takovém případě bychom z přepravy - i po zaplacení - byli prý vyloučeni.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Aleš Baloun | pondělí 6.10.2014 19:00 | karma článku: 12,07 | přečteno: 617x