Děkujeme za pochopení.
Wolf 2
Já
Včera jsem měl blbou náladu, tak jsem se jel projet na své 50/555. 80 km a jen jedna výměna svíčky :D
Zefram Cochrane
ach ta nostalgie
Já měl Mustanga z druhé ruky. Výhodná koupě, šíleně oprav. Celé prázdniny (a celé kapesné) to zabralo než jsem ho dal do kupy. Ale to bylo něco s velkým "Ň".
Rozebrané do šroubku, znal jsem tehdy na něm každý šroubek.
Dneska když vidím mlaďochy jak neumí vyměnit ani baterku v mobilu či foťáku, je mi smutno. Ano, nemusíme umět všechno a na vše existují odborníci, ale i tyhle znalosti a jejich praktikování jsou součástí života a koníčků. Ne jen hned ze školy sebou plácnout u počítače a cpát na facebook další fotky a komentovat stránky kamarádů bydlících ve vedlejším domě.
My se scházeli, kecali, měnili si zkušenosti a třeba si i při té opravě skoroimotorky pomáhali a hádali se jak to bude lepší. Prostě osobní kontakt.
cassul
Jaja, to byly časy...
Pamatuju se na jednu akci, kdy nás asi dvacet vyrazilo na cca dvěstě kilometrů vzdálenou přehradu na týden stanovat...
Mohutný rachot a modrý dým na obzoru stále sílil, stále sílil a stále nic nebylo vidět - a pak se přiřítil had čtyřicítkou jedoucích fichtlů, ověšených spacáky a stany...
Cestou jsme dělali minimálně tři generálky motoru, menší opravy nikdo nepočítal, a myslím, že z těch hromad náhradních dílů, co jsme sebou vezli, bychom minimálně jednoho dalšího ještě postavili...
Ale ono to mělo něco do sebe. Fichtla (já byl tedy elita, já měl Mustanga), jsme uměli rozebtrat i složit poslepu, naučili jsme se znát význam každého dílu, rozuměli jsme detailně karburátorům i zapalování. A hlavně jsme získali k motorkám respekt, každý občas vymetl nějakou stoku nebo to v zatáčce na šotolině poslal do křoví - a víme, že to sakra bolí i ve dvaceti kmh, takže dneska na svých litrech si dáváme velký pozor. Kdo tuhle fichtlí školu nemá a sedne rovnou na silný stroj, zabije se a hotovo.
oprudil6
měl jsem pařeza
odvezl mne všade - s ním jsem postavil barák , nedělal dřevo , jezdil na houby ! Nedávno jsem ho viděl v jednom autosalónu vyšprkovaný a v novom laku a chtěl za něj majitel 35 000 Kč
FoDa
Hmm...
pokud si vzpomínám, říkalo se fechtl a ne fichtl. Skutečně, kdo nepoznal specifika tohoto stroje, třeba start / rozjezd s potřebným rozběhem a tlačením, nutnost pomáhat mu kolikrát tlačením / sesednutím i do menšího kopce / zvlněného terénu, protože motor nestíhal a "chcípal", nikdy nepochopí
svann
Re: Hmm...
Ty jsi mi ale ižinýr.Když jsi tomu dal trochu údržby tak všechny tebou popsané problémy odpadly.Fichtl holt byl pro kluky technicky chytré neštítící se práce.Byla to škola motorizmu.Kdo byl lempl tak prostě tlačil. Já jsem s ním jezdil po Krkonoších a fichtl zvládal i kopcovitý terén.
vver440 1@klikni.cz
karma
a půlení motoru u fekála bych eště dneska doved se zavřenejma očima
burmajones
jen tak mezi řečí
já bych jawu 20 prodal, bo už mě nějak pobolívají záda.
pokud má někdo zájem, tak radek.kujinek@centrum.cz
Petvej
oprava
měl jsem přesně typ, co je na obrázku, čili to je 21? 50 jsem se upsal.
- Počet článků 1047
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1810x