Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
(

(_o-o_)

8. 6. 2011 18:48
Jóóó .... vzpomínky na mládí

:o)

0 0
možnosti
VW

Wolf 2

8. 6. 2011 18:46

Včera jsem měl blbou náladu, tak jsem se jel projet na své 50/555. 80 km a jen jedna výměna svíčky :D

0 0
možnosti
ZC

Zefram Cochrane

8. 6. 2011 16:31
ach ta nostalgie

Já měl Mustanga z druhé ruky. Výhodná koupě, šíleně oprav. Celé prázdniny (a celé kapesné) to zabralo než jsem ho dal do kupy. Ale to bylo něco s velkým "Ň".

Rozebrané do šroubku, znal jsem tehdy na něm každý šroubek.

Dneska když vidím mlaďochy jak neumí vyměnit ani baterku v mobilu či foťáku, je mi smutno. Ano, nemusíme umět všechno a na vše existují odborníci, ale i tyhle znalosti a jejich praktikování jsou součástí života a koníčků. Ne jen hned ze školy sebou plácnout u počítače a cpát na facebook další fotky a komentovat stránky kamarádů bydlících ve vedlejším domě.

My se scházeli, kecali, měnili si zkušenosti a třeba si i při té opravě skoroimotorky pomáhali a hádali se jak to bude lepší. Prostě osobní kontakt.

0 0
možnosti
ZW

cassul

8. 6. 2011 15:02
Jaja, to byly časy...

Pamatuju se na jednu akci, kdy nás asi dvacet vyrazilo na cca dvěstě kilometrů vzdálenou přehradu na týden stanovat...

Mohutný rachot a modrý dým na obzoru stále sílil, stále sílil a stále nic nebylo vidět - a pak se přiřítil had čtyřicítkou jedoucích fichtlů, ověšených spacáky a stany...

Cestou jsme dělali minimálně tři generálky motoru, menší opravy nikdo nepočítal, a myslím, že z těch hromad náhradních dílů, co jsme sebou vezli, bychom minimálně jednoho dalšího ještě postavili...

Ale ono to mělo něco do sebe. Fichtla (já byl tedy elita, já měl Mustanga), jsme uměli rozebtrat i složit poslepu, naučili jsme se znát význam každého dílu, rozuměli jsme detailně karburátorům i zapalování. A hlavně jsme získali k motorkám respekt, každý  občas vymetl nějakou stoku nebo to v zatáčce na šotolině poslal do křoví - a víme, že to sakra bolí i ve dvaceti kmh, takže dneska na svých litrech si dáváme velký pozor. Kdo tuhle fichtlí školu nemá a sedne rovnou na silný stroj, zabije se a hotovo.

0 0
možnosti
O

oprudil6

8. 6. 2011 14:17
měl jsem pařeza

odvezl mne všade - s ním jsem postavil barák , nedělal dřevo , jezdil na houby ! Nedávno jsem ho viděl v jednom autosalónu vyšprkovaný a v novom laku  a chtěl za něj majitel 35 000 Kč

0 0
možnosti
VW

Wolf 2

8. 6. 2011 18:37
Re: měl jsem pařeza

To byl ještě levný.

0 0
možnosti
FD

FoDa

8. 6. 2011 14:16
Hmm...

pokud si vzpomínám, říkalo se fechtl a ne fichtl. Skutečně, kdo nepoznal specifika tohoto stroje, třeba start / rozjezd s potřebným rozběhem a tlačením, nutnost pomáhat mu kolikrát tlačením / sesednutím i do menšího kopce / zvlněného terénu, protože motor nestíhal a "chcípal", nikdy nepochopí ;-D

0 0
možnosti
S

svann

8. 6. 2011 14:24
Re: Hmm...

Ty jsi mi ale ižinýr.Když jsi tomu dal trochu údržby tak všechny tebou popsané problémy odpadly.Fichtl holt byl pro kluky technicky chytré neštítící se práce.Byla to škola motorizmu.Kdo byl lempl tak prostě tlačil. Já jsem s ním jezdil po Krkonoších a fichtl zvládal i kopcovitý terén.

0 0
možnosti
BN

Benzin Petrolejovič Naftěnko

8. 6. 2011 13:45
Parádní vzpomínání, díky

0 0
možnosti
V1

vver440 1@klikni.cz

8. 6. 2011 13:31
karma

a půlení motoru u fekála bych eště dneska doved se zavřenejma očimaR^

0 0
možnosti
RK

burmajones

8. 6. 2011 12:53
jen tak mezi řečí

já bych jawu 20 prodal, bo už mě nějak pobolívají záda.

pokud má někdo zájem, tak radek.kujinek@centrum.cz

0 0
možnosti
P

Petvej

8. 6. 2011 12:35
oprava

měl jsem přesně typ, co je na obrázku, čili to je 21? 50 jsem se upsal.

0 0
možnosti
F

frnis

8. 6. 2011 12:59
Re: oprava

20 byla s plechama...bez plechů 21...:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 1047
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1810x
Nejsem věčně nespokojený, ale spokojený také nejsem. A o tom, co to obsahuje, hodlám občas psát...